استیو هتلینگ که یکی از مدیران نخبه‌ی اپل در چندین سال اخیر بوده و در پروژه‌های مهمی از جمله صفحه‌نمایش چند لمسی، تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی انواع گوشی اپل مشارکت مؤثری داشته است، از این شرکت جدا می‌شود. آخرین مسئولیت هتلینگ در اپل، معاونت بوده و مستقیماً به جانی سروجی، رهبر تیم سخت‌افزار، گزارش […]

- اپل یکی از مدیران نخبه‌اش را از دست داد

استیو هتلینگ که یکی از مدیران نخبه‌ی اپل در چندین سال اخیر بوده و در پروژه‌های مهمی از جمله صفحه‌نمایش چند لمسی، تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی انواع گوشی اپل مشارکت مؤثری داشته است، از این شرکت جدا می‌شود.

آخرین مسئولیت هتلینگ در اپل، معاونت بوده و مستقیماً به جانی سروجی، رهبر تیم سخت‌افزار، گزارش می‌داده است. او همچنین مسئول نظارت بر روند ساخت و کیفیت صفحه‌های لمسی، سنسورها و بخش‌های مختلف فیس آی‌دی را بر عهده داشت.

هتلینگ در بسیاری از نوآوری‌های اپل، از اختراع تاچ آی‌دی گرفته تا فناوری‌های پیشرفته دوربین و صفحه‌نمایش پروموشن، نقش کلیدی ایفا کرد. علاوه‌بر موارد گفته شده او در فرآیند اختراع صفحه‌نمایش چند لمسی اولین گوشی و تبلت اپل نقش اساسی داشت.

همکاران قدیمی هتلینگ، او را یکی از بزرگ‌ترین نوآوران اپل می‌دانند و ادعا می‌کنند که هیچ‌کس به اندازه‌ی استیو در زمینه‌های نوآورانه با استعداد نبود.

مسئولیت‌های هتلینگ پس از این بین چندین مدیر کهنه‌کار دیگر تیم جانی سروجی تقسیم می‌شوند. از اشخاص مورد نظر می‌توان به آلن گیلکریست و وی چن که به ترتیب مسئولیت بخش ‌های دوربین و فناوری‌های صفحه‌نمایش را بر عهده گرفته‌اند اشاره کرد.

استیو هتلینگ در توسعه‌ی ویژن پرو که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی شود هم نقش داشته است.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین