مازوت سوزی نفس مردم را می‌گیرد/ دولتی‌ها هنوز هم انکار می‌کنند
مازوت سوزی نفس مردم را می‌گیرد/ دولتی‌ها هنوز هم انکار می‌کنند

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، استمرار پدیده آلودگی هوا در تهران و برخی از شهرهای کشور، نگرانی افکارعمومی را درپی داشته است.  به تازگی برخی از چهره های سیاسی – اجتماعی از مازوت سوزی به عنوان مهمترین علت بروز آلودگی ها خبر داده اند اما دولتی ها مازوت سوزی را انکار می‌کنند. این درحالی است که مدیرکل […]

- مازوت سوزی نفس مردم را می‌گیرد/ دولتی‌ها هنوز هم انکار می‌کنند

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، استمرار پدیده آلودگی هوا در تهران و برخی از شهرهای کشور، نگرانی افکارعمومی را درپی داشته است. 

به تازگی برخی از چهره های سیاسی – اجتماعی از مازوت سوزی به عنوان مهمترین علت بروز آلودگی ها خبر داده اند اما دولتی ها مازوت سوزی را انکار می‌کنند.

این درحالی است که مدیرکل هواشناسی استان تهران در برنامه ای تلویزیونی گفت که آلودگی ناشی از مازوت سوزی استان های مجاور هم به تهران انتقال می یابد.

چندی پیش نیز سوده نجفی عضو شورای شهر تهران از مازوت سوزی خبر داده بود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان‌های مسئول باید به مردم پاسخ دهند چرا که سال بعد هم در صورت عدم برنامه‌ریزی مناسب، وضعیت همینطور خواهد بود؛ به جای اینکه مسئله را حل کنید و بگویید برای قانون هوای پاک برنامه اجرایی چیست و چقدر بودجه گذاشته اید و این موضوع را به سایر سازمان ها، دستگاه‌ها، رسانه‌ها و مردم اطلاع‌رسانی کنید، به سایر موضوعات می‌پردازید، که متاسفانه نتیجه مناسبی نخواهد داشت.

در همین حال یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز در گفت وگو با جماران گفت: علت آلودگی شدید هوا در تهران دارای دلایل مختلفی است؛ تمام کارخانه‌هایی که در اطراف تهران است، وسایل نقلیه فرسوده‌ای که پدر یک ملت را درآورده، ترددهای مختلف و جریانات هوایی که از غرب می‌آید، جزو عوامل آلودگی هواست. هر سال ما صحبت می‌کنیم و نمی‌فهمیم که این آلودگی هوا چه مشکلات تنفسی را ایجاد می‌کند و به شکل غیرمستقیم هزینه‌های درمانی ای که در سطح کشور بر روی بیماران تنفسی ایجاد می‌کند تا چه اندازه است!

وی با بیان اینکه تنها چیزی که برای ما اهمیت ندارد زیست محیط و جان انسان‌ها است، تأکید کرد: قطعا یکی از علل تشدید آلودگی هوا مازوت سوزی است که متأسفانه عوارض مخربی بر روی سیستم تنفسی، قلبی و عروقی دارد و یکی از عللی است که در دراز مدت باعث افزایش شدید سرطان ریه می‌شود‌.

این در حالی است که وزارتخانه های نفت ونیرو  دراظهارنظرهای جداگانه، مازوت سوزی درنیروگاه های برق تهران والبرز ونقش این عامل درآلودگی اخیرهوای تهران را قویا رد می کنند.

 محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره مازوت سوزی و انکار برخی مسئولین به انتخاب گفت: کسانی که انکار کردند خودشان می‌دانند که بیشترین آلودگی را بعد از خودروها در کشور، مازوت سوزی ایجاد می‌کند. وقتی نیروگاه‌های ما از مازوت استفاده می‌کنند آلودگی راتشدید می‌کنند و بعد از خودرو‌ها مازوت سوزی بیشترین تاثیر را در آلودگی هوا دارد. بایدیک اقدام جدی در اینباره صورت بگیرد، چون این مسئله مهم است و نمی‌توان به سادگی ازکنار آن رد شد. اینکه کسی بخواهد مازوت سوزی را انکار کند، بهترین داور مردم هستندکه از کنار نیروگاه‌ها عبور می‌کنند. 

وی در ادامه درباره تذکر مجلس نسبت به ترک فعل در حوزه آلودگی هوا اشاره کرد: ما غیر از تذکر به رئیس جمهور و سوال به رئیس جمهور کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. در برنامه هفتم آوردیم که دولت نسبت به استاندارد کردن سوخت‌ها ملزم شود و شاهد کم شدن آلودگی باشیم. درباره ترک فعل‌ها نیز تذکر دادیم. 

 

 

منبع: اطلاعات انلاین