زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و به ویژه بیمارستان‌های نوار غزه طی روزها و ساعات گذشته شدت پیدا کرده و صدها شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است. آژیر خطر در سدیروت به صدا درآمد منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در […]

زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و به ویژه بیمارستان‌های نوار غزه طی روزها و ساعات گذشته شدت پیدا کرده و صدها شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

آژیر خطر در سدیروت به صدا درآمد

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در سدیروت در اطراف غزه خبر دادند.

حملات سنگین موشکی از لبنان به شمال فلسطین اشغالی

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که ۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت دو شهرک شومیرا و متات در منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

حمله موشکی به تل آویو

گردانهای قسام شاخه نظامی حماس از حمله موشکی به تل آویو در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه خبر داد.

همزمان آژیر خطر در بیتح تیکفا در شرق تل آویو به صدا درآمد و متعاقب آن، چندین انفجار تل آویو را لرزاند.

ضربات مهلک جدید قسام با موشک یاسین به نظامیان صهیونیست

گردان‌های قسام ۳ خودروی زرهی (تانک، نفربر و بولدوزر) را در شرق غزه با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

آژیر خطر در ماگین به صدا درآمد

منابع عبری همچنین بیان کردند که آژیر خطر در ماگین در اطراف غزه به صدا درآمد.

حمله مقاومت به صوفا

همزمان گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، نیروها و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه نظامی اسناد صوفا هدف حمله موشکی قرار داد.

حملات خمپاره ای گردانهای ناصر صلاح الدین

از سوی دیگر گردانهای ناصر صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای ما مرکز تجمع نظامیان اشغالگر را در نزدیکی کیسوویم با خمپاره گلوله باران کردند.

شلیک ۴۵ موشک از غزه به سمت فلسطین اشغالی

همزمان منابع عبری اعلام کردند که از صبح امروز بیش از ۴۵ موشک از غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است و خساراتی در شهرک های صهیونیست نشین وارد کرده است.

آژیر خطر در عسقلان به صدا درآمد

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیر خطر در عسقلان به علت تداوم حملات موشکی مقاومت فلسطین، به صدا درآمده است.

حملات جدید حزب الله لبنان به مرکز تجمع اشغالگران

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که منطقه مسگاف عام در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: چندین موشک شلیک شده از لبنان به سمت نیروهای ما در مرزهای شمالی رصد شده است.

همزمان خبرنگار الجزیره گزارش داد: ارتش اسرائیل چندین محور مواصلاتی را در اطرف مسگاف عام در الجلیل علیا پس از این حمله موشکی بسته است.

از سوی دیگر حزب الله لبنان اعلام کرد: با سلاح مناسب مرکز البغدادی را هدف قرار داده است.

همچنین حزب الله لبنان از هدف قرار دادن مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در حرج شتولا و الراهب و نیز رویسات العلم در بلندی های کفرشوبا خبر داد.

نبرد سنگین مقاومت فلسطین با نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال و شرق غزه

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: نیروهای ما در حال نبرد سنگین با دشمن در شمال و شرق غزه هستند و جنگ افزارهای اشغالگران را هدف قرار می دهند.

گردانهای قدس به استفاده از موشک های تاندوم و آر پی جی اشاره کردند و اینکه شماری از جنگ افزارهای دشمن منهدم شدند.

از سوی دیگر گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه، ۵ دستگاه تانک و ۵ نفربر ارتش صهیونیستی را در محور شرق غزه با راکت‌های یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.

این گردان‌ها همچنین بیان داشت که مجاهدان آن از مسافت صفر توانسته‌اند چند نظامی صهیونیستی را در منطقه شیخ رضوان از پای درآوردند و به سلامت به پایگاه‌های خود بازگردند.

شاخه نظامی حماس همچنین طی بیانیه دیگری از حملات موشکی به تجمع نظامیان صهیونیست در شرق شهرک ماگین خبر داد.

قسام صبح امروز نیز اعلام کرد که شهرک نیریم را هدف راکت‌های کوتاه برد رجوم با عیار ۱۱۴ میلیمتری قرار داده است.

دام بزرگ مقاومت برای ارتش رژیم صهیونیستی در خانیونس

«فائز الدویری» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی در گفتگو با شبکه خبری الجزیره با اشاره به تغییر راهبرد ارتش رژیم صهیونیستی در تمرکز بر محور خانیونس و کاهش ۷۵ درصدی نیروهای نظامی در شمال غزه تاکید کرد که این درگیری برای اسرائیل شدیدتر از مرحله اول خواهد بود، چرا که مقاومت در این شهر دست برتر را در اختیار دارد.

