زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه به شدت ادامه دارد و بمب‌های فسفری ممنوعه همچنان توسط اشغالگران صهیونیست بر سر فلسطینی‌های بی گناه ریخته می‌شود. نبرد سنگین نیروهای مقاومت با نظامیان صهیونیست در شرق خان یونس تداوم ضربات مقاومت فلسطین با راکت و خمپاره […]

زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه به شدت ادامه دارد و بمب‌های فسفری ممنوعه همچنان توسط اشغالگران صهیونیست بر سر فلسطینی‌های بی گناه ریخته می‌شود.

نبرد سنگین نیروهای مقاومت با نظامیان صهیونیست در شرق خان یونس

تداوم ضربات مقاومت فلسطین با راکت و خمپاره به نظامیان صهیونیست

 گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که نیروها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی را در شمال خان یونس با تعداد زیادی گلوله خمپاره در هم کوبیده است.

 نیروهای قسام یک تانک اسرائیلی را در شرق خان یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که تک‌تیراندازان این گردان‌ها دو نظامی اشغالگر اسرائیلی را در منطقه القراره در شرق خان یونس هدف قرار دادند.

همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد که نیروهای این گردان‌ها ۱۲ خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

رزمندگان قسام پایگاه اسرائیلی رعیم را هدف حمله موشکی قرار دادند.

قسام همچنین مرکز تجمع نظامیان و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهرک ماگین هدف حمله موشکی قرار داد.

بمباران دو منزل

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو منزل را در حاره المجایده در مرکز شهر خان یونس در جنوب غزه بمباران کردند.

شلیک ۱۶ موشک به مواضع نظامیان صهیونیست در نزدیکی شهرک متات

منابع خبری از شلیک ۱۶ موشک به سمت مراکز  نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک متات در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

آژیر خطر در بئرالسبع به صدا درآمد

گردان‌های قسام در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، شهر اشغالی بئر السبع را هدف حمله موشکی قرار داد.

شلیک ۵ موشک از لبنان به شهرک شتولا

رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک ۵ موشک از لبنان به سمت شهرک شتولا خبر دادند و اعلام کردند که آژیر خطر در این شهرک به صدا درآمده است.

حمله توپخانه رژیم صهیونیستی به بیت لاهیا در شمال غزه

شکار ۴ نظامی صهیونیست به دست قسام

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که تک تیراندازان این گردان‌ها به سمت ۴ نظامی صهیونیست در شرق خان یونس شلیک کرده و آنها را به طور مستقیم هدف قرار دادند.

همچنین قسام اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را که در داخل خانه‌ای در شرق خان یونس پناه گرفته بودند، با راکت‌های ضدنفر و سلاح تیربار هدف قرار دادند.

هدف قرار دادن تانک مرکاوا

نیروهای مقاومت فلسطین یک تانک مرکاوا و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال خان یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

حمله موشکی به عسقلان

از سوی دیگر مقاومت فلسطین عسقلان را هدف حمله موشکی قرار داد.

نبرد شدید در فالوجا

همزمان منابع خبری از درگیری‌های شدید در منطقه فالوجا در شمال غزه خبر دادند.

شلیک ۶ موشک از جنوب لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست در مزارع شبعا

منابع خبری از حمله موشکی از جنوب لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا خبر دادند.

حزب الله لبنان ۶ موشک به سمت مرکز الرادار رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا شلیک کرد.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی منزلی را در شهرک میس الجبل در جنوب لبنان هدف قرار داد که بر اثر آن شماری زخمی شدند.

شنیده شدن انفجارهایی در ایلات

منابع عبری اعلام کردند که صدای آژیر خطر در ایلات در دریای سرخ به صدا درآمده است.

این منابع بیان کردند: صدای چندین انفجار در ام الرشراش در ایلات شنیده شده است.

رادیو رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات موشکی و پهپادی از سمت یمن، گزارش داد: دو انفجار بر فراز دریای سرخ در نزدیکی ایلات رخ داده است.

حمله جدید پهپادی به نظامیان آمریکایی در عین الاسد

منابع آمریکایی از حمله جدید به پایگاه عین الاسد در غرب عراق خبر دادند.

یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در پایگاه عین الاسد در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفتند.

این مسئول آمریکایی مدعی شد که در این حمله خسارات و تلفاتی به نیروهای آمریکایی وارد نشده است.

