قرعه‌کشی مرحله نهایی یورو ۲۰۲۴ روز گذشته (شنبه) برگزار شد و مطابق پیش‌بینی‌ها گروه B که ایتالیای سید چهارمی در آن قرار گرفت، به گروه مرگ تبدیل شد. این گروه علاوه بر ایتالیا، شامل اسپانیا قهرمان دوره اخیر لیگ ملت‌های اروپا، کرواسی، تیم سوم جام جهانی ۲۰۲۲ و آلبانی تیم اول گروه E مرحله انتخابی […]

- گروه مرگ در یورو ۲۰۲۴/ مدافع عنوان قهرمانی برای اسپانیا و کرواسی کری خواند

قرعه‌کشی مرحله نهایی یورو ۲۰۲۴ روز گذشته (شنبه) برگزار شد و مطابق پیش‌بینی‌ها گروه B که ایتالیای سید چهارمی در آن قرار گرفت، به گروه مرگ تبدیل شد. این گروه علاوه بر ایتالیا، شامل اسپانیا قهرمان دوره اخیر لیگ ملت‌های اروپا، کرواسی، تیم سوم جام جهانی ۲۰۲۲ و آلبانی تیم اول گروه E مرحله انتخابی می‌شود.

در دور نخست بازی‌های گروه دوم رقابت‌ها، ایتالیا به مصاف آلبانی خواهد رفت و اسپانیا برابر کرواسی قرار می‌گیرد. در دور دوم ایتالیا و اسپانیا با یکدیگر روبرو خواهند شد و کرواسی برابر آلبانی خواهد ایستاد و در نهایت در آخرین دور، ایتالیا مقابل کرواسی و اسپانیا رو در روی آلبانی قرار خواهد گرفت. این قرعه سخت برای آتزوری حاصل عملکرد و نتایج ضعیفی است که در مرحله انتخابی کسب کرد و به سبب آن در سید چهارم قرار گرفت.

در این بین؛ لوچانو اسپالتی سرمربی ایتالیایی‌ها آن‌قدرها هم نگران سختی قرعه تیمش نیست. او به شبکه رای اسپورت گفت: قرعه‌مان می‌توانست از این بهتر باشد اما با توجه به اینکه در سید ۴ قرار داشتیم، این اتفاق اجتناب‌ناپذیر بود. با این حال فراموش نکنید که ما هم ایتالیا هستیم. پیش‌بینی اینکه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، سخت است. هنوز چندین ماه تا آغاز مسابقات باقی مانده است. آلبانی هم بدون شک در مرحله انتخابی ثابت کرد که تیمی سازمان یافته است. اینکه ما چه نتایجی کسب خواهیم کرد، مطمئناً به اوضاع و احوال تیم‌مان هنگام آغاز مسابقات و تمرینات آماده‌سازی قبل از آن بستگی دارد. کرواسی تیمی قدرتمند و باتجربه است. درست است که بعضی از بازیکنانش پا به سن گذاشته‌اند اما من بعضی از آنها را می‌شناسم و می‌دانم که هنوز در بالاترین سطح بازی می‌کنند. هر کسی که این ورزش را دوست داشته باشد، باید از این نوع چالش‌ها لذت ببرد، وگرنه تمام لذت آن را از دست می‌دهد. در طول هر یک از بازی‌های‌مان ممکن است لحظاتی پیش بیاید که مجبور شویم حتی با ۱۰ بازیکن دور محوطه جریمه دفاع کنیم اما اساساً برنامه ما ارائه بازی‌هایی جذاب و هجومی خواهد بود.

در همین حال لوئیس دلافوئنته، سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا نیز در واکنش به قرعه ماتادورها به نشریه AS اسپانیا گفت: قرعه سختی است اما مطمئناً ایتالیا و کرواسی هم از همگروه شدن با اسپانیا خوشحال نیستند. بدون شک این سخت‌ترین گروه تورنمنت است، گروه مرگ و این یعنی که ما باید بهترین بازی‌های‌مان را ارئه کنیم. با این حال اسپانیا احساس قدرت می‌کند و من هم مطمئنم که رقبای ما از همگروهی با ما راضی نیستند. هیچ تیمی نمی‌خواست که ایتالیا در گروهش قرار بگیرد، چون آنها تیمی هستند که در تورنمنت‌هایی این چنینی با انگیزه می‌جنگند. کرواسی هم در این سال‌های اخیر با داشتن بازیکنانی فوق‌العاده، نتایج خوبی گرفته است. آلبانی نیز با سرگروه شدن در مرحله انتخابی قدرتش را نشان داد. امیدوارم که قبل از یورو حوادث دیگری برای تیم ما رخ ندهد چون در این ۷ ماه باقی مانده، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، البته ما ۳۵ تا ۴۰ بازیکن داریم که می‌توانیم از میان آنها انتخاب کنیم و همگی خوب هستند.

زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی نیز به همگروه با دو قدرت فوتبال اروپا واکنش نشان داد. او پیش‌بینی کرد که رقابت برای صعود به مرحله حذفی تا آخرین لحظات ادامه داشته باشد و از بازی تیمش برابر ایتالیا به عنوان یک نبرد سرنوشت‌ساز یاد کرد.

سرمربی نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ و تیم سوم جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: بدون شک این سخت‌ترین گروه تورنمنت است اما من خوشبینم. ما با ایتالیای مدافع عنوان قهرمانی و اسپانیا قهرمان لیگ ملت‌ها همگروه شده‌ایم؛ بنابراین شاید آخرین بازی‌مان، سرنوشت‌ساز باشد. ایتالیا این روزها خیلی خوب بازی می‌کند. آنها با انگیزه دفاع از عنوان قهرمانی‌شان وارد مسابقات خواهند شد. ما ۶ ماه فرصت داریم که آماده شویم. مهمترین چیز برای تیم ما این است که در زمان آغاز مسابقات، ستاره‌های کلیدی‌مان مانند لوکا مودریچ، ایوان پریشیچ و مارسلو بروزوویچ روی فرم باشند.

بیشتر بخوانید: قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴/ ایتالیای قهرمان در گروه مرگ کنار اسپانیا/ گروه راضی‌کننده برای آلمان میزبان!

منبع: خبـر ورزشی