خط و نشان هسته‌ای روسیه در برابر آمریکا
خط و نشان هسته‌ای روسیه در برابر آمریکا

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که از سرگیری آزمایش های هسته ای از سوی آمریکا، با پاسخ متقابل مسکو مواجه خواهد شد.

 

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت که از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای از سوی آمریکا، با پاسخ متقابل مسکو مواجه خواهد شد.

ریابکوف گفت، ایالات متحده نباید مقاومت و استحکام روسیه را در موضوع آزمایش‌های هسته‌ای بسنجد؛ اگر آمریکا آزمایشات هسته‌ای را از سر بگیرد، مسکو به شکلی متقابل پاسخ قطعی خواهد داشت و به همین دلیل است که مسکو باید در آمادگی رزمی برای هر تحولی باشد.

ریابکوف افزود: «بنابراین، ما نه با گفتار، بلکه با عمل قضاوت می‌کنیم و خودمان باید در هر زمان آماده باشیم. و من اضافه می‌کنم، در صورت لزوم در آمادگی رزمی به معنای واقعی کلمه در مورد موضوع از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای نیز صدق می‌کند.

روز گذشته نیز، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در سخنانی اعلام کرده بود: مسکو اجلاس برخط گروه- ۷ را از نزدیک رصد خواهد کرد. سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط ادامه داد: مسائل مربوط به کمک به اوکراین ممکن است در دستور کار اجلاس برخط گروه- ۷ باشد؛ کی یف در حال حاضر روزهای سختی را می‌گذراند.

دیمیتری پسکوف افزود: کاهش کمک غرب به اوکراین و آمادگی این کشور برای مذاکره با هم ارتباطی ندارد. تا زمانی که کی یف از گفتگو خودداری کند، عملیات ویژه ادامه دارد.

در ارتباط با نشست مجازی گروه- ۷، هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن روز گذشته اعلام کرد که در اجلاس مجازی گروه- ۷ که ژاپن ریاست دوره‌ای آن را برعهده دارد، عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین و نیز تنش آفرینی‌های اشغالگران قدس علیه مردم فلسطین مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

ماتسونو با بیان اینکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در این نشست مجازی مشارکت خواهد کرد، گفت: موضوعات مهمی که به جامعه بین المللی مربوط می‌شود مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ایتالیا ریاست دوره‌ای گروه- ۷ در سال ۲۰۲۴ را برعهده خواهد داشت.

منبع: مـهر