به گزارش زیرنویس، مجتبی عبداللهی در نشست با جمعی از نخبگان و افراد مؤثر استان در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به سفر دوم و قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان البرز، گفت: با آمادگی کامل در انتظار سفر رئیس جمهور و هیأت دولت هستیم تا ضمن ارائه گزارش از تحقق بخش […]

به گزارش زیرنویس، مجتبی عبداللهی در نشست با جمعی از نخبگان و افراد مؤثر استان در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به سفر دوم و قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان البرز، گفت: با آمادگی کامل در انتظار سفر رئیس جمهور و هیأت دولت هستیم تا ضمن ارائه گزارش از تحقق بخش بزرگی از مصوبات سفر اول، شاهد بهره برداری از پروژه‌ها و همچنین اخذ مصوبات ارزشمند دیگری در سفر دوم باشیم.

عبداللهی گفت: در این سفر ۴۳ پروژه مطرح دولتی و ۱۳ پروژه بزرگ خصوصی با اعتباری بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌هایی که در استان صورت گرفته، افزود: استان البرز رتبه برتر دارد چون حدود ۱۸۰ واحد راکد و غیرفعال استان به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی استان به‌عنوان دغدغه مردم در راستای برون رفت از ترافیک‌های ملی، آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی) است که بزودی فاز یک آن مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

استاندار البرز گفت: در این پروژه دو پل بزرگ و پیچیده بی صفر و بی یک در حال پیشرفت بوده و اخیراً سرعت مضاعفی گرفته است.

وی افزود: دانشکده علوم پزشکی استان از دیگر پروژه‌های مهم استان و در کشور بی نظیر است و توسط یک خیر ساخته شد و اکنون در اختیار دانشجویان پزشکی قرار گرفته است. این پروژه نیز بزودی رسماً افتتاح خواهد شد.

عبداللهی گفت: بیش از هزار تخت را متعهد شدیم در دولت سیزدهم ایجاد کنیم که اکنون بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس مورد بهره برداری مردم قرار گرفته، بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی به آفرین در فردیس با ۹۸ درصد پیشرفت، بخش قابل توجهی از این تعهد را محقق کرد. همچنین در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از بیمارستان‌های ۳۰۰ تختخوابی سیدالشهدا و ۲۶۰ تختخوابی کمالشهر خواهیم بود.

وی افزود: گازرسانی به ۱۲۰ روستای صعب‌العبور طالقان و محور کرج_چالوس با هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد و استان البرز به استان سبز در گازرسانی تبدیل شد.

استاندار البرز گفت: تصفیه خانه ماهدشت که حدود ۱۵ سال در پیچ و تاب اختلافات با پیمانکاران مانده بود، گره گشایی شد و اکنون آماده بهره برداری است که آب سیاه جوی را تصفیه می‌کند و به کشاورزان و برخی صنایع می‌رساند.

وی افزود: انتقال آب سد طالقان به تصفیه خانه مهستان و انتقال به مخزن ۵ میلیون مترمکعب در نظرآباد و آب رسانی به نظرآباد و اشتهارد که آب شرب در این مناطق تا ۳۰ سال آینده تضمین شد.

عبداللهی گفت: از طریق ایجاد تصفیه خانه‌های مدول بعدی کرج، آب شرب گرمدره و ایجاد تعادل در آبرسانی به شهر کرج تأمین شد.

وی افزود: در حوزه برق نیز پست ۴۰۰ کیلوولت در باغستان مورد بهره برداری قرار گرفت و ایجاد این امکان در نظرآباد و کمالشهر نیز مصوب شد.

این مسئول اضافه کرد: با انسجام و همدلی و همراهی ویژه موفق به ساخت ۱۰۰ مدرسه از محل مصوبات سفر اول رئیس جمهور محترم به استان شدیم و با این روند تا پایان دولت سیزدهم ۳۰۰ مدرسه به آموزش و پرورش استان تحویل می‌دهیم.وی گفت: در سطح کلان موافقت لازم را اخذ کردیم که حدود ۸ لکه صنعتی استان به شهرک صنعتی تبدیل شود تا صاحبان صنایع بتوانند از تسهیلات و مزایای شهرک‌ها برخوردار شوند.

استاندار البرز گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان البرز ۶۰ درصد از کل اعتبارات مصوب جذب شده و ۶۰ درصد پروژه‌ها نیز محقق شده است. پروژه‌های باقی مانده با سرعت در حال تکمیل هستند.

منبع: مـهر