این پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ را از دست ندهید
این پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ را از دست ندهید

اکو ایران نوشت: در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحدی به کار خود پایان داد تا برای هشتمین روز متوالی روزهای مثبتی را سپری کرده باشد اما نسبتاً به روزهای پیشین کمی از سرعت این رشدها کاشته شد. ارزش بازار […]

اکو ایران نوشت: در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحدی به کار خود پایان داد تا برای هشتمین روز متوالی روزهای مثبتی را سپری کرده باشد اما نسبتاً به روزهای پیشین کمی از سرعت این رشدها کاشته شد. ارزش بازار در طول این چند روز اخیر از محدوده ۷ هزار همتی فاصله گرفته است و خود را به رقم ۷ هزار و ۵۰۰ همتی رسانده است. که رشد حدود ۷ درصدی برای ارزش بازار محسوب می‌شود.

 فارس؛ خودرو؛ حکشتی و نماد وصندوق جز تأثیرگذاران مثبت بازار امروز بودند. در نیمه اول بازار امروز گروه خودرویی تا صف خرید نیز پیش رفت و بازار از همان دقایق صبح به استقبال آن رفت؛ اما نیمه دوم با عرضه‌هایی دوباره در همان محدوده‌های متعادل کار را تمام کرد و باز هم جایگاه خود را که روز قبل از دست داده بود را پس گرفت ارزش معاملاتی این گروه ۹۴۸ میلیارد تومان ثبت شد که باز به روزهای اوج خود در حال برگشت است. خیلی از اهالی بازار معتقد هستند که بازار به افزایش سرمایه این گروه نیز امیدوار است.

 گروه فلزات اساسی روز قبل برترین ارزش معاملاتی را برای خود ثبت کرده بود در جریان معاملات امروز در رتبه دوم جای گرفت ارزش معاملاتی فلزات اساسی ۴۳۴ میلیارد تومان است.

 مدیر عامل پتروشیمی زاگرس در کنفرانس الکترونیکی از برنامه شرکت برای تجدید ارزیابی خبر داده است این شرکت یکی از پربحث‌ترین شرکت در یکی دو سال اخیر است شرکتی با سوددهی بالا و سیاست تقسیم سود در حال حاضر به یکی از نمادهای فراموش شده بازار تبدیل شده است.

 اما خبر رسیده است که ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور یکبار دیگر به مسکو سفر خواهد کرد و صبح پنجشنبه به دعوت رسمی پوتین رئیس جمهور روسیه در رأس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی-اقتصادی ابراهیم رئیسی راهی مسکو خواهد شد.

امروز محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس در گفت‌وگو با ایرنا توضیحاتی را درباره آخرین جزئیات و اقدامات صورت گرفته از سوی مجلس در زمینه کاهش دوره تجدید ارزیابی دارایی‌ها از پنج سال به سه سال برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی ارائه کرد و اظهار داشت: این موضوع قرار است به عنوان پیشنهاد در بودجه ۱۴۰۳ مطرح شود.

 همچنین رئیس‌جمهور در جلسه تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس گفت: تلاش شده است تا در این بودجه تقدیمی بسیاری از ناترازی‌های موجود که منجر به رنج همگان است با یک حرکت جهادی برطرف شود. به گزارش اکوایران رئیس جمهور پیش از تقدیم لایحه ۱۴۰۳ به مجلس گفت: کالابرگ در مجلس تصویب شد ولی زمینه و بستر اجرای آن مهیا نبود و تلاش شد زمینه و بستر اجرا فراهم شود و در دی‌ماه این آغاز شد و اکنون توسعه یافته است. اگر در زمان تصویب کالابرگ زمینه و سازوکار فراهم بود کار سرعت بیشتری داشت ولی با چند ماه تأخیر سازوکار ایجاد شد. باید به میدان نگاه واقعی داشت.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز حوالی ۱۱ هزار واحدی مثبت شد و بازار در مسیر صعودی خود همچنان در حال حرکت است البته که کمی از سرعت آن کاسته شد اما فعلاً تصمیمی به اصلاح ندارد. امروز گروه خودرویی‌ها بازار را تا نیمه دوم مثبت نگه داشتند البته که در نیمه دوم عرضه‌هایی در بازار دیده می‌شد. اما بازار فعلاً رویه خوبی را در پیش گرفته است.

 از منظر تکنیکالی که به موضوع نگاه می‌کنیم شاخص کل بورس از پس مقاومت ۲.۱ میلیون واحدی برآمد و بازار در حال تثبیت خود در بالای این محدوده است.

 در حال حاضر تکنیکالیست‌ها در حال رد و بدل کردن این موضوع بین خود هستند که شاخص کل الگوی کلاسیک ایجاد شده در روزهای پیشین را تشکیل داده است و به سمت اهداف این الگو در حرکت است. سطوح ۲.۲ میلیون واحدی و ۲.۳ میلیون واحدی از جمله مقاومت‌ها بر سر راه شاخص کل است و ورود اندیکاتور RSI به محدوده هیجان خرید می‌تواند قدرت رشد را از بازار بگیرد. البته که افزایش ارزش معاملات از نشانه‌های رشد بازار محسوب خواهد شد می‌تواند به بازار برای رسیدن به اهداف بلاتر کمک کند. باید دید برای فردا چهارشنبه اهالی بازار تصمیم می‌گیرند که شاخص را به چه میزانی راهی تعطیلات پایان هفته‌ای کنند؟این پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ را از دست ندهید

منبع: اطلاعات انلاین