به گزارش زیرنویس از لرستان؛ بهرام دلفان امروز چهاردهم در جلسه شورای آموزش عالی شهرستان بروجرد که در دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: دانشکده پرستاری در شهرستان تأسیس شده و با جذب دانشجو کار خود را آغاز کرده است و در حال حاضر با توجه به توسعه آموزش عالی باید رشته‌های آن […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ بهرام دلفان امروز چهاردهم در جلسه شورای آموزش عالی شهرستان بروجرد که در دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: دانشکده پرستاری در شهرستان تأسیس شده و با جذب دانشجو کار خود را آغاز کرده است و در حال حاضر با توجه به توسعه آموزش عالی باید رشته‌های آن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: تأسیس دانشگاه علوم پزشکی برای شهرستان لازم بوده که لازمه آن دانشکده علوم پزشکی است و باید رشته‌های دانشکده پرستاری افزایش یابد و اگر این مهم محقق شود می‌تواند دانشکده علوم پزشکی را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت و قدمتی که بروجرد دارد این شایستگی را دارد که دانشگاه علوم پزشکی را در این شهرستان داشته باشیم.

دلفان اضافه کرد: دانشکده پرستاری در حال حاضر استیجاری بوده و با توجه به مشکلات مالی که وجود دارد این دانشکده باید صاحب یک فضای فیزیکی شود.

وی بیان کرد: مسئله بعدی این است که بیمارستان‌های بروجرد باید آموزشی شوند چون این امر یکی از مقدمات دانشکده علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بروجرد دارای ۳ بیمارستان است که دو مورد آن‌ها فرسوده است و بیمارستان چمران از نظر پدافند غیرعامل قابل‌استفاده نیست.

دلفان اظهار کرد: مجوز ساخت بیمارستان جدید در بروجرد صادر شده اما تاکنون زمین مناسب برای آن در شهرستان تأمین نشده که در این راستا همکاری مسئولین شهرستان را می‌طلبد.

 

مهدی زکی پور / لرستان 

منبع خبر: رکنـا