به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه ضیا الکحلوت مدیر دفتر «العربی الجدید» در شهر غزه را در خیابان السوق در بیت لاهیا بازداشت کردند. این خبرنگار همراه با شماری از بستگانش و ده‌ها فلسطینی دیگر از جمله شماری خبرنگار و افراد سالخورده در داخل مدرسه‌ای […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه ضیا الکحلوت مدیر دفتر «العربی الجدید» در شهر غزه را در خیابان السوق در بیت لاهیا بازداشت کردند.

این خبرنگار همراه با شماری از بستگانش و ده‌ها فلسطینی دیگر از جمله شماری خبرنگار و افراد سالخورده در داخل مدرسه‌ای در بیت لاهیا بودند که صهیونیست‌ها آن‌ها را بازداشت کردند.

تصاویری هم از بازداشت فلسطینیان حاضر در این مدرسه منتشر شده که نشان می‌دهد اشغالگران اسرائیلی آن‌ها را عریان کرده و به شیوه اهانت‌آمیزی بازداشت کرده و با چند دستگاه کامیون به مکانی نامعلوم منتقل می‌کنند.

برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که این افراد نیروهای حماس هستند که توسط نظامیان اسرائیلی بازداشت شدند که البته این کذب محض است و حتی برخی نهادهای بین‌المللی نیز بی‌اساس بودن آن را اعلام کردند.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که بازداشت ده‌ها خبرنگار، پزشک، شخصیت آکادمیک و افراد سالخورده را در مدرسه محل اسکان آوارگان در شمال غزه بعد از عریان کردن آن‌ها مستندسازی کرده است.

ساعتی پیش از این نیز، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که مبارزان قسام در ۷۲ ساعت گذشته و در تمامی محورهای نبرد در نوار غزه ۱۳۵ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را به صورت کلی یا جزئی منهدم کرده‌اند.

ابوعبیده تاکید کرد: مبارزان ما موفق شدند ده‌ها نظامی صهیونیست را با انفجار ورودی تونل‌ها و خانه‌هایی که به عنوان سنگراستفاده می‌شدند، به هلاکت رسانده یا زخمی کنند.

سخنگوی گردان‌های قسام اعلام کرد: مبارزان قسام استحکامات نظامی اسرائیل را با خمپاره و موشک‌های با برد کوتاه هدف قرار دادند.

همچنین ابوعبیده تاکید کرد که مبارزان گردان‌های قسام اهداف مختلف صهیونیستی را در داخل اراضی اشغالی موشک‌باران نموده‌اند.

از سوی دیگر، اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که مقاومت آماده است تا هر زمانی که جنگ طول بکشد با دشمن مقاومت کند.

حمدان تاکید کرد: حال مقاومت خوب است و با تمام قدرت و اقتدار نبرد طوفان الاقصی را اداره می‌کند. مبارزان مقاومت در محورهای مختلف با نیروهای اشغالگر به شدت در حال مبارزه هستند. اذعان دشمن درباره تلفات آن، تعداد واقعی این تلفات را که ما هر روز در میدان نبرد اعلام می‌کنیم، بیان نمی‌کند. مقاومت هنوز بسیاری از توانایی‌های خود را به نمایش نگذاشته است.

وی افزود: نتانیاهو و کابینه نازی وی در تحقق اهداف نظامی خود در غزه موفق نشده و نخواهند شد. ملت ما در برابر برنامه‌های دشمن جهت کوچاندن آنان تسلیم نخواهد شد. محاصره خانه ویران السنوار تلاشی از سوی دشمن برای ساختن یک پیروزی خیالی است.

حمدان گفت: هدف واقعی دشمن نسل‌کشی ملت فلسطین است و دشمن در حق شهروندان فلسطینی در مراکز نگهداری آوارگان ظلم می‌کند. بر خلاف گفته‌های دشمن هیچ جایی در نوار غزه امن نیست.

وی افزود: در کل نوار غزه تنها ۴ بیمارستان مشغول فعالیت هستند و ۵۵ بیمارستان از روند خدمت‌رسانی خارج شده‌اند. روزانه کم‌تر از ۱۰۰ کامیون حامل کمک وارد غزه می‌شود، این در حالی است که این باریکه به ورود ۶۰۰ کامیون حامل کمک در روز نیاز دارد.

حمدان گفت: تبلیغات رسانه‌ای منفی آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص خشونت جنسی و تجاوز به جایی نخواهد رسید و این اقدامات تنها جهت توجیه ریختن خون فلسطینیان است.

وی افزود: دستان بایدن با پشتیبانی نظامی و سیاسی از رژیم صهیونیستی به خون فلسطینیان آغشته شده است. از بایدن می‌خواهیم که به دروغ‌های نتانیاهو گوش فراندهد، زیرا او آینده‌ای جز محاکمه و زندان ندارد.

منبع: مـهر