شعارها به قدری آمیخته به توهین بود که پیش از مصاحبه با مدیرعامل پرسپولیس، خبرنگاران شرم طرح پرسش در مورد آنها را داشتند و تصور می‌کردند که احتمالا رضا درویش به تندی در خصوص وضعیت سکوها صحبت خواهد کرد و شاید حتی پایان کار خود را هم روی صندلی مدیرعاملی اعلام کند. در همین حال شایعات […]

شعارها به قدری آمیخته به توهین بود که پیش از مصاحبه با مدیرعامل پرسپولیس، خبرنگاران شرم طرح پرسش در مورد آنها را داشتند و تصور می‌کردند که احتمالا رضا درویش به تندی در خصوص وضعیت سکوها صحبت خواهد کرد و شاید حتی پایان کار خود را هم روی صندلی مدیرعاملی اعلام کند. در همین حال شایعات کانال‌های تلگرامی حاکی از آن بود که یحیی گل‌محمدی در رختکن با بازیکنان پرسپولیس خداحافظی کرده است.

این موارد شاید در حال حاضر بعید به نظر برسند اما یک اتفاق معمول در واکنش به وضعیت سکوهای روز گذشته است. بعد از اینکه ببینید طرفدارانی که چند ماه پیش سه جام را با عبور از همه مدعیان به آنها هدیه دادید، به این شکل علیهتان شعار می‌دهند، توهین می‌کنند و حتی بطری می‌اندازند، شما را به هر تصمیم هیجانی و اشتباه وامی‌دارد اما نه زمانی که مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس باشید و بخواهید هرجور شده جایگاه خود را حفظ کنید.

صورت سرخ درویش حاکی از یک ناراحتی و غمگینی اساسی در وجود او داشت اما حتی اگر نقدی به جملات و محتوای نظرات مدیرعامل پرسپولیس وارد باشد، نحوه رویارویی او با رسانه‌ها جای هیچ حرف و حدیثی ندارد. درویش علاوه بر یحیی گل‌محمدی و بازیکنان، حواسش جمع بود که حتی از گئورگی گولسیانی هم حمایت کند چرا که به خوبی می‌داند برای بقا روی نیمکت باید هرطور شده رابطه خود را با بازیکنان بهبود بخشد.

او در مورد شعارهای تند هواداران پرسپولیس نیز نظر جالبی داشت و گفت که آنها در سرما برای حمایت از تیم آمدند و پیروزی را در دسترس می‌دیدند و به همین خاطر زمانی که برد از دست رفت، عصبانی شدند و شعار دادند. نوعی بی تفاوتی و چشم‌پوشی که عینا در ماجرای نامه سرگشاده و جنجالی بازیکنان علیه مدیرعامل نیز دیده و در نهایت به پایان حواشی منجر شد.

در همان لحظات یحیی گل‌محمدی راهی اتاق کنفرانس مطبوعاتی ورزشگاه آزادی شده بود تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد. اغلب سوالات از یحیی گل‌محمدی انتقادی بود و حتی در بعضی موارد به زعم گل‌محمدی، با خط و ربط خاص طرح می‌شد. اما به جز یک جر و بحث، سرمربی پرسپولیس با آرامش به تمام سوالات پاسخ داد.

اتحاد درویش و گل‌محمدی برای فرار از برکناری/ نوش‌دارو بعد حذف پرسپولیس!

به عبارتی جر و بحث بین خبرنگاران و یحیی گل‌محمدی نیز هیچ ارتباطی به آنچه روی سکوها رقم خورد، نداشت و یحیی معتقد بود که این سوالات از اردوگاه تیم استقلال برای به حاشیه بردن پرسپولیس طرح می‌شود. یحیی در مورد شعار سکوها و توهین هواداران با پرتاب بطری هم نظرات جالبی داشت که شاید لازم باشد، بخوانید:

شعار سکوها علیه بازیکنان: ببینید بازیکنان ما با تمام وجود بازی کردند و امروز هم انصافا هرچه داشتند گذاشتند. همه کار کردند که به گل برسند و بازی را ببرند اما در هر صورت اتفاقات فوتبالی به ضررمان شد دیگر. این بازیکنان شایسته تقدیر و تعریف هستند. بازیکنان ثابت شده هستند برای همه ما و هواداران. همیشه که روزهای خوب نداریم و بعضی روزها هم روز سخت باشگاه است. تنها چیز مهم این است که بازیکنان را از نظر ذهنی و روحی ریکاوری کنیم.

شعار هواداران علیه سرمربی: واقعا می‌دانیم هواداران ناراحت هستند و ما بیشتر ناراحتیم. همه ما در رختکن حال و روز خوبی نداشتیم، فقط به خاطر اینکه نتوانستیم انتظاری که هواداران از تیم داشتند، برآورده کنیم. هواداران حضور پررنگی داشتند و اگر بازی را می‌بردیم قطعا وجود هواداران باعث این اتفاق می‌شد. ما شرمنده هواداران هستیم و قول می‌دهیم بیشتر کار کنیم و بیشتر تمرکز داشته باشیم. اتفاقات فوتبالی همه به ضرر ما بود و نتوانستیم بازی را ببریم.

به نظر می‌رسد یحیی و درویش در عین حال که رابطه خوبی بایکدیگر ندارند، برای فرار از شعارهای تند هواداران که هر دو را مورد هدف قرار داده و خواستار برکناری آنها بود، باهم متحد شده یا حداقل رویکردی مشترک در نادیده‌انگاری این دسته معترض از طرفداران را در پیش گرفته‌اند.

نکته مهم این است که بعد از دو ماه ناکامی در کسب نتایج و همچنین عملکرد نه چندان خوب مدیریتی، رضا درویش چندان جایگاه مستحکمی ندارد و یحیی گل‌محمدی هم مقبولیت قبلی را نزد هواداران پرسپولیس از دست داده و به همین دلیل سرمربی و مدیرعامل پرسپولیس حداقل به شکل موقت چاره‌ای جز کنار گذاشتن اختلافات ندارند چرا که اگر وضعیت پرسپولیس بهبود پیدا نکند، هر احتمالی برای تغییرات کلان همزمان وجود خواهد داشت.

منبع: خبـر ورزشی