ایران ۰-۳ آمریکا: چقدر تلخ که زنگ تفریح شدیم!
ایران ۰-۳ آمریکا: چقدر تلخ که زنگ تفریح شدیم!

تیم ملی والیبال آمریکا هم مثل ایتالیا راحت ایران را شکست داد.

ایران 0-3 آمریکا: چقدر تلخ که زنگ تفریح شدیم!

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی والیبال ایران تلخ‌ترین شروع ممکن را در لیگ ملت‌های امسال تجربه کرد؛ جایی که شاگردان بهروز عطایی در ناگویا مقابل ژاپن، لهستان و اسلوونی شکست خوردند و فقط تیم چین را از پیش رو برداشتند.

در هفته دوم ملی‌پوشان والیبال ایران شروع امیدوارکننده‌ای داشتند و موفق شدند نماینده اروپا یعنی آلمان را در سه ست متوالی شکست دهند تا خوش‌بینی زیادی در بین هواداران والیبال در ایران به آینده لیگ ملت‌ها به وجود بیاید.

در مسابقه دوم مقابل ایتالیا قرار گرفتیم که تقریباً با ترکیب قهرمان جهان خود پا به هفته دوم مسابقات گذاشته است. البته که پیش‌بینی می‌شد تیم ملی نتواند ایتالیای قدرتمند با آن‌همه ستاره‌اش را شکست دهد، اما شکل باخت شاگردان عطایی در ست سوم این مسابقه موجی از انتقادات را به همراه داشت.

ایران در ست سوم دیدار مقابل ایتالیا با نتیجه ٢۴-٢٠ از حریف خود جلو بود و فکر می‌کردیم که یک ست از قهرمان جهان گرفته‌ایم، اما به‌شکلی کاملاً باورنکردنی ایتالیا شش امتیاز پشت سر هم گرفت و ایران به تلخ‌ترین شکل ممکن این بازی را واگذار کرد.

هرچه مسابقات جلوتر می‌رود قطعاً قرار گرفتن در جمع هشت تیم بالا و صعود به مرحله نهایی نیز دشوارتر خواهد شد و حالا امروز تیم ملی والیبال ایران باید مقابل آمریکا قرار بگیرد. تیم جان اسپرا نیز با تمام توان پا به هفته دوم لیگ ملت‌ها گذاشته و ملی‌پوشان ایران کار خیلی سختی برای شکست این تیم خواهند داشت؛ اما در سال‌های اخیر نشان دادیم که همواره یک حریف سرسخت برای آمریکا بوده‌ایم و اگر روز خوب والیبال ایران باشد می‌توانیم آن‌ها را شکست دهیم.

ایرانلیست تیم ولی والیبال برای هفته دوم لیگ ملت‌ها:

سیدمحمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، میثم صالحی

آمریکالیست تیم ملی والیبال آمریکا:

پاسورها: مایکا کریستنسن، جاشوآ توانیگا
سرعتی‌زن‌ها: دیوید اسمیت، مکسول هولت، جفری جندریک، تایلور آوریل
پشت‌خط‌زن‌ها: متئو اندرسون، جیک هانس
قدرتی‌زن‌ها: آرون راسل، توری دیفالکو، توماس جاشکه، کدی کِسِل
لیبروها: اریک شوجی، کایل داگوستینو
سرمربی: جان اسپرا

منبع :ورزش۳