بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر است که باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج و اصفهان می‌شود. امروز در ارتفاعات هرمزگان،‌ ارتفاعات سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در بعدازظهر افزایش ابر و […]

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر است که باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج و اصفهان می‌شود.

امروز در ارتفاعات هرمزگان،‌ ارتفاعات سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در بعدازظهر افزایش ابر و رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در غرب سواحل به‌ویژه گیلان و برخی مناطق اردبیل بارش‌ پیش‌بینی شده است. ضمن این‌که در مناطقی از آذربایجان غربی نیز رگبار باران همراه با وزش باد روی می‌دهد.

روز چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در شرق سواحل دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود. طی این دور روز بارش‌های شبانه در مناطق سردسیر به‌صورت برف است.

توصیف سامانه: تداوم پایداری جو همراه با افزایش انباشت آلاینده‌های جوی

زمان شروع: صبح شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۱

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۳

نوع مخاطره: تشدید کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۱: تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد.

یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۲: تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد، قم، تبریز.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۳: تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد، قم.

اثر مخاطره: افزایش شاخص های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد بسیار ناسالم.

+