به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز جمعه فاش ساخت که «طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ نفر از مجروحان در نتیجه درگیری در غزه به بیمارستان سوروکا در بئر السبع منتقل شدند.» در همین راستا، وبگاه عبری «والا» نیز از بیمارستان «سوروکا» گزارش داد که وضعیت دو نظامی که امشب […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز جمعه فاش ساخت که «طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ نفر از مجروحان در نتیجه درگیری در غزه به بیمارستان سوروکا در بئر السبع منتقل شدند.»

در همین راستا، وبگاه عبری «والا» نیز از بیمارستان «سوروکا» گزارش داد که وضعیت دو نظامی که امشب در جریان جست و جوی اسیران نزد حماس در غزه مجروح شده بودند، وخیم توصیف کرد و آنها در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان بستری شدند.

وبگاه عبری توضیح داد که همچنین گزارش شده است که ۴۰ زخمی در ۲۴ ساعت گذشته به سوروکا منتقل شدند که در مجموع تعداد سربازان مجروح در بیمارستان ۴۲ نفر است که حال ۱۰ نفر از آنان وخیم است.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی اوایل عصر امروز جمعه اعلام کرد که دو سرباز در جریان عملیات «ناموفق» ارتش برای آزادی اسرای اسرائیلی نزد حماس در غزه، «به شدت مجروح شدند».

از سوی دیگر، روزنامه عبری «هاآرتص» به نقل از منابعش در ارتش هفته گذشته اعلام کرده بود که تعداد زخمی‌های غزه از ۱۰۰۰ نظامی گذشته و حال ۲۰۲ نفر از آن‌ها که جراحات شدید برداشته‌اند، بحرانی است؛ ۳۲۰ نفر از این آمار هم، جراحات متوسط و ۴۷۰ نظامی دیگر هم، جراحات جزیی داشتتند.

این رسانه در ادامه گزارشش از این آمار، نوشته بود ارتش تل‌آویو «همچنان از انتشار تعداد مجروحان و وضعیت آن‌ها توسط بیمارستان‌ها و منابع پزشکی جلوگیری می‌کند». سوروکا، اولین بیمارستان اسرائیلی است که از زخمی‌های ارتش، اطلاعاتی منتشر می‌کند.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی اسرائیلی، «راسم عبیدات» درباره بحران زخمی‌ها تصریح کرده بود که «حجم واقعی خسارات و تلفات ارتش ما به زودی برای همه اسرائیلی‌ها و جهانیان مشخص خواهد شد و این مساله بحران داخلی تل‌آویو را عمیق‌تر خواهد کرد».

پیش از این در ساعات ابتدایی امروز جمعه، ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام هلاکت ۴ نظامی دیگر خود در نوار غزه ادعا کرد که تعداد تلفات جانی این رژیم از آغاز جنگ ۷ اکتبر (طوفان الاقصی) بالغ بر ۴۲۰ نفر است که از این تعداد، ۲۰ سرباز اسرائیلی طی ۷۲ ساعت گذشته در جریان درگیری‌ها در نوار غزه به هلاکت رسیدند.

منبع: مـهر