مذاکرات آتش‌بس در قطر شکست خورد
مذاکرات آتش‌بس در قطر شکست خورد

اکوایران نوشت: موساد اعلام کرده تیمی از مذاکره‌کنندگان اسرائیلی که در قطر حضور داشتند، با به بن‌بست رسیدن گفت‌وگوها، دستور بازگشت را دریافت کرده است. به نوشته تایمز اسرائیل، در بیانیه‌ای نادر از سوی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که از سوی سازمان جاسوسی این رژیم منتشر شده، آمده است: «با توجه به بن‌بست خوردن مذاکرات […]

- مذاکرات آتش‌بس در قطر شکست خورد

اکوایران نوشت: موساد اعلام کرده تیمی از مذاکره‌کنندگان اسرائیلی که در قطر حضور داشتند، با به بن‌بست رسیدن گفت‌وگوها، دستور بازگشت را دریافت کرده است.

به نوشته تایمز اسرائیل، در بیانیه‌ای نادر از سوی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که از سوی سازمان جاسوسی این رژیم منتشر شده، آمده است: «با توجه به بن‌بست خوردن مذاکرات و پیروی از دستورالعمل‌های نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، دیوید بارنیا، رئیس موساد به تیم مذاکره‌کننده در دوحه دستور داد به خانه بازگردند». در این بیانیه ادعا شده: «حماس به تعهدات خود بر اساس توافقی که شامل آزادی همه زنان و کودکانی که در لیست ارائه شده به این گروه، عمل نکرد».

رئیس موساد از مدیر سازمان سیا، وزیر اطلاعات مصر و نخست وزیر قطر به خاطر مشارکت و تلاش‌های میانجی‌گری بزرگی که منجر به آزادی ۸۴ زن و کودک از غزه و ۲۴ شهروند خارجی شد، تشکر کرده است. 

این بیانیه در شرایطی منتشر شده که ساعتی پیش از این، یک منبع مطلع خبرگزاری رویترز از سفر تیمی از سرویس‌ اطلاعاتی موساد در روز شنبه برای گفت‌وگو با میانجی‌گران قطری برای توقفی دیگر در جنگ غزه به دوحه خبر داده بود.

به نوشته رویترز، مذاکرات با میانجی‌گری قطر بر آزادی احتمالی دسته‌های جدید اسرای اسرائیلی به غیر از زنان و کودکان و پارامترهای جدیدی تمرکز بود که با توافق آتش‌بس که روز جمعه شکست خورد تفاوت داشت.

منبع: اطلاعات انلاین