وی ابراز داشت که در جنگ سال ۲۰۱۴ بین گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل، ۴۰ درصد از تلفات ارتش اسرائیل در شهر خانیونس اتفاق افتاد و گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در این منطقه یکی از قدرتمندترین گردان‌های القسام است که تجربه مبارزاتی بالایی دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پس از پوشش گسترده آتش در شهر خانیونس و به شهادت رسیدن صدها فلسطینی در این منطقه تاکید کرد که عملیات نظامی خود را در جنوب غزه آغاز کرده و به سمت محور خانیونس متمرکز شده است.

الدویری در خصوص طرح جدید ارتش رژیم صهیونیستی گفت که اشغالگران به دنبال تقسیم مرکز و جنوب نوار غزه به سه بخش هستند. منطقه اول شامل دیر البلح و اردوگاه‌های النصیرات و البریج و المغازی می‌شود و دومین منطقه خانیونس را شامل می‌شود و منطقه سوم نیز شهر مرزی رفح است.

این کارشناس مسائل نظامی تصریح کرد که اگر اشغالگران در طرح خود موفق عمل کنند، غزه را به چهار منطقه عملیاتی تقسیم خواهند کرد که در هر منطقه نیروهای ویژه‌ای از ارتش اسرائیل وارد عمل شده و نیروهای دیگر نیز به عنوان پشتیبان عمل خواهند کرد.

کشته شدن بیش از ۴۰۰ نظامی صهیونیست از آغاز نبرد طوفان الاقصی

ارتش رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز دوشنبه به کشته شدن سه نفر از نظامیان خود در نبردهای سنگین با رزمندگان مقاومت در مناطق شمالی نوار غزه اذعان کرد. به این ترتیب، شمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون به ۴۰۱ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی رسماً به کشته شدن سه نظامی دیگر این رژیم در نبردهای غزه و مجروحیت شدید یک نظامی دیگر اعتراف کرد.

اسامی این سه کشته به این شرح اعلام شده است:

۱. گروهبان یکم «نیریا شاعر» نظامی ذخیره در ارتش، ۳۶ ساله از یافنه از نیروهای گردان ۶۶۵۵ تیپ ۵۵ که در نبردهای روز گذشته در مرکز نوار غزه کشته شد.

۲. سرگرد «بن زوسمان» نظامی ذخیره در ارتش، ۲۲ ساله از قدس از نیروهای گشت گردان ۶۰۱ تیپ ۴۰۱ لشکر مهندسی رزمی که روز گذشته در نبردی در شمال نوار غزه کشته شد.

۳. گروهبان بنیامین «یهوشوع نیدهام» ۱۹ ساله از زخرون یعقوب از نیروهای گردان ۶۰۱ تیپ ۴۰۱ لشکر مهندسی رزمی، در نبردی در شمال نوار غزه کشته شد.

کشته شدن بیش از ۴۰۰ نظامی صهیونیست از آغاز نبرد طوفان الاقصی

هلاکت ۷۵ صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته

برهام مائیر کارشناس مسائل نظامی اسرائیل در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ابراز داشت: ما باید اعتراف کنیم که حماس پیروز شده است و ادامه روند غرور ارتش، باعث سقوط بیشتر ارتش اسرائیل می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ خودروی زرهی اسرائیل منهدم شده و اگر اینگونه فرض کنیم که در هر خودرو ۳ نظامی حضور داشته، تعداد تلفات اسرائیل در شبانه روز بالغ بر ۷۵ نفر می‌شود و این تلفاتی است که اسرائیل در تاریخ خود با آن مواجه نشده است.

سانسور گسترده نظامی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی صدای بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان اسرائیلی را نیز در آورده و آنها به صورت تلویحی نسبت به حجم بالای بزرگنمایی‌ها و دروغ پردازی‌های بیانیه‌های رسمی و رسانه‌های اسرائیل انتقاد می‌کنند.

تشدید حملات هوایی و توپخانه ای علیه مناطق مسکونی غزه

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی شب گذشته و نخستین ساعات صبح امروز همچنان ادامه داشته و متوقف نشده است.

این جنگنده‌ها منازل مسکونی در محله التفاح واقع در شرق شهر غزه را بمباران کردند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شدت منطقه القراره و شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

در این حملات هوایی منازل مسکونی در نزدیکی مسجد الوادی واقع در منطقه القراره در شرق خانیونس بمباران شدند.

همچنین اطراف بیمارستان شهداالاقصی برای دومین بار طی ساعات گذشته بمباران شد و ترکش‌های این حملات در حیات بیمارستان پخش شده است. ورودی بیمارستان کمال عدوان نیز با اصابت یک موشک هدف قرار گرفت و تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت.

