فرماندهان ارشد نظامی ایران در مورد «طوفان الاقصی» چه گفتند؟
فرماندهان ارشد نظامی ایران در مورد «طوفان الاقصی» چه گفتند؟

۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ تاریخی است که رژیم صهیونیستی در شوکی عمیق فرو رفت؛ رزمندگان مقاومت فلسطینی در این تاریخ توانستند از طریق زمین، زیرزمین، دریا و هوا به سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرده و به هیمنه رژیم صهیونیستی ضربه وارد کنند. ضربه‌ای که هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ اطلاعاتی فرمانده معظم کل قوا […]

- فرماندهان ارشد نظامی ایران در مورد «طوفان الاقصی» چه گفتند؟

۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ تاریخی است که رژیم صهیونیستی در شوکی عمیق فرو رفت؛ رزمندگان مقاومت فلسطینی در این تاریخ توانستند از طریق زمین، زیرزمین، دریا و هوا به سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرده و به هیمنه رژیم صهیونیستی ضربه وارد کنند.

ضربه‌ای که هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ اطلاعاتی فرمانده معظم کل قوا آن را «غیرقابل ترمیم» دانستند و بیان کردند: «این زلزله‌ی ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیّت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست».

ایشان تأکید کردند که «بعید است رژیم غاصب صهیونیستی با همه‌ی های‌وهویی که می‌کند، با همه‌ی حمایت‌هایی که امروز در دنیا از سوی غربی‌ها از او می‌شود، بتواند آن سازه‌ها را ترمیم کند، من عرض می‌کنم از شنبه‌ی پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی، رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست.»

فرماندهان ارشد نظامی ایران هم در رابطه با این عملیات و جزئیاتی که خسارات آن را برای رژیم صهیونیستی «غیرقابل ترمیم» می‌کند در سخنرانی‌های مختلف اظهاراتی داشته‌اند که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

۱- سرلشکر باقری: قدرت و شوکت صهیونیست‌ها در ۱۵ مهرماه فرو ریخت

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در رابطه با تأثیر عملیات طوفان الاقصی بر پیکره رژیم صهیونیستی، با بیان آنکه حرکت توفنده طوفان الاقصی، محصول خشم مقدسی است که دشمن صهیونیستی نسبت به خود در ملت تحت ستم فلسطین کاشته و اکنون باید درو کند، گفت: آن ارتش پولادین و آن امنیت بی‌نظیر و قدرت و شوکت صهیونیست‌ها در ۱۵ مهرماه فرو ریخت.

۲- سردار سلامی: «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی بود

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با این عملیات اظهار کرد: بزرگ‌ترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ میلادی به این سو برای این رژیم و بزرگ‌ترین پیروزی برای نهضت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی اتفاق افتاد.

وی تأکید کرد: این شکست برای اسرائیل از آن جهت سنگین و مهم است که فلسطین بدون مشارکت هیچ قدرت دیگری توانست سنگین‌ترین ضربه هولناک را به نظام امنیتی، دستگاه اطلاعاتی و ارتش این رژیم وارد کند و آن افسانه ساخته شده شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کند.

۳- امیر سرلشکر موسوی: طوفان الاقصی، نقطه عطف راهبردی علیه رژیم صهیونیستی رقم زد

امیرسرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با تأکید بر اینکه عملیات طوفان الاقصی شکست غیرقابل جبرانی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد و نقطه عطف راهبردی علیه این رژیم رقم زد، گفت: غافل‌گیری اطلاعاتی، میزان بالای تلفات، افزایش خسارت به زیر ساخت‌ها، تخریب تجهیزات نظامی و تشدید شکاف‌های سیاسی بخشی از شکست‌های غیرقابل‌ترمیم است که در این عملیات موفق به رژیم صهیونیستی تحمیل شد.

۴- سرلشکر صفوی: نیرو‌های مقاومت فلسطینی به واسطه شناسایی‌های خود عملیات غافلگیرانه‌ای انجام دادند

سرلشکر سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا نیز گفت: نیرو‌های مقاومت فلسطینی دو سال برای اینکه چنین عملیاتی را انجام دهند، برنامه‌ریزی کرده بودند، به نحوی که وقتی وارد شهرک‌های صهیونیست‌ها شدند، به راحتی وارد منزل یکی از فرماندهان ارشد ارتش صهیونیست‌ها شدند و او را با لباس خواب دستگیر کردند؛ این یعنی از قبل شناسایی‌های لازم را انجام و به واسطه همین شناسایی‌ها عملیات غافلگیرانه خود را انجام دادند.

۵- سردار حاجی زاده: ستون فقرات «اسب بازنده» در هم شکسته و قطع نخاع شده است

سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه طوفان الاقصی، یک پیروزی قاطع و راهبردی است، بیان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند که «روی اسب بازنده شرط‌بندی نشود»، امروز شاهد هستیم که ستون فقرات آن «اسب بازنده» درهم شکسته و قطع نخاع شده است؛ جنایات رژیم صهیونیستی نیز نمی‌تواند پیروزی ملت فلسطین را به عقب براند و قطعاً شاهد پیروزی نهایی فلسطینیان خواهیم بود.

