۸ ایراد شاکیان علیه باشگاه استقلال در جلسه کمیته انضباطی
۸ ایراد شاکیان علیه باشگاه استقلال در جلسه کمیته انضباطی

 جلسه رسیدگی به شکایت کارگروه نظارت بر قرارداد‌های سازمان لیگ و ۳ باشگاه ذوب آهن، پرسپولیس و آلومینیوم اراک از باشگاه استقلال امروز در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این جلسه طبق ادعای وکلای پرسپولیس، نمایندگان آلومینیوم و ذوب آهن و همچنین کارگروه سازمان لیگ، ایراداتی علیه باشگاه استقلال مطرح و طرح ابهام […]

- ۸ ایراد شاکیان علیه باشگاه استقلال در جلسه کمیته انضباطی

 جلسه رسیدگی به شکایت کارگروه نظارت بر قرارداد‌های سازمان لیگ و ۳ باشگاه ذوب آهن، پرسپولیس و آلومینیوم اراک از باشگاه استقلال امروز در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در این جلسه طبق ادعای وکلای پرسپولیس، نمایندگان آلومینیوم و ذوب آهن و همچنین کارگروه سازمان لیگ، ایراداتی علیه باشگاه استقلال مطرح و طرح ابهام شد.

 به این ترتیب طبق ادعای شاکیان باشگاه استقلال در موارد زیر تخلف کرده است.

* در بحث انتقال محمدرضا خالد آبادی ۲ ایراد مبلغ رضایتنامه و همچنین افزایش بیش از ۲۵ درصدی قرارداد برای سال دوم مطرح شد. باشگاه استقلال نیز ضمن ارائه دفاعیات خودش در این ۲ مورد اعلام کرده طبق آیین نامه جدید نقل و انتقالات، الزامِ افزایش ۲۵ درصدی قرارداد در سال دوم مخصوص قرارداد‌های یک ساله است در حالیکه قرارداد خالد آبادی برای ۴ سال تنظیم شده است. ضمن اینکه طبق قوانین جدید نقل و انتقالاتی، مبلغ رضایتنامه یک بازیکن در سال‌های قرارداد او با تیم جدید، تقسیم می‌شود که در این مورد، عدد فصل جاری خالد آبادی بابت مبلغ رضایتنامه درسقف بودجه استقلال لحاظ شده است.

* ایراد مطرح شده دیگر، عدد قرارداد سعید مهری است. باشگاه استقلال پیش از این نیز چندین بار اعلام کرده بود که برای ثبت قرارداد این بازیکن تنها ۱۶۰ میلیون تومان جا داشته که در صورت امکان، برای نیم فصل دوم و پس از باز شدن فضای سقف بودجه، قرارداد او نیز اصلاح خواهد شد.

* قرارداد بلانکو موضوع دیگری بوده که در این زمینه نیز ۲ ایراد مطرح شده است. بحث محل سکونت مهاجم آرژانتینی که ظاهرا با عنوان خدمات رفاهی مطرح شده یکی از ایرادات این قرارداد است، اما باشگاه استقلال در دفاع از این ایراد معتقد است مثل تمام بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران برای این بازیکن نیز خانه‌ای تهیه و در قراردادش لحاظ شده است. ایراد دوم قرارداد بلانکو نیز بحث مالیات بازیکن است که استقلال اعلام کرده هیچ اشاره‌ای به پرداخت مالیات در قرارداد این بازیکن وجود ندارد.

* ایراد دیگر، بحث قرارداد مهدی هاشمی نسب پیش از ثبت در سازمان لیگ است که باشگاه استقلال در این زمینه نیز دفاعیات خودش را ارائه کرد. پرداخت پول به مهدی هاشمی نسب تا پیش از ثبت قرارداد او در سازمان لیگ مانند پرسنل باشگاه صورت گرفته است.

* قرارداد کوین یامگا ایراد دیگریست که باشگاه استقلال اعلام کرده قرارداد او در فصل گذشته بسته شده با اینحال پرداخت مالیات این بازیکن بر عهده باشگاه نیست و درج عنوان پرداخت خالص در متمم قرارداد یامگا، به منزله قبول مالیات بازیکن نخواهد بود. هرچند درکل طبق قوانین جدید نقل و انتقالاتی فوتبال کشورمان، هیچ باشگاهی نمی‌تواند مالیات مربی یا بازیکنی را پرداخت کند.

* ایراد دیگری که علیه باشگاه استقلال در این جلسه مطرح شده، بحث عبور از سقف بودجه است که این باشگاه نیز اعلام کرده طبق همان سقف ۳۲۵ میلیارد تومانی تعیین شده توسط سازمان لیگ اقدام کرده و، چون سامانه مربوطه در اختیار سازمان لیگ است، این باشگاه نمی‌توانسته برای ثبت قرارداد‌های جدید خودش از سقف تعیین شده عبور کند. برای این کار حتما باید قرارداد‌های قبلی اصلاح می‌شده و بحث باز شدن فضای سقف بودجه با ارسال پیامک نیز نمی‌تواند درست باشد.

باشگاه استقلال معتقد است همان مرجعی که به دیگر باشگاه‌ها برای ثبت قراردادهایشان مجوز داده، برای ثبت قرارداد‌های استقلال نیز مجوز داده پس در این مورد ایرادی وارد نیست.

به این ترتیب قرار است کمیته انضباطی در هفته پیش رو با اخذ استعلامات لازم به بررسی بیشتر این ایرادات بپردازد و رای خود را پس از مسابقه دربی اعلام کند.

باشگاه خبرنگاران