از سوی دیگر مقاومت اسلامی عراق در بیانیه اعلام کرد: در واکنش به جنایاتی که دشمن علیه مردم غزه مرتکب می شود، رزمندگان مقاومت پایگاه حریر در شمال عراق را با پهپاد هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آن وارد کردند.

ضربات مهلک مقاومت به نظامیان صهیونیست

نیروهای سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین از حمله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف مرکز فرهنگی بنی سهیلا در شرق خان یونس با خمپاره سنگین خبر دادند.

همچنین سرایا القدس همچنین از حملات موشکی به مفتاحیم در اطراف غزه خبر داد.

سرایا القدس همچنین اعلام کرد نیروها و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه شیخ ناصر در شرق خان یونس با خمپاره‌های ۶۰ کالیبری هدف قرار داده است.

نیروهای قدس علاوه بر آن، گروهی از کماندوهای رژیم صهیونیستی را در اطراف مسجد الظلال در شرق خان یونس با راکت ضدنفر هدف قرار داده است.

از سوی دیگر گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد که پایگاه نظامی کیسوویم را با راکت‌های کم برد ۱۱۴ میلی متری رجوم هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام همچنین نظامیان صهیونیست را در شرق خان یونس با خمپاره‌های کالییر سنگین هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درگیری‌های بسیار شدیدی بین نیروهای این رژیم و مجاهدان گردان‌های قسام در نوار غزه جریان دارد.

حمله جدید به پایگاه اشغالگران آمریکایی در شمال عراق

منابع خبری از حمله جدید به پایگاه نظامی آمریکا در شمال عراق خبر دادند.

این منابع بیان کردند که پایگاه حریر محل استقرار نظامیان آمریکایی در اربیل عراق هدف حمله قرار گرفته است.

داغ‌ترین روز عملیاتی حزب‌الله لبنان با ۱۴ حمله علیه صهیونیست‌ها

مقاومت اسلامی لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته چندین عملیات علیه صهیونیستی علیه مواضع ارتش اسراییل در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی انجام داده و تاکید کرد که این عملیات‌ها در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه صورت می‌گیرد.

مقاومت اسلامی لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیانیه منتشر کرده و در آنها مسئولیت ۱۴ عملیات علیه مواضع و تجمع‌های ارتش اسراییل در بخش‌های شرقی و غربی مرزهای لبنان را بر عهده گرفت.

در بخش‌های شرقی، نیروهای مقاومت تجمع نظامیان اسراییلی در منطقه رویسه العاصی را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و از وقوع تلفات قطعی در میان نیروهای دشمن خبر داد. حزب‌الله همچنین مواضع نظامیان اشغالگر در مثلث الطیحان را هدف حمله قرار داده و از اصابت مستقیم به این منطقه سخن گفت. همچنین حمله‌ای نیز علیه موقعیت زبدین در مزارع اشغالی شبعا و حمله‌ای دیگر در موقعیت بیاض بلیدا صورت گرفت که این حملات به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

نیروهای حزب‌الله همچنین با پهپادهای هجومی موقعیت المطله را هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان در واکنش به حمله اشغالگران صهیونیستی به یک موقعیت ارتش لبنان که به شهادت ستوان عبدالکریم مقداد منجر شد، تجمع نظامیان اسراییلی در شهرک المناره را با موشک را رهگیر هدف قرار داده و اعلام کرد که این حمله به وقوع تلفات و جراحات قطعی در نزد نیروهای دشمن منجر شده است.

در مرزهای غربی لبنان و رژیم صهیونیستی نیز مقاومت موقعیت‌های جل العلام و الضهیره و همچنین تجمع نظامیان اسراییلی در خله ورده را با تجهیزات مناسب هدف گرفته و اعلام کرد که این حملات نیز با تلفات و جراحات مستقیم نیروهای اسراییلی همراه شده است.

موشک‌های رهگیر حزب‌الله همچنین منطقه تله‌الکوبرا در جنوب علماالشعب را هدف قرار دادند و حزب‌الله همچنین از حمله با تسلیحات مناسب به مواضع نظامی دشمن در برکه ریشا و رامیا و پایگاه برانیت خبر داد.

داغ‌ترین روز عملیاتی حزب‌الله لبنان با ۱۴ حمله علیه صهیونیست‌ها

یمن: حملات به کشتی‌های صهیونیستی را گسترش می دهیم

علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر موضع این کشور نسبت به موضوع فلسطین از استمرار مقابله با کشتی‌های اسراییلی و ناوشکن‌های آمریکایی و غربی خبر داد.

