علیرضا عسگریان در برنامه صف اوّل شبکه خبر سیما با اشاره به تجمیع اطلاعات اقتصادی خانوارهای ایرانی در پایگاه رفاه ایرانیان، گفت: تجمیع اطلاعات در پایگاه رفاه ایرانیان با همراهی دستگاه‌های مرتبط صورت می‌گیرد. عسگریان با بیان اینکه همه شاخص‌ها باید بررسی شود تا حمایت‌ها عادلانه باشد، افزود: این بانک اطلاعاتی ظرفیتی برای اجرای طرح‌های […]

علیرضا عسگریان در برنامه صف اوّل شبکه خبر سیما با اشاره به تجمیع اطلاعات اقتصادی خانوارهای ایرانی در پایگاه رفاه ایرانیان، گفت: تجمیع اطلاعات در پایگاه رفاه ایرانیان با همراهی دستگاه‌های مرتبط صورت می‌گیرد.

عسگریان با بیان اینکه همه شاخص‌ها باید بررسی شود تا حمایت‌ها عادلانه باشد، افزود: این بانک اطلاعاتی ظرفیتی برای اجرای طرح‌های عدالت‌بخش کشور است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کالابرگ الکترونیکی بر بستر پایگاه رفاه ایرانیان در کشور در حال اجراست و در آینده طرح‌های گسترده‌تری نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه ملّی اعتبار، اظهار کرد: اعمال داده‌های جدید منجر به عدالت بهتر در اجرای طرح‌ها می‌شود و در آینده این مهم با اجرای صدک‌بندی عملیاتی می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۹۵ هزار فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیکی پیوسته‌اند، افزود: ارتباط بین خریدار، بانک و فروشگاه در بستر شبکه ملّی اعتبار شکل گرفته است و تاکنون بیش از ۲۷ میلیون نفر از این طرح استقبال کرده‌اند.

معاون وزیر رفاه به ارتباط گسترده بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با بهره‌مندی از شبکه خانه‌های بهداشت کل کشور طرح پشتیبانی از خانواده‌های دارای فرزند زیر پنج سالِ نیازمند حمایت غذایی محقق شد.

وی تأکید کرد: سند امنیت غذایی وزارت بهداشت مبنای این طرح است و در آن به ازای هر کودک در دهک اوّل تا پنجم، یک میلیون تومان و کودکان دهک ششم و هفتم، ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه بزرگترین راهبرد دولت امنیت غذایی است، افزود: ۱۲۵ هزار کودک در طرح پشتیبانی از خانواده‌های دارای فرزند زیر پنج سالِ نیازمند حمایت غذایی، تحت پوشش هستند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون در تشریح طرح ملی یسنا نیز گفت: این طرح در خصوص مادران باردار و شیرده با جامعه آماری ۲۵ هزار نفره مادران شروع شده و در آن ۴۰۰ هزار تومان برای خرید اقلام طرح کالابرگ الکترونیکی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: همگرایی خوبی در کشور برای اجرای طرح‌های حمایتی شکل گرفته است و در آینده می‌توان با بهره‌مندی از پنجره واحد حمایتی برنامه‌های متنوعی را در کشور اجرایی کرد.

عسگریان گفت: پایگاه بهره‌مندی نیز ظرفیت دیگری همسو با پایگاه رفاه ایرانیان برای توزیع عادلانه منابع و امکانات در کشور است.