به گزارش زیرنویس، اگر دوست دارید به برنامه غذایی خود کمی تنوع دهید، این خوراک خوشمزه و پرخاصیت را آماده کرده و از آن لذت ببرید. اسفناج جزو یکی از بهترین سبزیجاتی است که در فصل پاییز و زمستان رشد می‌کند؛ این سبزی در کنار طعم بسیار خوبی که دارد، برای بدن مقوی بوده و […]

به گزارش زیرنویس، اگر دوست دارید به برنامه غذایی خود کمی تنوع دهید، این خوراک خوشمزه و پرخاصیت را آماده کرده و از آن لذت ببرید.

اسفناج جزو یکی از بهترین سبزیجاتی است که در فصل پاییز و زمستان رشد می‌کند؛ این سبزی در کنار طعم بسیار خوبی که دارد، برای بدن مقوی بوده و می‌تواند یکی از مهم‌ترین نیاز بدن، که آهن است را تامین کند؛ یکی دیگر از دلایل محبوبیت اسفناج، این است که می‌توان غذاهای متنوعی را با آن درست کرد؛ خوراک مرغ و اسفناج، جزو آن دسته از غذاهایی است که می‌توانید آن را به همراه نان سرو کرد یا اینکه همراه برنج و یا پاستا نوش جان کنید؛ در این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه خوراک مرغ و اسفناج را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ مجلسی

مقدار مواد اولیه‌ای که در این غذا استفاده می‌کنید، کاملا به ذائقه شما بستگی دارد؛ برای مثال می‌توانید مقدار مرغ و یا اسفناج را کم یا زیاد کنید؛ برای تهیه این خوراک مرغ و سبزیجات به ۱ کیلو ران مرغ، ۱ کیلوگرم اسفناج، ۱ عدد پیاز، ۱ پیمانه سس گوجه و به مقدار لازم نمک و فلفل نیاز دارید. لازم به ذکر است که سس گوجه طعم دهنده اصلی این خوراک است و بهتر است آن را حذف نکنید.

طرز تهیه خوراک مرغ و اسفناج

اگر میزان کالری غذا برای شما مهم است و دوست دارید که یک غذای رژیمی داشته باشید، می‌توانید برای طبخ این غذا مرغ‌ها را آبپز کرده و بعد استفاده کنید؛ اینگونه یک خوراک مرغ و اسفناج رژیمی خواهید داشت؛ اما ما در این روش پخت، مرغ را سرخ می‌کنم تا طعم و مزه لذیذتری داشته باشد.

مرحله اول

در ابتدا درون یک ظرف مناسب یک عدد پیاز را رنده زده و با کمی روغن تفت دهید؛ سپس مرغ‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه ادویه به پیاز اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد از آنکه مرغ‌ها سرخ شدند و تغییر رنگ داد و بوی ادویه‌ها آزاد شد، سس گوجه را به مواد اضافه کرده و اجازه دهید تا همه مواد به مدت ۵ دقیقه با یکدیگر ترکیب شود.

مرحله سوم

در این مرحله اسفناج‌ها را کمی خرد کنید، سعی کنید قطعات خرد شده بیش از اندازه ریز نباشد؛ چرا که با پختن آب آن تبخیر شده و حجم مواد کم می‌شود؛ برای این خوراک بهتر است از اسفناج‌های بسیار کوچک استفاده کنید که نیاز به خرد کردن نداشته باشد.

مرحله پایانی تهیه خوراک مرغ و اسفناج

در نهایت اسفناج‌ها را درون تابه ریخته و کمی تفت دهید؛ توجه داشته باشید که در این مرحله نیاز به سرخ کردن بیش از اندازه سبزی ندارید، همین که اسفناج‌ها مقداری نرم شوند کافی است. در آخر فیله مرغ و اسفناج پخته شده را با یکدیگر ترکیب کرده و نوش جان کنید.

نکات مهم در پخت اسفناج و مرغ

    اسفناج‌های تازه خیلی نرم هستند و به سرعت می‌پزند. بنابراین نباید آن را زیاد حرارت دهید. همین‌که نرم شد آن را از روی شعله بردارید.

    استفاده از اسفناج جوان و تازه خیلی عالی است، اما می‌توانید از هر سبزی دیگری که دوست دارید، استفاده کنید.

    می‌توانید به‌جای سس گوجه از گوجه‌های تازه استفاده کنید.

    اسفناج را زیاد نپزید. پخت طولانی باعث می‌شود مواد مغذی آن از بین برود. آن را در نهایت ۲ دقیقه بپزید و بلافاصله از روی حرارت بردارید.

منبع: دلتامگ

منبع خبر: رکنـا