محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از ساعات هم اکنون و طی فردا احتمال بارش پراکنده باران در نیمه شمالی و به ویژه ارتفاعات استان انتظار می‌رود. کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بارش در اواخر شب و ساعات اولیه فردا در نواحی سردسیر و کوهستانی […]

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از ساعات هم اکنون و طی فردا احتمال بارش پراکنده باران در نیمه شمالی و به ویژه ارتفاعات استان انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بارش در اواخر شب و ساعات اولیه فردا در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت برف خفیف خواهد بود و بنابراین طی این مدت در این نواحی احتمال پدیده مه وجود دارد.

وی افزود: تا اوایل روز یکشنبه هوای کلانشهرهای صنعتی از جمله مشهد مقدس آلوده خواهد بود. ضمن اینکه طی روزهای جمعه و شنبه شاهد افزایش باد در سطح استان بوده که در نواحی شمالی، شرقی و بادخیز استان وزش باد گاهی شدید توأم با گردوخاک، کاهش کیفیت دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

غیوری خواه گفت: همچنین از روز دوشنبه کاهش دما نسبی در سطح استان انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا جمعه نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی گاهی افزایش ابر در بعدازظهر افزایش باد پیش بینی کرد.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته زاوه با کمینه دمای ۳- درجه سلسیوس سردترین و مه¬ولات با بیشینه دمای ۲۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۳ و ۱۶ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مـهر