بمباران وحشیانه منازل مسکونی و بیمارستان‌های نوار غزه

همزمان با تشدید حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، توپخانه ارتش این رژیم نیز شرق شهر غزه را هدف قرار داد.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز با عناصر متجاوز در محله‌های شیخ رضوان و النصر واقع در شمال غرب شهر غزه درگیر شده و مانع پیشروی آنها در این مناطق شدند.

سازمان دفاع مدنی غزه اعلام کرد که دست کم سه تن از نیروهای این سازمان طی ساعات گذشته به شهادت رسیده و یکی دیگر از نیروها مفقود شده است. اعضای باقی مانده از کادر کمک رسانی سازمان دفاع مدنی غزه که تنها نیروی کمک رسان باقی مانده در غزه به شمار می‌رود زخمی شده اند.

سازمان مذکور اعلام کرد که نیروهای فلسطینی در جریان بمباران منطقه السنافور واقع در شرق شهر غزه به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند.

حمله گسترده صهیونیست‌ها به منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری

از سوی دیگر مانند روزهای گذشته اشغالگران صهیونیست حملات خود را علیه مناطق مختلف کرانه باختری تشدید کرده و به منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه الدهیشه واقع در جنوب شرق شهر بیت لحم یورش بردند.

منابع محلی اعلام کردند که تک تیراندازهای ارتش رژیم صهیونیستی بر روی ساختمان‌های اردوگاه الدهیشه مستقر شده اند.

عناصر اشغالگر همچنین به شهر قلقیلیه یورش بردند. گفته شده است که اشغالگران «مقداد الحوتری»، زندانی تازه آزاد شده فلسطینی را پس از یورش به خانه اش در شهر قلقیلیه در کرانه باختری دستگیر کردند. گردان‌های شهدای الاقصی در این شهر اعلام کرد که خودروهای نظامیان اشغالگر را با تجهیزات دست ساز و گلوله‌های سنگین هدف قرار داده است.

بمباران وحشیانه منازل مسکونی و بیمارستان‌های نوار غزه

مناطق شمال شرقی رام الله نیز شاهد یورش وحشیانه اشغالگران صهیونیست طی ساعات گذشته بوده است. همچنین گفته شده که اشغالگران به مناطق جنوبی شهر الخلیل در کرانه باختری حمله کرده اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به اردوگاه الجلزون در شمال رام الله یورش بردند. محله شرقی شهر جنین نیز در ساعات بامداد امروز از حمله صهیونیست‌ها در امان نماند. پس از یورش نیروهای اشغالگر به محله شرقی شهر جنین، آژیر خطر در شهر و اردوگاه جنین به صدا درآمد.

رسانه‌های خبری گزارش دادند که نیروهای اشغالگر در حالی که با بیش از ۳۰ خودروی نظامی به جنین یورش بردند که همزمان اقدام به دستگیری جوانان این منطقه کردند. اردوگاه عقبه جبر، منطقه الخدیوی، اردوگاه عین السلطان و خیابان قصر هشام در شهر اریحا نیز شاهد حمله اشغالگران صهیونیست بود.

حملات توپخانه ای اشغالگران علیه مناطق جنوبی لبنان

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه دست کم ۱۰۰ خمپاره به سمت مناطق اطراف رامیا، بیت لیف، عیتا الشعب و رمیش واقع در جنوب لبنان شلیک کرده است.

بر اساس این گزارش، اشغالگران صهیونیست مناطق نزدیک به الخیام و کفرکلا واقع در جنوب لبنان را با حملات توپخانه ای هدف قرار دادند.

این در حالیست که نیروهای مقاومت اسلامی لبنان به عملیات ضدصهیونیستی خود علیه اشغالگران در نزدیکی مرزهای مشترک میان فلسطین اشغالی و لبنان ادامه می‌دهند. روز گذشته نیروهای لبنانی دست کم هفت عملیات از جمله هدف قرار دادن پایگاه بیت هیلل واقع در سه کیلومتری مرزهای مشترک انجام دادند.

بمباران وحشیانه منازل مسکونی و بیمارستان‌های نوار غزه

هلاکت نظامیان صهیونیست در درگیری‌های غزه

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مجدداً با سانسور شدید، آمار بسیار کوچکی از تلفات نظامیان صهیونیست در درگیری‌های زمینی در غزه را منتشر کرد.

ارتش این رژیم اذعان کرد که سه نظامی صهیونیست در درگیری‌های نوار غزه طی روز گذشته به هلاکت رسیده اند.

در این درگیری‌ها یک نظامی صهیونیست دیگر به شدت زخمی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مدعی هلاکت تعداد انگشت شماری از نظامیان صهیونیست در درگیری‌های غزه است که تنها در یک مورد عملیات نیروهای مقاومت فلسطین در این باریکه دست کم ۶۰ نظامی به هلاکت رسیدند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر