بازی سپاهان و الاتحاد انتقام جویانه است/ پرسپولیس از نبود مهاجم رنج می برد
بازی سپاهان و الاتحاد انتقام جویانه است/ پرسپولیس از نبود مهاجم رنج می برد

فرشید طالبی پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد تیم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: روند سپاهان را مثبت ارزیابی می‌کنم و حواشی در این تیم  به خوبی مدیریت شده  و اثراتش مشهود است و می‌بینیم. امسال  فراز و نشیب ها، اتفاقات و چالش‌های غیر فوتبالی که برای سپاهان به وجود آمد خیلی هجمه بر روی […]

- بازی سپاهان و الاتحاد انتقام جویانه است/ پرسپولیس از نبود مهاجم رنج می برد

فرشید طالبی پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد تیم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: روند سپاهان را مثبت ارزیابی می‌کنم و حواشی در این تیم  به خوبی مدیریت شده  و اثراتش مشهود است و می‌بینیم. امسال  فراز و نشیب ها، اتفاقات و چالش‌های غیر فوتبالی که برای سپاهان به وجود آمد خیلی هجمه بر روی این تیم زیاد بود، اما به خوبی تاکنون توانسته مدیریت شود و ثمره اش هم تداوم این برد‌ها  چه در آسیا و چه در لیگ بوده است. به نظرم باید به همین روندش ادامه بدهد و حواسش باشد و باهوش عمل کند که ذره‌ای تزلزل و لغزش ایجاد شود دوباره کار سخت می‌شود.

۳ امتیاز از دست رفته مظلومیت سپاهان را نشان داد 

طالبی درباره اینکه تیم سپاهان ۳ امتیاز بازی رفت برابر الاتحاد را از دست داد و در بازی برگشت به دنبال انتقام آن شکست است، گفت: به هر حال ۳ امتیاز از دست داده که مظلومیت سپاهان را نشان داد. البته  باشگاه‌ها در روابط بین الملل همیشه متضرر می‌شوند  و هیچ گاه نتوانستیم از حقوق باشگاه‌ها دفاع کرده و از تضییع شدن حقوقشان جلوگیری کنیم،  اما فدراسیون فوتبال امتیاز خود را دارد و هر سال رتبه اول تا سوم بهترین فدارسیون را از آن خود می‌کند. تیم سپاهان هم شامل این اتفاق بد شد و بدترین حکم را برایش صادر کردند. مهم این است که مسئولان، کادر فنی و بازیکنان سپاهان خودشان را پیدا کردند.

استرس در چهره بازیکنان سپاهان برابر نیروی هوایی عراق مشهود بود 

او افزود: در بازی با نیروی هوایی عراق هم استرس را  در بازیکنان می‌دیدیم. گل اول سپاهان در دقایق اولیه به ثمر رسید، اما حضور چند بازیکن جوان که تجربه کمی در بازی‌های بین المللی دارند ناخواسته باعث شد که احساسات بر عقلانیت حاکم شود. به نظرم تیم سپاهان با تفکر یا بدون تفکر عقب نشینی کرد که بعید می‌دانم آن قدر تیم با تفکر و نگرش به عقب بیاید. به نظرم استرس در چهره بازیکنان مشهود بود، چون سپاهان به ۳ امتیاز این بازی نیاز داشت، اما هر بازیکن به ازای ۲ نفر جنگید و  به خواسته خود رسیدند.

سپاهان باید بازی با الاتحاد را در عربستان مدیریت کند 

طالبی تصریح کرد: تیم سپاهان ۱۰ نفره شد و در دقایق پایانی هم اتفاقات بچگانه باعث شد که سپاهان ۹ نفره شود. وقتی شما یک تعداد بازیکن جوان در ترکیب خود دارید آن جا از بازیکن باتجربه ات بیشتر انتظار دارید که مدیریت کند. به هر حال یک اشتباه از بازیکن باتجربه  اتفاق افتاد که تیم را از وجود خودش محروم کرد. همه مستلزم هستند که در کنار هم به یک همدلی تاکتیکی برسند و وقتی خللی وارد شود یک مقدار به تیم آسیب می‌زند. به نظرم بازی  سپاهان با الاتحاد برای تیم اصفهانی انتقام جویانه باشد. کار برای سپاهان تمام نشده است و باید این تیم در آنجا هم مدیریت کند چون  در کورس رقابت با تیم‌های دوم سایر گروه‌ها هم هست.

