با توجه به زمان آغاز مسابقات لیگ برتر در مرداد ماه و تعطیلات پی در پی در این مدت، مسابقات لیگ برتر فوتبال کشورمان به شکلی کاملاً نامنظم برگزار شد. این در حالی است که در سایر مسابقات باشگاهی در سطح قاره آسیا تقریباً همه کشورها مسابقات فوتبالشان را منظم و بدون وقفه دنبال کردند. […]

با توجه به زمان آغاز مسابقات لیگ برتر در مرداد ماه و تعطیلات پی در پی در این مدت، مسابقات لیگ برتر فوتبال کشورمان به شکلی کاملاً نامنظم برگزار شد. این در حالی است که در سایر مسابقات باشگاهی در سطح قاره آسیا تقریباً همه کشورها مسابقات فوتبالشان را منظم و بدون وقفه دنبال کردند.

نگاهی به رقابت‌های لیگ‌های شرق، آسیای میانه و غرب آسیا مشخص می‌کند حتی در خلال برگزاری بازی‌های آسیایی و لیگ قهرمانان آسیا غیر از روزهای فیفادی، هرگز خللی در برگزاری مسابقات باشگاهی این کشورها به وجود نیامد.

به عنوان یک مثال دم دست تیم النصر عربستان قبل و بعد از بازی مقابل پرسپولیس در چهارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دو دیدار برگزار کرد که یکی از آنها مسابقه با الهلال رقیب اصلی این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر عربستان بود.

با توجه به تعداد روزهای سپری شده از مسابقات لیگ برتر(از ۱۹ مرداد تا امروز ۱۸ آذر) و تعداد دیدارهای انجام شده، اگر به عنوان مثال استقلال که در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشته را در نظر بگیریم این تیم تا امروز ۱۰ مسابقه برگزار کرده که از این ۱۰ دیدار در طول این ۱۲۲ روز به طور تقریبی هر ۱۲ روز یک بار به میدان رفته است. اولین دیدار این فصل استقلال روز ۱۹ مرداد در آبادان روبروی صنعت نفت این شهر برگزار شد.

فاجعه در برنامه‌ریزی لیگ برتر/ فاصله عجیب مسابقات استقلال

چندی قبل پاکو خمس سرمربی تراکتور و یکی از مربیان سرشناس اسپانیایی که حالا در لیگ برتر کشور کار می‌کند در یکی از نشست‌های خبری با انتقاد به این موضوع گفت: «این نوع برگزاری مسابقات با این همه تعطیلی به فوتبالیست‌ها، تیم‌های باشگاهی و در نهایت تیم ملی فوتبال ایران لطمه می‌زند». قطعا با در پیش بودن رقابتهای جام ملتهای آسیا این وضعیت برنامه ریزی می‌تواند زمینه ساز فاجعه ای دیگر در ناکامی تیم ملی و خطری دوباره برای وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در سطح آسیا باشد.

در حالی که در جدول نامنظم لیگ برتر امروز برخی تیم‌ها ۱۲ و برخی ۹ بازی انجام داده اند، با این وجود و با توجه به برنامه اعلام شده تا پایان هفته پانزدهم به نظر می‌رسد لااقل در این مدت پیش رو، رقابت‌های لیگ برتر فعلاً تا اواسط دی ماه بدون وقفه و با فواصل ۵ روزه برگزار خواهد شد. البته اگر باز هم اتفاقی رخ ندهد.

منبع: خبـر ورزشی