سرمربی پرسپولیس پس از شکست تیمش مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی با اعتراضات هواداران روبه‌رو شد. هیچ‌کس رفتار زشت برخی تماشاگران و پرتاب بطری را تایید نمی‌کند و طرف صحبت ما این عده و این رفتار نیست. یحیی گل‌محمدی از دیدن این صحنه‌ها جا خورد، مدتی با دست‌های حیران، انگار از هواداران می‌پرسید که چرا؟ […]

پرسپولیس, فوتبال, یحیی گل محمدی - وقتی سرمربی پرسپولیس ذهن همه را می‌خواند!

سرمربی پرسپولیس پس از شکست تیمش مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی با اعتراضات هواداران روبه‌رو شد. هیچ‌کس رفتار زشت برخی تماشاگران و پرتاب بطری را تایید نمی‌کند و طرف صحبت ما این عده و این رفتار نیست. یحیی گل‌محمدی از دیدن این صحنه‌ها جا خورد، مدتی با دست‌های حیران، انگار از هواداران می‌پرسید که چرا؟ اما فوتبال همین است، با یک برد به عرش اعلا می‌رسید و با یک باخت…

حرف‌های گل‌محمدی در کنفرانس بعد از بازی، نمونه کامل یک فرار به جلو بود. او در بخشی از حرف‌هایش از هواداران بابت این نتیجه عذرخواهی کرد که البته کمی هم شبیه توجیه بود: «بابت این نتیجه عذرخواهی می‌کنم. هرکاری می‌توانستیم کردیم و این نتیجه به نظرم باید برعکس این بود. قطعا بازی سختی برای ما بود اما خوب موقعیت‌سازی کردیم و توانستیم به دروازه حریف برسیم و متاسفانه آن‌جا که باید کار را تمام می‌کردیم یا از پنالتی بهتر استفاده می‌کردیم، این اتفاق نیفتاد.»

سپس در بخش دیگر از خبرنگاران خواست سوال فنی بپرسند تا او پاسخ دهد! انگار او سردبیر همه رسانه‌هاست و باید سوالات خبرنگاران را طرح کند: «سوال‌های غیرفنی دارید می‌پرسید. می‌دانم از کجا خط می‌گیرید. فکر بازی‌های بعد هستید که به حواشی تیم بپردازید. فنی سوال کنید تا صبح جواب می‌دهم.» فکر می‌کنید خبرنگار چه پرسیده بود؟ شعارهای هواداران! این‌که شما خبرنگاران را متهم به خط گرفتن کنید یک روش کهنه و فرار به جلوی قدیمی است. رسانه‌ها نمایندگان افکار عمومی هستند و سوالات را آن‌ها می‌پرسند و خود افکار عمومی هم که در ورزشگاه حضور داشتند و دیدید که نظرشان چه بود آقای گل‌محمدی!

اما گل حرف‌های یحیی و نظر واقعی او این قسمت بود: «ما همه کار کردیم. اگر ما پنالتی را گل کرده بودیم شما این سوال را می‌پرسیدید؟ می‌دانم که منظور شما چیست و این‌که حرف می‌زنید متوجه می‌شوم چه چیزی در ذهن شما می‌گذرد.» کاملا حس کردید که پرسپولیس هیچ مشکلی نداشته و همه چیز درون زمین بر اساس اتفاق و بیرون زمین بر اساس توطئه جریان دارد؟! مربی پرسپولیس به خوبی ذهن همه ما را می‌خواند و تنها مشکل او گل‌نشدن ضربه پنالتی است!

این روش‌ها جواب نمی‌دهد آقای گل محمدی، شما پول حرفه‌ای می‌گیرید تا حرفه‌ای رفتار کنید. هواداران بخشی از خانواده فوتبال هستند و حق دارند تشویق یا هو کنند. چطور وقتی لقب می‌دهند بهترین تماشاگران دنیا هستند اما بعد از باخت تیم حق اظهار نظر ندارند؟

خبرنگاران هم عضو دیگری از خانواده فوتبال هستند که حق دارند سوالات خودشان را بپرسند. اگر شما کارتان را درست انجام می‌دادید و نتیجه گرفته بودید اصلا آن جو در ورزشگاه ایجاد نمی‌شد تا بعد خبرنگاران بخواهند چنین سوالاتی بپرسند! پس همه‌چیز برمی‌گردد به عملکرد فنی و نتیجه‌گیری شما و به جای فرافکنی و تراشیدن دشمن فرضی از عملکرد خود درست دفاع کنید.

منبع: خبـر ورزشی