این ۳ کشور اروپایی همچنان به اشتغال زنان نگاه جنسیتی دارند
این ۳ کشور اروپایی همچنان به اشتغال زنان نگاه جنسیتی دارند

به گزارش «اطلاعات آنلاین» تفاوت بین نرخ اشتغال مردان و زنان ۲۰ تا ۶۴ ساله که از آن به عنوان «شکاف جنسیتی اشتغال» یاد می‌شود، در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال کاهش است.  اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) گزارش داد که شکاف جنسیتی اشتغال در اتحادیه اروپا با ۰۲. واحد درصد کاهش از […]

- این ۳ کشور اروپایی همچنان به اشتغال زنان نگاه جنسیتی دارند

به گزارش «اطلاعات آنلاین» تفاوت بین نرخ اشتغال مردان و زنان ۲۰ تا ۶۴ ساله که از آن به عنوان «شکاف جنسیتی اشتغال» یاد می‌شود، در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال کاهش است.

 اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) گزارش داد که شکاف جنسیتی اشتغال در اتحادیه اروپا با ۰۲. واحد درصد کاهش از ۱۰.۹ در سال ۲۰۲۱ به ۱۰.۷ واحد درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ با هدفگذاری‌های تازه در حوزه تبعیض جنسیتی از کشورهای عضو خواست تا سال ۲۰۳۰ شکاف جنسیتی را به نصف ارقام ثبت شده در سال ۲۰۱۹ کاهش دهند. 

گزارش جدید یورواستات نشان می‌دهد که یک پنجم مناطق مختلف در سراسر ۲۷ کشور عضو در سال ۲۰۲۲ به هدف ۵.۸ واحد درصدی دست یافته‌اند. 

بر پایه این گزارش، مناطق پیشرو در کاهش تبعیض جنسیتی در بازار کار در ۸ کشور عضو اتحادیه اروپا گزارش شده است: فرانسه (۱۴ منطقه)، آلمان (۷ منطقه)، فنلاند (۵ منطقه)، سوئد و پرتغال (۴ منطقه)، لیتوانی (۲ منطقه) و همچنین لتونی و استونی (۱ منطقه).

در مقابل، ۲۰ منطقه نیز شاهد ثبت شکاف جنسیتی اشتغال با ارقام بالای ۲۰ واحد درصدی بوده‌اند که نیمی از این مناطق در یونان قرار دارد و بقیه نیز در ایتالیا (۷ منطقه) و رومانی (۳ منطقه) گسترده شده‌اند. 

منبع: اطلاعات انلاین