به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان تهران گفت: برابر پیش‌بینی و اعلام سازمان هواشناسی از فردا پنجشنبه ۱۶ آذرماه تا روز جمعه ۱۷ آذرماه، شاهد وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید در همه نواحی استان […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان تهران گفت: برابر پیش‌بینی و اعلام سازمان هواشناسی از فردا پنجشنبه ۱۶ آذرماه تا روز جمعه ۱۷ آذرماه، شاهد وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید در همه نواحی استان تهران و به ویژه مرکز و نیمه جنوبی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز از همه شهروندان به خصوص ساکنان نواحی مذکور می‌خواهیم نسبت به استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند و از تردد و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال بپرهیزند و به هیچ عنوان در نواحی مرتفع مانند داربست‌ها، بالابرها و ساختمان‌های بلند مستقر نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین نسبت به انجام فعالیت‌های کوه‌نوردی در نیمه شمالی استان تهران به ویژه ارتفاعات بالادست و احتمال وقوع رگبار پراکنده، مه و کاهش دید و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی طی مدت یاد شده نیز هشدار داد و گفت: مدیریت بحران دستگاه‌های امدادی و خدماتی را نیز به حالت آماده‌باش درآورده و دستورالعمل‌های لازم را به آنان ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه وزش باد در استان تهران هوای آلوده را نیز کاهش می‌دهد، اظهارکرد: در خصوص آلودگی هوا عوامل و فاکتورهای متعددی دخیل هستند، اما مهم‌ترین مواردی که باید برای حل این معضل به آن پرداخته شود توجه به استاندارد خودروها و بنزین مصرفی، جلوگیری از ترافیک سنگین و توقف بیش از حد خودروها با راهکارهایی مانند تغییر ساعت شروع و پایان فعالیت‌های اجتماعی، استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و سرویس کارمندان و دانش آموزان و دانشجویان، ترویج استفاده از «سی. ان. جی» و وسایل نقلیه برقی و متعاقب آن افزایش جایگاه‌ها و فرهنگ‌سازی و مناسب سازی خیابان‌ها برای استفاده از دوچرخه و گسترش بیشتر فعالیت‌های الکترونیکی و … است.