۶- سرلشکر رضایی: قوی‌ترین سیستم‌های الکترونیک صهیونیستی نتوانست این عملیات را پیش‌بینی کند

سرلشکر محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با بیان اینکه پس از طوفان الاقصی شاهد نظم نوینی در منطقه خواهیم بود، ابراز داشت: قوی‌ترین سیستم‌های الکترونیک صهیونیستی نتوانست این عملیات را پیش‌بینی کند؛ اطراف غزه را دیوار‌های آهنی و بتنی تشکیل داده، گروه‌های مقاومت اولین فکری که می‌کنند این است که دیوار‌های اطراف غزه چگونه منفجر شود، آن‌ها از چهار نقطه دیوار‌ها را منفجر و هزار و ۵۰۰ رزمنده در قالب چهار گردان به سمت رژیم صهیونیستی حرکت کردند.

۷- سردار فدوی: نیرو‌های مقاومت در ۱۵ مهرماه اقدامی پیش‌دستانه کردند

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت: نیرو‌های مقاومت در ۱۵ مهرماه اقدامی پیش دستانه کردند؛ چند صدنفر رزمنده فلسطینی از همه موانعی که صهیونیست‌ها ساخته بودند عبور کردند؛ صهیونیست‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در این ۴۰ کیلومتر مرز فلسطین هزینه کرده بودند که فروریخت. فلسطینیان تعداد زیادی از صهیونیست‌ها را اسیر گرفتند و ارتشی که با تصویرسازی رسانه‌ای و مجازی ابهت پیدا کرده بود، از بین رفت.

۸- سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی در برابر تهاجم حماس دچار غافلگیری راهبردی شد

سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) با ذکر اینکه رژیم صهیونیستی در برابر تهاجم حماس دچار غافلگیری راهبردی شد، گفت: مشخصه تهاجم حماس در تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ (۷ اکتبر ۲۰۲۳) علاوه بر توانمندی اطلاعاتی و خلاقیت‌های تاکتیکی، نمایش اراده و قدرت ذهنی برای عبور از مفهوم ساخته شده قدرت و توان اطلاعاتی و امنیتی – نظامی بازدارنده اسرائیل غاصب در طی ۷۰ سال گذشته است.

۹- سردار سلیمانی: دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی کاملاً غافل‌گیر شد

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری این نکته که ارتش رژیم صهیونیستی ادعا داشت چهارمین ارتش دنیاست، گفت: این رژیم که از مؤلفه‌های امنیتی از جمله موساد و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی و مؤلفه قدرت ارعاب برخوردار است، در نبرد طوفان الاقصی شکست مفتضحانه‌ای خورد، دستگاه اطلاعاتی این رژیم در این عملیات کاملاً غافل‌گیر شد، این دستگاه اطلاعاتی نتوانست کوچک‌ترین تحرکی را کشف کند.

وی با تأکید بر آنکه اتفاقات رخ‌داده در فلسطین سرآغاز تاریخ جدید جهان بین الملل است، گفت: یکی از آثار عملیات طوفان الاقصی در حوزه رسانه است؛ غول‌های رسانه‌ای که در کنار متجاوزین به فلسطین ایستاده‌اند، اکنون مستأصل شده و هیچ کاری از آنان بر نمی‌آید، زیرا وجدان‌های بیدار جهان در تمامی کشور‌های اسلامی و غربی علیه رژیم صهیونیستی به پا خواستند.

۱۰- سرلشکر ایزدی: طوفان الاقصی طومار این رژیم پوشالی را خواهد پیچید

سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی، فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) با تأکید بر اینکه عملیات بی‌نظیر طوفان‌الاقصی، رژیم منحوس صهیونیستی را که تمام کشور‌های عربی در مقابلش خاضع بودند، دچار اضمحلال کرده است، گفت: طوفان الاقصی، دستاورد‌های بزرگی را به وجود آورد و این حرکت بسیار پربرکت، طومار این رژیم پوشالی را خواهد پیچید.

ایزدی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی دارای چند محور ارزشی است، اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس در منطقه فلسطین با داشتن ارتش بی‌روحیه، مهاجرت‌های معکوس و دولتی پر از اختلاف در حال متلاشی شدن و نابودی است.

۱۱- سردار پاکپور: طوفان الاقصی سیستم فرماندهی رژیم صهیونیستی را نابود کرد

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز گفت: این عملیات علاوه بر اینکه پرده از شکاف‌ها و ضعف‌های پنهان نگه داشته شده رژیم صهیونیستی کنار زد، سیستم فرماندهی و کنترل این رژیم را نابود کرد.

وی با استناد به سخنان وزیر امورخارجه آمریکا که در جریان طوفان الاقصی با عجله و سراسیمه خود را به اسرائیل رساند و اذعان کرد که سیستم فرماندهی و کنترل رژیم صهیونیستی از بین رفته است، افزود: این وضعیتی بود که در طوفان الاقصی اتفاق افتاد و آمریکا تلاش کرد با همه توانمندی‌های خود نوعی تنفس مصنوعی را برای نجات رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

 منبع: فارس

+