به گزارش زیرنویس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از چند مقام که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که جاسوسان رژیم صهیونیستی قصد دارند تا پس از پایان جنگ جاری در غزه، رهبران مقاومت اسلامی فلسطین در لبنان، ترکیه و قطر را ترور کنند. به نوشته این روزنامه، این عملیات ترور بیش از یک ماه پیش برنامه‌ریزی […]

به گزارش زیرنویس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از چند مقام که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که جاسوسان رژیم صهیونیستی قصد دارند تا پس از پایان جنگ جاری در غزه، رهبران مقاومت اسلامی فلسطین در لبنان، ترکیه و قطر را ترور کنند.

به نوشته این روزنامه، این عملیات ترور بیش از یک ماه پیش برنامه‌ریزی شده اما به منظور تحقق مذاکران آزادی گروگان‌های نزد حماس، به تعویق افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال به نقل از منابع خود نوشت: سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل پس از عملیات هفتم اکتبر حماس، طراحی نقشه برای ترور دسته‌جمعی را آغاز کردند. برخی خواستار اجرای فوری این عملیات بودند اما به آنها دستور داده شد تا فرایند مذاکره بر سر آزادی حدود ۲۴۰ گروگان اسرائیلی نزد حماس، انجام شود.

این منابع گفته‌اند که دستور عملیات ترور را بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی صادر کرده و انجام آن قطعی است و تنها زمان آن مشخص نیست. گرچه چنین عملیات‌هایی معمولاً به صورت مخفیانه برنامه‌ریزی می‌شود، کابینه رژیم صهیونیستی آشکارا اعلام کرده است که قصد دارد تا اعضای حماس را خارج از غزه به قتل (شهادت) برساند.

پیش از افشای این عملیات در وال‌استریت، نتانیاهو ماه گذشته گفته بود که «به موساد دستور داده است تا علیه سران حماس در هر کجا که هستند، اقدام کند.» موساد که شاخه اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی بوده و مسئولیت عملیات‌های سری این رژیم را برعهده دارد، سابقه‌ای طولانی در ترورهای فرامرزی دارد که برخی از آنها به تنش‌های دیپلماتیک شدید منجر شده است.

مأموران موساد همچنین در سال ۲۰۱۰ در حین انجام عملیات‌های سری ترور با گذرنامه‌های ایرلندی، انگلیسی و استرالیایی در دبی بازداشت شدند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

منبع: مـهر