استقلال و پرسپولیس ۲۳ آذر به مصاف یکدیگر خواهند رفت و کمتر از دو هفته دیگر شاهد تقابل قطب‌های سنتی فوتبال ایران خواهیم بود. مسابقه‌ای که جدا از حساسیت‌های همیشگی خود که هیچ وقت کم نمی‌شود، در این فصل به خاطر تقابل لفظی جواد نکونام با یحیی گل محمدی و البته رویارویی‌های مدیریتی دو باشگاه […]

- این استقلالی مامور حمله به گل‌محمدی  و پرسپولیس شد/ نقشه پنهان استقلال برای پرسپولیس در آزادی

استقلال و پرسپولیس ۲۳ آذر به مصاف یکدیگر خواهند رفت و کمتر از دو هفته دیگر شاهد تقابل قطب‌های سنتی فوتبال ایران خواهیم بود. مسابقه‌ای که جدا از حساسیت‌های همیشگی خود که هیچ وقت کم نمی‌شود، در این فصل به خاطر تقابل لفظی جواد نکونام با یحیی گل محمدی و البته رویارویی‌های مدیریتی دو باشگاه که برخی اوقات کار را به جنگ رسانه‌ای و بیانیه ای هم کشیده است،قطعاً جذابیت بیشتری دارد و امیدواریم حساسیت کار موجب ایجاد تنش و وقوع صحنه‌های زشت در ورزشگاه آزادی چه روی سکوها و چه در داخل مستطیل سبز نشود. البته سرمربیان هر دو تیم قطعاً این روزها در مصاحبه‌هایشان تاکید می‌کنند که فعلاً حواسشان به دربی نیست و دیدارهای دیگر را مد نظر قرار می‌دهند ولی با وجود اهمیت مسابقات باقیمانده تا دربی، مطمئن باشید نکونام و گل محمدی از همین حالا به فکر آن مسابقه هستند و منطق فوتبال هم حکم می‌کند که به فکر باشند. وضعیت استقلال و پرسپولیس قبل از جدال ۲۳ آذر  بابت تعداد دیدارهایی که برگزار می‌کنند، کاملاً متفاوت است چون استقلال تا هجدهم آذر ماه مسابقه رسمی ندارد و پیش از دربی پایتخت فقط یک بار به میدان خواهد رفت اما پرسپولیس ابتدا باید با الدحیل قطر مصاف بدهد و پس از آن به عرصه لیگ برتر بازگردد.

تقابل حساس با مرد اسپانیایی

استقلال و پرسپولیس هر دو قبل از دربی پایتخت باید روز هجدهم آذر ماه در چهارچوب لیگ برتر به میدان بروند. در این میان استقلال راهی اهواز خواهد شد تا در خانه فولاد مقابل شاگردان خوان ایگناسیو مارتینز صف آرایی کند. جدالی که با توجه به سابقه حضور جواد نکونام در فولاد و شکل جدایی او از این تیم، قطعاً حساسیت‌های غیر جدولی خاصی هم دارد. البته خوزستان از دیرباز به استانی که خانه دوم استقلال محسوب می‌شد شهرت دارد و قطعاً استقلالی‌های اهواز قبل از جدال با پرسپولیس استقلال را تنها نمی‌گذارند اما فولاد هم هواداران پرشماری دارد و می آیند تا قرمز پوشان جنوبی احساس غربت نکنند. تجربه می‌گوید طرفداران خوزستانی پرسپولیس هم برای کمک به فولاد خوزستان در ورزشگاه حاضر می‌شوند چون به خوبی می‌دانند اگر استقلال در جدال قبل از دربی امتیاز از دست بدهد، فشار روانی بیشتری را در تقابل با پرسپولیس متحمل خواهد شد.

استقلالی مغضوب، مامور حمله به پرسپولیس و گل محمدی

داستان مسابقه پرسپولیس در روز هجدهم آذر ماه اما کاملاً متفاوت‌تر و البته حساس‌تر تلقی می‌شود. شاگردان یحیی گل محمدی در آن روز چند ساعت قبل از آغاز بازی استقلال از هوادار میزبانی خواهند کرد. تیمی که هدایت آن در این فصل برعهده محمود فکری کاپیتان و سرمربی اسبق استقلال است. فکری در مقطعی نزد هواداران استقلال مغضوب شد و پس از جدا شدن از این تیم با مصاحبه‌هایی که انجام داد، ثابت کرد آن روزهای تلخ را هرگز فراموش نمی‌کند ولی با وجود همه این اختلافات، حالا چشم امید هواداران استقلال به او و شاگردانش است تا از پرسپولیس قبل از جدال با آبی‌پوشان پایتخت امتیاز بگیرند. اگر هوادار بتواند روز هجدهم آذر ماه نقشه پیروزی پرسپولیس را ناکام گذاشته و از این تیم در ورزشگاه آزادی امتیاز بگیرد، قطعاً محمود فکری دوباره نزد هواداران استقلال به یک چهره محبوب تبدیل خواهد شد و پرسپولیس با فشار روحی بیشتری به مصاف استقلال می‌رود. البته فراموش نکنیم بازی در ورزشگاه آزادی است و حتماً طرفداران پرسپولیس یحیی گل محمدی و شاگردانش را تنها نمی‌گذارند بنابراین هوادار کار دشواری پیش رو خواهد داشت.

فراتر از ۶ امتیاز 

یحیی گل محمدی و جواد نکونام به خوبی می‌دانند برخی دیدارهای لیگ برتر ۶ امتیازی است اما دربی پایتخت حتی فراتر از ۶ امتیاز دارد و تحت هیچ شرایطی آن را رها نخواهند کرد. آنها آنقدر با تجربه شده‌اند که بدانند مسابقات قبل از دربی هم به لحاظ روانی تاثیر مهمی دارد و مدیریت کردن آن می‌تواند در تعیین تیم برنده جدال سنتی فوتبال ایران فوق العاده تاثیرگذار باشد.

منبع: خبـر ورزشی