به گزارشزیرنویس به نقل از فارس، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری بامداد جمعه بار دیگر به اسرائیل برای پیشبرد عملیات نظامی‌ای که مرگ هزاران غیرنظامی را در پی داشته چراغ سبز نشان داد. طبق گزارش الجزیره، بلینکن گفت: «اسرائیل حق دارد هر کاری انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که کشتار […]

به گزارشزیرنویس به نقل از فارس، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری بامداد جمعه بار دیگر به اسرائیل برای پیشبرد عملیات نظامی‌ای که مرگ هزاران غیرنظامی را در پی داشته چراغ سبز نشان داد.

طبق گزارش الجزیره، بلینکن گفت: «اسرائیل حق دارد هر کاری انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که کشتار ۷ اکتبر توسط حماس تکرار نمی‌شود.» او همچنین مدعی شد حماس نمی‌تواند در غزه در قدرت باقی بماند.

بلینکن که ساعاتی بعد از حضور در جلسه کابینه جنگی اسرائیل این کنفرانس خبری را برگزار می‌کرد گفت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل گفته که قصد دارد حمله نظامی در غزه را بعد از تبادل اسرا از سر بگیرد.

بلینکن در کنفرانس خبری خود در بامداد شنبه مدعی شد از مقام‌های اسرائیلی خواسته که قبل از از سرگیری عملیات نظامی در غزه بایستی برنامه‌های لازم برای محافظت از غیرنظامیان را اجرا کند. او گفت اسرائیل باید مناطقی که غیرنظامیان در آنجا امن خواهند بود را مشخص کند و از آسیب زدن به زیرساخت‌های شهری مانند بیمارستان‌ها و تأسیسات آب خودداری کند.

بلینکن همچنین تصریح کرد آن دسته از فلسطینی‌های شمال غزه که آواره شده‌اند باید به محض روبراه شدن شرایط برگردند. او گفت نباید کوچ اجباری مستمری وجود داشته باشد. وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: «از دولت اسرائیل انتظار داریم اقدامات بیشتری برای جلوگیری از خشونت شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری انجام دهند.»