با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا، سیدبندی مرحله یک هشتم نهایی اعلام شد.

 

به گزارش زیرنویس، با پایان یافتن مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا، تیم‌های صعود کننده از این مرحله مشخص شدند و تیم فوتبال سپاهان تنها تیم ایرانی حاضر در مرحله یک شانزدهم نهایی خواهد بود.

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روز ۷ دی در کوالالامپور مالزی انجام می‌شود. طبق آئین نامه AFC مسابقات مرحله حذفی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

سیدبندی این مرحله هم با توجه به امتیاز تیم‌ها انجام شده است. از بین پنج تیم اول هر گروه، چهار تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند در سید یک قرار می‌گیرند و تیم «نسف قارشی» که در بین تیم‌های صدرنشین کمترین امتیاز را کسب کرده است همراه با سه تیمی که به عنوان برترین تیم‌های دوم راهی این مرحله شده اند به سید دو می‌روند.

طبق اعلام پایگاه خبری «گل» محدودیتی برای مواجهه دو تیم از یک کشور در مرحله یک شانزدهم وجود ندارد اما نباید آن دو تیم در یک گروه حضور داشته باشند.

بعد از این مرحله دیگر قرعه کشی انجام نخواهد شد و تیم‌ها با توجه به نمودار مرحله یک شانزدهم نهایی، با مسیر خود تا دیدار نهایی آشنا خواهند شد.

به این ترتیب سیدبندی مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

سید یک: الهلال عربستان، الاتحاد عربستان، النصر عربستان و العین امارات
سید دو: الفحیا عربستان، سپاهان ایران، نوبهار ازبکستان و نسف‌قارشی ازبکستان

با توجه این مسائل حریف سپاهان در مرحله یک شانزدهم نهایی یکی از تیم‌های الهلال، النصر یا العین خواهد بود و این تیم با الاتحاد برخورد نخواهد کرد. در نتیجه احتمال رویارویی سپاهان در مرحله یک شانزدهم نهایی با تیم «النصر» وجود دارد و ممکن است کریستیانو رونالدو یک بار دیگر به ایران سفر کند و این بار در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف یک تیم ایرانی برود.

منبع: مـهر