القحوم ابراز داشت که موضع دولت یمن حضور بالقوه و بالفعل در کنار فلسطین از طریق انجام عملیات بزرگ در دریای سرخ و تنگه باب المندب است که صدای اسراییلی‌ها و آمریکایی‌ها را درآورده است.

وی در مطلب خود در صفحه مجازی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که هیاهوی آمریکا و اسراییل روز به روز همراه با توطئه‌های مستمر آنها علیه یمن و منطقه افزایش پیدا می‌کند.

این مقام ارشد انصارالله یمن به افزایش اعزام نیروهای آمریکایی و غربی به دریای سرخ و باب المندب در مقابل سواحل یمن به بهانه حمایت از دریانوردی بین المللی اشاره و تاکید کرد که این اقدامات تلاش‌های ناامیدانه برای جلوگیری از حمله به کشتی‌های اسراییلی است. دولت و رهبران یمن به حمله به کشتی‌های اسراییلی ادامه می‌دهند.

وی ابراز داشت که تجاوز آمریکا علیه یمن و محاصره این کشور و حضور نظامی در تنگه باب المندب در مقابل سواحل یمن زائیده تحولات الان نیست و این تجاوزات طی ۹ سال گذشته استمرار داشته است.

این مقام انصار الله ابراز داشت: این آمریکا است که با اعزام نیروها و ناوهای جنگی خود به سواحل یمن مانع از روند صلح در منطقه می‌شود، حضور نیروهای این کشور در منطقه توجیهی ندارد، علاوه بر اینکه خطری برای منطقه به شمار می‌رود و امنیت بین المللی و منطقه‌ای را تهدید می‌کند.

وی موضوع فلسطین و قدس اشغالی را از مهمترین و اساسی‌ترین اولویت‌های یمنی‌ها خواند و تاکید کرد که ملت و دولت یمن با وجود تمامی تحرکات خصمانه آمریکا و غرب علیه یمن و منطقه و فلسطین از این مسئولیت شانه خالی نمی‌کند.

محمد البخیتی عضو دیگر جنبش انصارالله یمن نیز ضمن تهدید حامیان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی یمنی‌ها در دریای سرخ تنها منحصر به کشتی‌های اسراییلی خواهد بود.

وی ابراز داشت که این عملیات‌ها با اهداف انسانی و اخلاقی صورت می‌گیرد که برای همه آشکار است و جز کشتی‌های اسراییلی کسی را هدف قرار نمی‌دهد.

البخیتی در صفحه مجازی ایکس نوشت که اگر دولت‌های جهان از مسئولیت‌های اخلاقی و انسانی خود برای توقف نسل‌کشی در غزه شاخه خالی می‌کنند، ما آنها نصیحت می‌کنیم در روند حمایت از جنایتکاران وارد نشوند.

وی نیز تصریح کرد که عملیات نظامی نیروهای یمنی علیه رژیم غاصب صهیونیستی تا زمان استمرار این جنایت‌ها ادامه داشته و گسترش نیز پیدا خواهد کرد. وی تأکید کرد: تهدیدات متحدان اسراییل ما را از این تصمیم منصرف نخواهد کرد و حتی اگر تمام دنیا در برابر ما بایستد، به این جانفشانی‌ها ادامه می دهیم.

یمن: حملات به کشتی‌های صهیونیستی را گسترش می دهیم 

بمباران جبالیا با بمب‌های فسفری / برجای ماندن ده‌ها شهید

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته نیز مناطق مختلف نوار غزه را کوبیدند به طوریکه حملات گسترده‌ای را علیه مناطق الفالوجا، بیت لاهیا، تل الزعتر، اردوگاه جبالیا و بیت حانون در شمال غزه انجام دادند.

الجزیره گزارش داد که دقایقی قبل در جریان بمباران منازل مسکونی در اردوگاه جبالیا ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

اشغالگران بمب‌های فسفری بر سر آوارگان فلسطینی می‌ریزند

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منازل مسکونی در نزدیکی مسجد الجمعیه واقع در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند که در پی آن تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

شبکه المیادین گزارش داد که اشغالگران صهیونیست تعداد زیادی از بمب‌های حاوی فسفر و بمب‌های دودزا به سمت مرکز اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه شلیک کردند.

در این بین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز حملات خود را با شلیک ده‌ها خمپاره به سمت سواحل منطقه مرکزی نوار غزه ازسرگرفته اند.

