حسن روشن بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره درخشش دوباره مهدی قایدی در لیگ برتر امارات اظهار داشت: این پسر زمانی که به استقلال آمد نمی‌دانست به چه تیم بزرگی آمده و چقدر می‌تواند در پیشرفتش تاثیرگذار باشد به همین خاطر در آن روزهای اول کمی خودش […]

حسن روشن بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره درخشش دوباره مهدی قایدی در لیگ برتر امارات اظهار داشت: این پسر زمانی که به استقلال آمد نمی‌دانست به چه تیم بزرگی آمده و چقدر می‌تواند در پیشرفتش تاثیرگذار باشد به همین خاطر در آن روزهای اول کمی خودش را گم کرد. اما خدا دوستش داشت و توانست راه درست و مسیر صحیح را در پیش بگیرد. الان هم اگر گلی می‌زند یا پاس گلی می‌دهد به خاطر این است که سرش را پایین انداخته و دارد زندگی فوتبالی و شخصی‌اش را انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر مهدی قایدی با همین وضعیت ادامه بدهد می‌تواند تا چند سال آینده در همین سطح فوتبال بازی کند و از الان آینده‌اش را بسازد. این قبیل فوتبالیست‌ها به درد هر تیمی می‌خورند و می‌توانند در هر سبک فوتبالی کارایی داشته باشند.

مهاجم اسبق استقلال در این باره که با جدایی این بازیکن چرا مهاجمان فعلی استقلال شرایط خوب فصل گذشته را ندارند توضیح داد: این موضوع ربطی به بودن یا نبودن مهدی قایدی در استقلال ندارد بلکه مهاجمان تیم استقلال باید بیشتر تلاش کنند و در زدن ضربات آخر دقت کافی را به کار بگیرند. مادامی که مهاجم سر به هوا فوتبال بازی کند و از موقعیت‌هایش استفاده درست نبرد گل هم نمی‌زند.

روشن تاکید کرد: ما که نمی‌توانیم مهدی قایدی و مهاجمان گلزن را تا ابد در استقلال نگه داریم. بالاخره فوتبال حرفه‌ای یعنی همین، وقتی پول نداشته باشید بازیکن خوبتان را می‌خرند و می‌برند. البته ما اشتباه کردیم و این بازیکن را از دست دادیم ولی دیگر نمی‌توانیم تا ابد بنشینیم و حسرت رفتنش را بخوریم.

تا ابد که نمی‌شود حسرت مهدی قایدی را بخوریم/ نکونام به کماندو نیاز دارد/ تا عرق مهاجم در تمرین درنیاید گل هم نمی‌زند

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: الان هم استقلال بازیکن خوب در خط حمله کم ندارد فقط باید با آنها بیشتر تمرین کرد. تمریناتی مانند چهارچوب شناسی، ضربه به توپ، فرار از بین موانع و ضربات چرخشی پشت به دروازه. این‌ها می‌تواند با تکرار و تکرار چند باره مهاجم ضعیف را به یک مهاجم فوق العاده تبدیل کند اینهخا که دیگر خودشان این کاره هستند ولی باید این حرکات را برای ذهنشان ملکه کنند.

گلزن ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین گفت: مهاجم باید مثل کماندویی باشد که باید از بین سربازهای روبرویش رد شود و به دروازه برسد. مدافعان که علاف نیستند بایستند و نگاه کنند. نکونام باید مهاجمان را نیم ساعت قبل از تمرین و نیم ساعت بعد از تمرین به کار بگیرد و عرق شان را دربیاورد آن وقت ببینید از موقعیت ۳۰ درصدی چطور شانس گل به وجود می‌آورند.

وی همچنین درباره بازی پیش روی استقلال مقابل تیم پایین جدولی فولاد خوزستان تاکید کرد: بازی با تیم‌های پایین جدولی همیشه خطرناک‌تر است. نباید اشتباه کرد که فولاد چون پایین جدول است می‌توانیم آنها را راحت ببریم. البته استقلال اگر بخواهد فولاد را هم نبرد که دیگر حرفی نمی‌ماند اما باید همانطور که مقابل تیم‌های بالای جدولی بازیکنان را آماده می‌کنیم برای بازی در اهواز هم با قدرت کامل به زمین برویم.

منبع: خبـر ورزشی