مساوی در خارج از خانه اولین هدف سپاهان است 

پیشکسوت فوتبال خاطر نشان کرد: تیم سپاهان باید حواسش باشد و قطعا اولین هدف این تیم در عربستان این است که مساوی در خارج از خانه بگیرد و بعد از آن به دنبال ۳ امتیاز بازی است. البته آن‌ها  باید بازی را مدیریت کنند تا از دروازه محافظت کنند. شما زمانی که گل نمی‌خورید فرایند بازی می‌تواند به نفعتان تمام شود و  با نتیجه یک بر هیچ هم می‌توانید کار را در بیاورید همانطور که سپاهان برابر نیروی هوایی عراق این کار را کرد.

سپاهان با یک تساوی از گروهش صعود می کند 

او درباره اینکه شانس سپاهان برای صعود از مرحله گروهی چقدر می‌داند، گفت: در حال حاضر سپاهان روی کاغذ به مرحله بعدی صعود کرده است. به نظرم سپاهان اولین تفکرش باید این باشد که برابر الاتحاد گل نخورد، چون با یک امتیاز هم می‌تواند صعود کند. فاکتور مثبتی که سپاهان نسبت به رقبای خود در رتبه دوم دارد این است که تفاضل گلش بالا است. این تیم ۹ گل به آلمالیق زد و درصد صعودش را  با این تفاضل گل افزایش داد. من فکر می‌کنم سپاهان با یک مساوی هم می‌تواند از گروهش صعود کند، اما به شرط اینکه همین روند را داشته باشد. به طور حتم مربی باهوشی همانند مورایس چنین تفکری دارد و ان شا الله این تیم اصفهانی دست پر به ایران برگردد.

گلزنی مشکلی است که گل محمدی با آن دست و پا پنجه نرم می کند 

طالبی درباره اینکه عملکرد تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به نظرم تیم پرسپولیس برابر تیم النصر فوق العاده ظاهر شد و این تیم از نبود مهاجم تمام کننده رنج می‌برد. من بالای ۱۰، ۱۵  بازی را در عربستان برابر الاتحاد و الهلال، النصر و الشباب انجام دادم و فوق العاده جو در آنجا سنگین و سخت است و اینطور نیست که صرفا تیم حریف ۱۰ نفره باشد، ما بازی راحتی داشته باشیم. به نظرم ۱۰ نفره بودن النصر با آن بازیکنان بزرگی که دارد واقعا خطرناک است، اما پرسپولیس نشان داد قابلیت فنی بالایی دارد. زمانی که مهدی ترابی و وحید امیری در چند بازی حضور نداشتند یک مقدار ساختار پرسپولیس شکننده شد و حالا ترابی برگشته و شرایطش روز به روز بهتر می‌شود و امیری هم برگردد، سرخپوشان با جذب یک مهاجم تمام کننده می‌توانند نتایج خوبی بگیرند.  زدن ضربات  آخر و به ثمر رساندن گل مشکلی است که گل محمدی دارد  با آن دست و پا پنجه نرم می‌کند.

امیدوارم سپاهان و پرسپولیس به مرحله بعدی صعود کنند

او افزود: جام باشگاه‌های آسیا یک تورنمنت خیلی قوی است و شما از تک موقعیت‌ها باید استفاده کنید و این کار‌هایی است که بازیکنان ناب انجام می‌دهند. مهاجم تمام کننده به بازیکنی نمی‌گوییم که یک بازی گل بزند و یک بازی گل نزند و پرسپولیس به یک مهاجم هدفی نیاز دارد که بتواند یک روند بدون سینوسی را داشته باشد و قطعا این تیم اگر همین فوتبالی که برابر النصر کرد در مقابل الدحیل ارائه بدهد حتما می‌تواند با ۲ گل در این بازی برنده شود. امیدوارم سایر  تیم‌های بزرگ از جمله استقلال و تراکتور هم بتوانند در این تورنمنت بزرگ شرکت کنند تا به خاطر مشکلات غیر فوتبالی حق هواداران دیگر اجحاف نشود. ان شاالله فوتبال ایران ۴، ۵ نماینده در آسیا داشته باشد و از آن‌ها بهره ببرد، چون هواداران بی نظیری دارند. البته اکنون نماینده‌های ایران همین ۲ تیم پرسپولیس و سپاهان هستند که امیدوارم هر ۲ تیم به مرحله بعد صعود کنند و برای فوتبال ایران پرچم دار باشند.

باشگاه خبرنگاران