یکی از سنت‌های دیرینه سپاهان این است که بازیکنان خوب را تا زمانی که مفید باشند از دست نمی‌دهد. بارها ثابت شده بازیکنی که از سپاهان می‌رود دیگر هیچ وقت با آن سطح قبلی برنمی‌گردد! البته که استثنا همیشه هست اما برای بازیکنانی که دست پرورده خود سپاهان باشند این سخت‌گیری برای جدایی خیلی بیشتر […]

استقلال, پرسپولیس, پنجره نقل و انتقلات فوتبال, فوتبال - کشمکش تازه پرسپولیس و استقلال بر سر ستاره‌های نقل‌وانتقالات

یکی از سنت‌های دیرینه سپاهان این است که بازیکنان خوب را تا زمانی که مفید باشند از دست نمی‌دهد. بارها ثابت شده بازیکنی که از سپاهان می‌رود دیگر هیچ وقت با آن سطح قبلی برنمی‌گردد! البته که استثنا همیشه هست اما برای بازیکنانی که دست پرورده خود سپاهان باشند این سخت‌گیری برای جدایی خیلی بیشتر است.

یاسین سلمانی ستاره لیگ شد و بعد رباط پاره کرد، در بازگشت دوباره سپاهان می‌خواست او را حفظ کند. کش و قوس عدم تمدید طولانی شد و در نهایت سلمانی این فصل شاه ماهی نقل و انتقالات بود. داستان یاسین با استقلال و پرسپولیس، نکونام و یحیی گل‌محمدی برای همین چند ماه قبل بود و هنوز فراموش نشده! اما به این قسمت فعلاً کاری نداریم و ضمنا بیخیال بازارگرمی و بازی‌های رسانه‌ای. یادتان هست که قرار بود او به جمع لژیونرها اضافه شود؟

حالا ببینید سلمانی که نتوانست حتی یک ۹۰ دقیقه کامل برای پرسپولیس بازی کند، در تلویزیون می‌گوید: «به‌خاطر پدرم رفتم پرسپولیس و پیشنهاد استقلال ۱۰ میلیارد بیشتر بود اما به پدرم گفته بودم در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنم.»

با ان قسمت از حرف‌ها که به خاطر پدر یا علاقه از بچگی به این دو تیم آمدم کسی کاری ندارد و همه می‌دانیم سند قابل اعتنایی نیست. به این قسمت توجه کنید که سلمانی می‌گوید فاصله پیشنهاد استقلال با پرسپولیس ۱۰ میلیارد تومان بود. وقتی برای بازیکنان معمولی اعداد بالای ۱۰ میلیارد تومان ثبت می‌شود، برای شاه ماهی نقل و انتقالات این عدد خیلی بیشتر خواهد بود. یعنی اینگونه نیست که استقلال ۱۴ میلیارد می‌داده و پرسپولیس با ۴ میلیارد این ستاره را جذب کرده است!

همین هفته پیش معاون باشگاه استقلال در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد «ما اگر یاسین سلمانی را جذب می‌کردیم از سقف قراردادها عبور کرده بودیم». شخص مدیرعامل استقلال هم بارها برابر دوربین‌ها از مذاکره با یاسین و اعداد پیشنهادی حرف زده و نکونام هم صحبت با سلمانی را بارها تایید و از بابت عدم جذب او گلایه کرده بود.

ولی حتی بدون این همه سند اگر سلمانی بابت مذاکره دروغ گفته بود باشگاه استقلال که ثابت کرده دست به بیانیه‌اش خوب است، همان شبانه آن را تکذیب می‌کرد. پس چطور و از چه زاویه‌ای باید ادعاهای علی سامره را بررسی و هضم کنیم؟ سرپرست تیم از اساس مذاکره را تکذیب کرده! اما بیایید جناب سامره را فعلا کنار و فقط به همان اختلاف قیمت بچسبیم. رقم قرارداد سلمانی در این فصل هرچقدر هست، استقلال ۱۰ میلیارد بیشتر می‌داده؟! آیا آن موقع باشگاه استقلال نگران عبور از سقف هزینه‌ها نبود؟ شعاری که این روزها مدام تکرار می‌شود!

و اگر نه چطور می‌شود که استقلال مدام از بازیکنان و مربیانش می‌خواهد که قراردادهایشان را کم کنند تا کارت بازی صادر شود؟ چرا پرسپولیس چنین مشکلی ندارد؟

در انتها بار دیگر توجه شما را به بخش اول نوشته جلب می‌کنیم؛ اینکه یاسین سلمانی از سپاهان بیرون آمده خیلی فاکتور مهمی است و باید به آن دقت کرد. همه می‌دانیم که سپاهان مشکل مالی ندارد!

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی