به گزارش زیرنویس، سرهنگ علی حسینی در تشریح این خبر گفت: یکی از دغدغه های اصلی شهروندان و پلیس فتا، استفاده صحیح کودکان از فضای مجازی است؛ چرا که امروزه فضای مجازی پای ثابت خانواده های ما شده است. لذا می طلبد آموزش های کافی در این خصوص به کودکان ارائه شده تا خدای ناکرده […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ علی حسینی در تشریح این خبر گفت: یکی از دغدغه های اصلی شهروندان و پلیس فتا، استفاده صحیح کودکان از فضای مجازی است؛ چرا که امروزه فضای مجازی پای ثابت خانواده های ما شده است. لذا می طلبد آموزش های کافی در این خصوص به کودکان ارائه شده تا خدای ناکرده شاهد قربانی شدن فرزندان خود در این فضا نباشیم.

وی افزود: در همین راستا پلیس فتا برابر وظیفه ذاتی خود یعنی صیانت از احاد جامعه بخصوص کودکان در فضای مجازی، برای چهارمین سال متوالی اقدام به برگزاری پویش کودکان سایبری کرده است. این پویش با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان از ۱۸ الی ۲۴ آذر ماه با شعار پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی در سراسر کشور به صورت ویژه انجام خواهد شد.

رئیس پلیس فتا خوزستان در ادامه به اهداف این پویش اشاره نموده و بیان داشت: ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده کودکان از فضای مجازی، فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و صیانت از کودکان در فضای سایبری، کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و فرزندان و همچنین شیوه نظارت والدین بر رفتار کودکان از اهداف این پویش سراسری می‌باشد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: امیدواریم که این پویش با همکاری و مشارکت همه شهروندان، نهادها و سازمان‌ها به نحو احسن برگزار شده و شاهد ارتقاء سطح دانش و مهارت خانواده‌ها و استفاده از راهکارهای مناسب والدین برای ایمن‌سازی فرزندان در فضای مجازی باشیم.

این مقام انتظامی از شهروندان عزیز خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

علی رنجکش

 

منبع خبر: رکنـا