اپل قصد دارد تا آیپد پرو را هرچه بیشتر شبیه به لپ‌تاپ کند؛ این شرکت می‌خواهد تا همراه عرضه‌ی مدل‌های OLED آیپد پرو، نسخه‌ای بازطراحی شده از مجیک کیبوردرا عرضه کند. کوپرتینویی‌ها از زمان معرفی آیپد، آن را به‌عنوان جایگزین لپ‌تاپ‌های مرسوم معرفی می‌کردند؛ اما تاکنون محدودیت‌های مختلف از جمله خود سیستم‌عامل iPadOS از تحقق […]

- اپل یک کیبورد عجیب به بازار عرضه کرد!

اپل قصد دارد تا آیپد پرو را هرچه بیشتر شبیه به لپ‌تاپ کند؛ این شرکت می‌خواهد تا همراه عرضه‌ی مدل‌های OLED آیپد پرو، نسخه‌ای بازطراحی شده از مجیک کیبوردرا عرضه کند. کوپرتینویی‌ها از زمان معرفی آیپد، آن را به‌عنوان جایگزین لپ‌تاپ‌های مرسوم معرفی می‌کردند؛ اما تاکنون محدودیت‌های مختلف از جمله خود سیستم‌عامل iPadOS از تحقق این رؤیا جلوگیری کرده‌اند.

به گزارش مارک گرمن از خبرگزاری بلومبرگ، مدل‌های OLED آیپد پرو در نیمه‌ی اول ۲۰۲۴ عرضه‌ خواهند شد و در کنار آن‌ها، دو نسخه‌ی متفاوت از آیپد ایر معرفی می‌شوند که یکی از آن‌ها صفحه‌نمایشی ۱۲٫۹ اینچی دارد. هم‌چنین به عقیده‌ی گرمن، اپل با پرده‌برداری از نسخه‌ای بازطراحی شده از مجیک کیبورد برای مدل‌های پرو، تجربه‌ی استفاده از آن‌ها را به لپ‌تاپ‌ها نزدیک‌تر خواهد

هرچند این تحلیلگر نام‌آشنا از جزئیات طراحی مجیک کیبورد جدید حرفی به میان نیاورد؛ اما گفته شده که به لطف استفاده از فریم آلومینیومی، تا حد بسیار زیادی محکم‌تر خواهد بود. معلوم نیست که استفاده از متریال باکیفیت‌تر، بهانه‌ای برای افزایش قیمت این وسیه‌ی جانبی گران به دست اپل می‌دهد یا نه.

پیش‌تر شایعه شده بود که قیمت تبلت اپل آیپد پرو مجهز به صفحه‌نمایش OLED، حدود ۱۸۰۰ دلار خواهد بود؛ پس از دست‌به‌دست هم دادن این مقدار بالا با قیمت مجیک کیبورد جدید، بعید نیست خریداران این دو مجبور به پرداخت هزینه‌ای بیشتر از قیمت مک بوک پرو M3 بشوند. البته تا زمان اظهار نظر خود اپل، این اطلاعات جز گمانه‌زنی نیستند.

غول آمریکایی صنعت فناوری در کنار مدل‌های جدید تبلت اپل از نسل سوم اپل پنسل نیز رونمایی خواهد کرد؛ انتظار می‌رود این نسخه همچون اپل پنسل مقرون‌به‌صرفه‌ای که ماه گذشته معرفی شد، به USB-C مجهز شود. هنوز از طراحی نهایی آن و هم‌چنین قابلیت‌های جدید احتمالی اپل پنسل نسل سوم خبری در دست نیست.

آیپد پروهای OLED و مجیک کیبورد بازطراحی شده و اپل پنسل ۳ در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) عرضه خواهند شد. در ادامه‌ی گزارش بلومبرگ، به برنامه‌های اپل درباره‌ی عرضه‌ی آیپد مینی ۶ و آیپد ۱۱ در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ و هم‌چنین نسخه‌هایی پایین‌رده و میان‌رده از ایرپاد مجهز به USB-C اشاره شده است.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین