عایق نما و آب بندی و پیچ و رولپلاک سنگ نما و سیمان دیوار سازه یک اقدام مهم برای افزایش بازدهی ساختمان است که امروزه در بیشتر ساختمان‌ها و به‌خصوص در مناطق مرطوب و پر باران اجرایی می‌شود. مهم‌ترین هدف از انجام این کار و ضد آب سازی نما، جلوگیری از هدررفت انرژی و افزایش عمر ساختمان […]

 

عایق نما و آب بندی و پیچ و رولپلاک سنگ نما و سیمان دیوار سازه یک اقدام مهم برای افزایش بازدهی ساختمان است که امروزه در بیشتر ساختمان‌ها و به‌خصوص در مناطق مرطوب و پر باران اجرایی می‌شود. مهم‌ترین هدف از انجام این کار و ضد آب سازی نما، جلوگیری از هدررفت انرژی و افزایش عمر ساختمان است که بااستفاده از بهترین مواد اولیه و جدیدترین متدهای اجرای کار عملی خواهد شد. 

منظور از عایق نمای ساختمان چیست؟

عایق‌ها موادی هستند که نقش مهمی در عدم انتقال دما، صدا و رطوبت دارند و از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. به فرایند نصب و اجرای آن‌ها در دیوارهای بیرونی ساختمان،اب بندی نمای ساختمان، می‌گویند. انجام این عملیات نیازمند دقت و تخصص است و باید با بهترین مواد مانند محصولات نانو ترکیه‌ای انجام بگیرد تا خروجی کار چندین برابر بهتر شود. لازم به‌ ذکر است که عایق نما در انواع مختلف طراحی نماها مانند کامپوزیت، شیشه، بتن و چوب قابل اجراست و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

مهم‌ترین کاربرد عایق‌ها حفظ دمای مطلوب در ساختمان است؛ اما انجام این کار نه‌تنها به حفظ حرارت و سرما کمک می‌کند، بلکه در کاهش آلودگی صوتی و جلوگیری از نفوذ رطوبت نیز نقش مهمی دارد. جالب است که بدانید عایق بندی معمولا در سقف، کف، دیوارها، پنجره‌ها و درها قابل اجراست؛ اما در عایق کاری ساختمان تمرکز بر دیوارهای بیرونی است. انجام این کار از هدررفت انرژی تا حدود ۴۰ الی ۳۰ ٪ جلوگیری می‌کند و نقش مهمی در بهبود کارایی سیستم عایقی ساختمان دارد.

مزایای عایق کاری نمای ساختمان

همانطور که در قسمت قبلی اشاره شد، عایق کاری نما ساختمان با هدف حفظ حرارت یا سرما در فصول مختلف سال، جلوگیری از آلودگی صوتی و آب بندی صورت می‌گیرد. زمانی که ساختمان با استفاده از بهترین مواد اولیه عایق شود، دمای مطلوب در ساختمان حفظ خواهد شد؛ بدین‌ترتیب که در فصول سرد، گرما و در فصل‌های بهار و تابستان خنکای استفاده از کولر و اسپیلت حفظ خواهد شد. از دیگر مزایای عایق نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش مصرف انرژی: با افزایش کارایی سیستم عایقی ساختمان، مصرف انرژی و هزینه‌های آن کاهش می‌یابد.

  • کاهش آلودگی صوتی: عایق‌کاری نما به‌عنوان یک لایه محافظ در کاهش آلودگی صوتی نیز مؤثر است و آرامش ساکنان را فراهم می‌کند.

  • مقاومت در برابر عوامل جوی: عایق‌کاری نما مقاومت ساختمان را در برابر باران، برف و شرایط جوی دیگر افزایش می‌دهد.

  • افزایش عمر مفید ساختمان: زمانی که عایق نما برای ساختمان اجرایی می‌شود، عمر مفید ساختمان به‌دلیل محافظت لایه عایق از نما در برابر عوامل مختلف جوی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  • بهبود ظاهر‌ ساختمان: ازآنجایی‌که عایق‌ها از ساختمان در برابر عوامل فرسوده‌ساز محافظت می‌کنند؛ بنابراین زیبایی و استحکام سازه در بازه زمانی بیشتری حفظ خواهد شد.

