«عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو»… همین چند روز قبل بود که از مربیان وطنی خواستیم رفتار مورایس در کنفرانس قبل از بازی را الگو و سرلوحه خود قرار دهند. ما همیشه بیشترین انتقادات را از فوتبالی‌های کشورمان می‌کنیم با این امید که آن‌ها تلنگری بخورند و رفتار خود را اصلاح کنند. اما شمشیرِ […]

پرسپولیس, فوتبال, یحیی گل محمدی - آفرین آقای امپراتور! کاش همه همیشه همین‌طور پخته جواب بدهند

«عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو»… همین چند روز قبل بود که از مربیان وطنی خواستیم رفتار مورایس در کنفرانس قبل از بازی را الگو و سرلوحه خود قرار دهند. ما همیشه بیشترین انتقادات را از فوتبالی‌های کشورمان می‌کنیم با این امید که آن‌ها تلنگری بخورند و رفتار خود را اصلاح کنند. اما شمشیرِ نقد دو لبه است، تنبیه و تشویق دو بال پرواز به سمت پیشرفت هستند. همان‌طور که انتقادات به بهتر شدن فضای فوتبال کمک می‌کند، باید کار خوب و درست را هم دید و از آن تقدیر کرد.

یحیی گل‌محمدی در کنفرانس قبل از بازی با هوادار در پاسخ به سوال شایعه حضور برانکو بهترین جواب ممکن را داد: «قطعا شیطنتی وجود داشته است. برای پرسپولیس هیچ‌کس بهتر از برانکو نیست و اگر بدانم او امشب می‌آید، تیم را تحویل می‌دهم تا از فردا مربی‌گری کند. هیچ مشکلی از این بابت ندارم. برخی‌ها نام برانکو را می‌آورند و فکر می‌کنند ناراحت می‌شوم. برانکو استاد من بوده و ما خیلی از موفقیت‌های تیم در سال‌های اخیر را مدیون او هستیم. او بهترین مربی‌ای است که می‌تواند برای پرسپولیس انتخاب شود.»

ما کاری به شیطنت نداریم و با توهم توطئه مخالفیم. بارها هم گفته‌ایم که فوتبالی‌های ما نباید وقت و انرژی خود را صرف دشمن فرضی کنند. ما نمی‌دانیم که آیا شیطنتی وجود داشته یا خبر حضور احتمالی برانکو در ایران درست بوده و با این رفتار مربیان که خبرنگاران را متهم می‌کنند مخالفیم. خبرنگار وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و حافظ منافع هیچ‌کس در فوتبال نیست. این‌که مربیان به سوالات گزینشی جواب دهند هم کاری غیرقابل قبول است. یحیی بعد از بازی با الدحیل مرتکب تمام این خطاها شد اما آن را به حساب عصبانیت و استرس بازی می‌گذاریم. او حالا و در آستانه دیدار با هوادار در قبال همان سوال تکراری جواب عاقلانه و پخته‌ای می‌دهد.

فوتبال به این رفتار نیاز دارد. فوتبال به احترام نیاز دارد. نباید گذشته را فراموش کرد. نباید خودبزرگ‌بین بود. همین که یحیی این بار گذشته را فراموش نکرد جای تقدیر دارد. داستان حرف‌های او با نکونام را به یاد دارید؟ مهم نیست پرسپولیس با یحیی فردا چه نتیجه‌ای خواهد گرفت، مهم این است که این حرف‌های امروز آبی بود بر آتش حواشی و یحیی با یک رفتار عاقلانه گزک دست به قول خودش همان دشمنان و شیطنت‌ها نداد!

منبع: خبـر ورزشی