«تابناک با تو» – املت یک غذای بسیار ساده و سریع است که به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود. شاید شما نیز با شنیدن نام املت فقط ترکیب تخم مرغ و گوجه‌فرنگی را به خاطر بیاورید، اما جالب است بدانید که همین غذای ساده تنوع بسیار زیادی دارد. املت انار یکی از املت‌های خوشمزه و جذاب شمالی […]

«تابناک با تو» – املت یک غذای بسیار ساده و سریع است که به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود. شاید شما نیز با شنیدن نام املت فقط ترکیب تخم مرغ و گوجه‌فرنگی را به خاطر بیاورید، اما جالب است بدانید که همین غذای ساده تنوع بسیار زیادی دارد. املت انار یکی از املت‌های خوشمزه و جذاب شمالی است، اصالت این غذا به گیلان و مازندران برمی‌گردد.

طرز تهیه املت انار به روش سنتی گیلانی

این غذا بسیار سنتی و قدیمی است که در گذشته آن را با نان یا پلو سرو می‌کردند. شما به راحتی و با چند قلم مواد ساده می‌توانید این املت متفاوت و جذاب را در خانه تهیه ونوش جان کنید. ما امروز  ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه املت انار را به شما آموزش خواهیم داد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه املت انار

مدت زمان آماده‌سازی تهیه این املت ۵-۱۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری آن را طبخ کنید.

درجه سختی تهیه این غذا در دسته‌بندی آسان قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه املت انار:

طرز تهیه املت انار به روش سنتی گیلانی؛ خوشمزه و مخصوص

مرحله اول | آماده سازی پیاز

در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید، می‌توانید پیاز را با کمک رنده یا میکسر به شکل پوره تبدیل کنید. حال در همین مرحله تابه مناسبی را روی حرارت قرار دهید و کره را به آن بیفزایید.

کمی منتظر بمانید تا کره ذوب شود سپس پیاز‌های نگینی خرد شده را به آن بیفزایید. کمی تفت دهید تا پیاز‌ها سبک و طلایی رنگ شوند. استفاده از پیاز در این غذا سلیقه‌ای است و اگر دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید.

مرحله دوم | آماده سازی سیر

در دومین مرحله به سراغ سیر‌ها روید. سیر را پوست بگیرید و با کمک سیر له کن، له کنید. پوره سیر را به پیاز‌های درون تابه اضافه کنید و مجدد به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله سوم | افزودن نمک و فلفل سیاه

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به محتوای درون تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر فلفل آزاد شود.

مرحله چهارم | افزودن رب و دانه‌های انار

در چهارمین مرحله به سراغ انارتان روید. انار را بشویید و پوست بگیرید و دانه کنید. دقت داشته باشید پوسته‌های سفید و نازک چسبیده به دانه‌ها را از آن جدا کنید.

ابتدا رب انار را به محتوای درون تابه بیفزایید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب انار گرفته شود، سپس دانه‌های انار را به ترکیب درون تابه اضافه کرده و بهم زدن ادامه دهید تا دانه‌های انار آغشته به مواد شوند. در این مرحله حرارت را کم کنید و درب تابه را ببندید و ۲-۳ دقیقه‌ای زمان دهید تا دانه‌های انار کمی نرم شوند.

مرحله پنجم | افزودن تخم مرغ

در آخرین مرحله زمان افزودن تخم‌مرغ‌ها فرا می‌رسد. تخم مرغ‌ها را درون تابه بشکنید و زمان دهید تا بپزند. می‌توانید تخم‌مرغ‌ها رادرون کاسه‌ای بشکنید و با چنگال کمی بهم زنید تا یکدست شوند سپس به تابه اضافه کنید.

به همین راحتی و با طی کردن ۵ مرحله بسیار ساده املت انار جذاب و خوشمزه شما آماده سرو است. آن را با نان یا کته نوش جان کنید.

انار و رب انار استفاده شده در این آموزش باید ترش باشد؟

انتخاب طعم انار و رب انار در این غذا سلیقه‌ای است، اما گیلانی‌ها این املت را با انار ملس و رب ترش طبخ می‌کنند.

منبع:اکالا

+