در بخش حبوبات، در فصل تابستان سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت نخود با ٩,٢ درصد افزایش به ٣٨١٨١۵ ریال، همچنین متوسط قیمت عدس با ٣.۵ درصد کاهش به ۴۴۹۳۵۰ ریال رسیده است. در بخش محصولات جالیزی، در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت هندوانه ۳۹۳۰۰ ریال و متوسط قیمت خربزه ۷۴.۸۱ ریال بوده است که […]

در بخش حبوبات، در فصل تابستان سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت نخود با ٩,٢ درصد افزایش به ٣٨١٨١۵ ریال، همچنین متوسط قیمت عدس با ٣.۵ درصد کاهش به ۴۴۹۳۵۰ ریال رسیده است.

در بخش محصولات جالیزی، در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت هندوانه ۳۹۳۰۰ ریال و متوسط قیمت خربزه ۷۴.۸۱ ریال بوده است که به ترتیب نسبت به فصل تابستان سال قبل ۶۴,۴ و ۱۰۲.۹ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت خیار ١٧٧٨٣٨ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

در بخش سبزیجات، در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت سیب زمینی ۹۵۸۰۶ ریال و متوسط قیمت گوجه فرنگی ۴٣۶۵۶ ریال بوده است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶,٧ و ١٣.۵ درصد کاهش داشته است. همچنین متوسط قیمت پیاز با ٢۶.۶ درصد افزایش نسبت به تابستان سال قبل، به ۶۵۶٢٩ ریال رسیده است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در تابستان ۱۴۰۲، متوسط قیمت یونجه ۶٩٩٢۶ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢۵,٩ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت کاه ١۶۶۴١ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣۴ درصد کاهش داشته است.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت زردآلو ٢٧۵١٨٢، هلو ۱۷۸۹۰۷ و آلبالو ٢٨۴٢۴٩ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٢٩، ١٩.۶ و ۵۰.۵ درصد افزایش داشته است. به علاوه متوسط قیمت گیلاس با ۰.۶ درصد افزایش به ۵۶٨١٢١ ریال رسیده است.

در بخش میوه‌های دانه‌دار، در تابستان ۱۴۰۲، متوسط قیمت سیب درختی ١٨٣۴٩٢ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵١,٨ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت انگور ١۶٩٩٣٩ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣۵.۶درصد افزایش داشته است.

در بخش دامداری سنتی، در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ١٩٣٨٣٢٧ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ١٨٧۶۶٣٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۱۶۰.۵ و ١۴۴.٣ درصد افزایش داشته است.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی، در تابستان ۱۴۰۲، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ۴١۶۴١٢ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ١۴٨٢۵٨ ریال بوده که نسبت به فصل تابستان سال قبل به ترتیب ٧٣,٧ و ٢۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بخش هزینه خدمات ماشینی، در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲، هزینه شخم زمین زراعی آبی ١۵٧۵۶٨۴٣ ریال در هر هکتار و هزینه شخم زمین زراعی دیم ١۰۶١٧۴٨٨ ریال در هر هکتار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٧٣,۵ و ۶٢.٩ درصد افزایش داشته است.

در بخش دستمزد نیروی کار، در تابستان سال ١۴۰٢، متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه چین مرد ٣٩٣۴۰٩۶ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴٢,٩ درصد افزایش داشته است و متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه چین زن ٢۶۴٣٣۰١ ریال بوده است که نسبت به فصل تابستان سال قبل ۵۰.٢ درصد افزایش داشته است. در این فصل، متوسط دستمزد روزانه کارگر وجین کار و تنک کار مرد ۴۰۵٩٢٧۰ ریال و متوسط دستمزد روزانه کارگر وجین کار و تنک کار زن ٣۰۴۰١۶٢ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۴٧.٣ و ۴۴.٢ درصد افزایش نشان می دهد.