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه نیز اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست ده‌ها تن از نیروهای درمان و امداد را بازداشت کرده اند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز شرق خانیونس، مناطق الفخاری، خزاعه و عبسان را هدف حملات خود قرار داد. مناطق التفاح، الدرج و الشجاعیه در غزه نیز آماج حملات توپخانه ای اشغالگران قرار گرفت.

اشغالگران بمب‌های فسفری بر سر آوارگان فلسطینی می‌ریزند

سد محکم مقاومت فلسطین برابر پیشروی اشغالگران در جنوب

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از وقوع درگیری‌های سنگین میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران متجاوز در محورهای مختلف نوار غزه است.

بر اساس این گزارش‌ها، نیروهای فلسطینی در برابر پیشروی اشغالگران در جنوب غزه سد محکمی تشکیل داده اند و گزارش شده که پیشروی نظامیان صهیونیست به سمت خانیونس به شدت کند انجام می‌شود.

خبرنگار المیادین تاکید کرد که نیروهای فلسطینی طی ساعت‌های گذشته به شدت با عناصر متجاوز در شرق خانیونس درگیر شده اند.

خشم آمریکا از حسن رفتار نیروهای حماس با اسرای صهیونیست

از سوی دیگر جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای نسبت به ادعاهای جو بایدن رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه نیروهای فلسطینی اسرای زن صهیونیست را مورد حمله قرار داده اند واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: اتهامات مطرح شده از سوی بایدن علیه نیروهای فلسطینی تلاش برای انحراف افکار عمومی است چرا که جهانیان حسن رفتار نیروهای ما با اسرا را دیدند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: تکرار چنین دروغ‌های رسوا شده‌ای، یک سبک صهیونیستی برای پوشش دادن جنایات نسل کشی با تسلیحات آمریکا در غزه به شمار می‌رود.

جنبش حماس تصریح کرد: مطرح شدن این دروغ‌ها از سوی بایدن بیانگر سقوط اخلاقی جدید وی است که از کمترین میزان از درستی و اعتبار برخوردار نیست. ما از رسانه‌های خبری می‌خواهیم همان طور که دروغ‌های مطرح شده در خصوص سربریدن کودکان توسط نیروهای فلسطینی و یا استفاده نظامی از بیمارستان شفا در غزه را رسوا کردند در این خصوص نیز دقت به خرج داده و دروغ‌های صهیونیست‌ها را آشکار کنند.

اشغالگران بمب‌های فسفری بر سر آوارگان فلسطینی می‌ریزند

افزایش آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در غزه

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به افزایش آمار نظامیان به هلاکت رسیده در درگیری‌های غزه اذعان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲ افسر صهیونیست دیگر در جریان درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده اند.

یکی از این نظامیان به هلاکت رسیده فرمانده یکی از گروهان‌های ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. بدین ترتیب تعداد نظامیان به هلاکت رسیده طی روز سه شنبه در جریان درگیری‌ها در غزه به هفت نظامی از جمله پنج افسر رسید.

همچنین یک افسر دیگر و سه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به شدت زخمی شده اند.

گفته می‌شود که تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز به غزه تاکنون به ۸۴ افسر و سرباز می‌رسد. تعداد نظامیان به هلاکت رسیده از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون نیز به ۴۰۸ افسر و سرباز رسیده است.

حمله به کرانه باختری و شهادت ۲ جوان فلسطینی

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست طی ساعت‌های گذشته به منطقه بیتونیا واقع در غرب رام الله حمله کردند. آنها همچنین به شهر قلقیلیه یورش برده و علیه ساکنان این منطقه از بمب‌های دودزا و گازهای اشک آور استفاده کردند.

روستای صفا واقع در غرب رام الله نیز شاهد این حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست بود. در جریان یورش اشغالگران به اردوگاه الفارعه و منطقه طمون در نزدیکی طوباس ۲ جوان فلسطینی به شهادت رسیده و پنج تن دیگر نیز زخمی شدند.

رسانه‌های خبری گزارش دادند که اشغالگران صهیونیست به منطقه حلحول واقع در شمال الخلیل در کرانه باختری حمله کردند.

نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری نیز تلاش کردند با استفاده از تجهیزات موجود مانع پیشروی اشغالگران در این منطقه شوند به طوریکه درگیری‌هایی شدیدی میان آنها در نزدیکی اردوگاه الفارعه رخ داده است.

در حال تکمیل

منبع: مـهر