به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این فصل خود ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شامگاه دوشنبه ۱۳ آذر باید در ورزشگاه شهر ورزشی ملک عبدالله جده عربستان به مصاف الاتحاد عربستان برود. سپاهان از ۵ بازی گذشته خود در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۳ پیروزی، یک تساوی و […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این فصل خود ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شامگاه دوشنبه ۱۳ آذر باید در ورزشگاه شهر ورزشی ملک عبدالله جده عربستان به مصاف الاتحاد عربستان برود. سپاهان از ۵ بازی گذشته خود در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۳ پیروزی، یک تساوی و یک شکست (با رأی AFC) را به دست آورده و با ۱۰ امتیاز و فاصله دو امتیازی با الاتحاد در جایگاه دوم جدول گروه C ایستاده است.

دیدار رفت این دو تیم با حواشی زیادی همراه شد و با تصمیم ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازی لغو و پس از آن با رأی کمیته انضباطی AFC تیم الاتحاد ۳ بر صفر برنده بازی شد. با توجه به قانون جدید مبنی بر صعود ۳ تیم برتر دوم ۵ گروه، تیم سپاهان اکنون با تفاضل بهتر نسبت به نوبهار ازبسکتان در صدر این جدول قرار دارد و شاگردان «ژوزه مورایس» اگر الاتحاد را در خانه شکست دهند، علاوه بر اینکه دست به کار بزرگی خواهند زد می‌توانند به عنوان صدرنشین جواز حضور در مرحله حذفی را به دست آورند.

بازی جنجالی روی خط برگشت/ سپاهان به دنبال خلق شگفتی در عربستان

غیبت دو مهره تأثیرگذار سپاهان

در دیدار هفته گذشته لیگ قهرمانان آسیا، تیم سپاهان در حالی از نیروی هوایی عراق میزبانی کرد که آنها در بازی را ۹ نفره به اتمام رساندند اما با توجه به پیروزی ارزشمندی که به دست آوردند امیدهای خود را برای صعود به مرحله حذفی حفظ کردند. هادی محمدی و محمدجواد حسین نژاد دو مهره کلیدی سپاهان به دلیل محرومیت در این بازی نمی‌توانند سپاهان را همراهی کنند و ژوزه مورایس باید از سایر نفرات خود به جای این دو بازیکن استفاده کند. امید نورافکن هم که همراه با این تیم به عربستان سفر کرده به دلیل عدم صدور کارت بازی و مصدومیت نمی‌تواند برای سپاهان به میدان برود.

الاتحاد عربستان هم کریم بنزما را قطعاً در ترکیب خود نخواهد داشت و احتمال رسیدن انگولو کانته ستاره فرانسوی این تیم هم بسیار ضعیف است اما احمد حجازی پس از چندین ماه مصدومیت توانسته خود را به این بازی برساند و در قلب خط دفاعی الاتحاد قرار خواهد گرفت.

آمار ضعیف سپاهان در دیدارهای رو در رو مقابل الاتحاد

الاتحاد با کسب یک تساوی هم می‌تواند به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کند اما مارسلو گایاردو سرمربی الاتحاد در اولین مصاف حساس خود در یک رقابت آسیایی و آن هم در خانه دوست ندارد که بازنده باشد و باتوجه به هواداران خودی انتظار پیروزی در این دیدار را دارد.

این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۱۶ هم در دو بازی به مصاف هم رفتند که هر دو دیدار با برتری نماینده عربستان همراه بود و آنها دیدار رفت را با نتیجه ۴ بر صفر و دیدار برگشت را دو بر صفر از آن خود کردند و بازیکنان سپاهان می‌توانند در این بازی علاوه بر نتایج فصل ۲۰۱۶ انتقام دیدار رفت را هم از الاتحادی ها بگیرند.

بازی جنجالی روی خط برگشت/ سپاهان به دنبال خلق شگفتی در عربستان

رضائیان بهترین گلزن سپاهان در آسیا

رامین رضائیان با ۳ گل زده بهترین آمار را از این حیث در بین سایر بازیکنان سپاهان دارد و پس از او رضا اسدی، فرشاد احمدزاده، عیسی آل کثیر، محمد قربانی و محمدجواد حسین نژاد هم با دو گل زده قرار دارند. سپاهان در ۵ دیدار اخیر خود آمار یک شکست و ۴ پیروزی را به ثبت رسانده که تنها شکست شاگردان مورایس به دیدار برابر ملوان بر می‌گردد که آنها با نتیجه ۳ بر دو نتیجه را به میهمان خود واگذار کردند.

الاتحاد هم در ۵ دیدار اخیر خود، ۳ پیروزی، یک تساوی و یک شکست را به ثبت رسانده که تنها شکست شاگردان گایاردو مقابل نیروی هوایی عراق بوده است. عبدالرزاق حمدالله مهاجم الجزایری الاتحاد با ۳ گل زده بهترین گل زن این تیم در رقابت‌های آسیایی است و پس از او «رومارینیو» با دو گل زده قرار دارد.

این بازی برای هر دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار است از طرفی الاتحاد نمی‌خواهد در یک دیدار خانگی و در مقابل چشم هزاران هوادار خود بازنده باشد و از طرفی سپاهان می‌خواهد با پیروزی برابر نماینده عربستان مقتدرانه گام به مرحله حذفی لیگ قهرمانان بگذارد.

منبع: مـهر