اب بندی نمای ساختمان

 

آب‌بندی نما چیست و با چه هدفی انجام می‌شود؟

آب‌بندی جزئی از فرایند عایق سازی ساختمان است که با هدف جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان و حفاظت از ساختارهای داخلی انجام می‌شود؛ بدین‌ترتیب با کاهش خطر نفوذ آب به داخل دیوارها، کف‌ و سقف‌ همراه خواهد بود. باید بدانید ضدآب سازی نما در ساختمان‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چراکه از بروز مشکلاتی مانند خوردگی، تخریب ساختارها، رشد قارچ و کپک و کاهش کارایی عایقی به‌دلیل نفوذ آب جلوگیری خواهد کرد.

برای آب‌بندی و عایق نمای ساختمان از روش‌های متعددی استفاده می‌شود؛ اما واترپروف نما به‌عنوان یکی از بهتربن روش‌ها شناخته می‌شود و قابلیت آب‌بندی ساختمان را بدون ایجاد براقیت یا پوششی روی سطح نما فراهم می‌کند. واترپروف نما تا عمق ۳ سانتی‌متر به درون سطح نفوذ کرده و تمامی درزهای سطحی را پر می‌کند. این ماده قابل استفاده روی تمامی مصالح ساختمانی جدید و قدیمی است و نمای ساختمان را در برابر نفوذ رطوبت و هوازدگی موثر حفظ می‌کند؛ همچنین از شوره زدن، رشد کپک و قارچ نیز جلوگیری خواهد کرد.

ضدآب سازی نما چه مزایایی دارد؟

بااینکه ضدآب کردن و عایق نما یک الزام مهم برای همه ساختمان‌هاست؛ اما آب‌ بندی نما در کرج تهران و شمال و دیگر مناطقی که بارش در آن‌ها زیاد است، بسیار مهم و ضروریست. انجام این کار از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند و بدین‌ترتیب سازه از آسیب‌های احتمالی مانند خرابی، پوسیدگی و فرسایش حفظ خواهد شد. از دیگر مزایای آب‌ بندی ساختمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش پوسیدگی‌ها و افت کارایی ساختمان

با حداقل کردن نفوذ آب خطراتی همچون خوردگی فلزات، تخریب ساختار، رشد قارچ و کپک و افت کارایی عایقی ساختمان کاهش خواهد یافت.

افزایش عمر مفید ساختمان

با اجرای صحیح مراحل آب‌بندی، مقاومت ساختمان در برابر شرایط جوی و عوامل خارجی افزایش می‌یابد که در نهایت با افزایش عمر مفید ساختمان همراه خواهد بود.

مدیریت انرژی

زمانی که نمای سازه به خوبی آب‌بندی شود و هیچ‌گونه رطوبتی به بافت‌های داخلی ساختمان سرایت نکند، همه مصالح و ابزارآلات ساختمانی همچنان مقاوم خواهند ماند؛ بدین‌ترتیب از نفوذ هوا از طریق درزها جلوگیری خواهد شد. حفظ دمای داخلی نیز موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود و تأثیر مثبتی بر سیستم‌های گرمایش و سرمایش دارد.

بهبود کیفیت و بازدهی ساختمان

همانطور که اشاره شد، آب‌بندی و عایق نما از پوسیدگی دیواره‌ها جلوگیری می‌کنند و بدین شکل بر کیفیت و بازدهی ساختمان افزوده خواهد شد.

عایق کاری نمای ساختمان

 

بهترین تیم آب‌ بندی نما در کرج تهران و شمال

بااینکه انجام آب‌بندی و عایق نما ساختمان با مزایای زیادی همراه است؛ اما استفاده از جدیدترین تکنیک‌های روش کار و بهترین مواد اولیه مانند محصولات نانو ترکیه‌ای نتیجه و بازدهی کار را چندین برابر خواهد کرد. تیم حرفه‌ای میهن راپل یکی از بهترین و قوی‌ترین تیم‌های تخصصی به‌ جهت آب‌بندی و عایق سازه در کرج تهران و شمال است. جالب است که بدانید تکنیک انجام این امور و پیچ و رول‌پلاک سنگ نما تماما بدون استفاده از چوب بست و طناب و با متد راپل انجام می‌شود.

تخصص پرسنل این تیم و استفاده از بهترین مواد اولیه باعث شده است که همه مشتریان شرکت از نحوه انجام امور رضایت داشته باشند. آیا تاکنون از خدمات میهن راپل استفاده کرده‌اید؟ نظر شما درباره این تیم چیست؟

برای اطلاعات بیشتر به سایت پیچ رولپلاک سنگ نما جهان فرود مراجعه فرماید.

 

منبع خبر: رکنـا