به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدا و زخمی‌های حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد و اعلام کرد که در جریان این حمله‌ها بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۴۸۷۸۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. القدره […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدا و زخمی‌های حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد و اعلام کرد که در جریان این حمله‌ها بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۴۸۷۸۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

القدره گفت: تک‌تیراندازهای اشغالگر، زنان باردار را به محض ورود به زایشگاه کمال عدوان، هدف قرار دادند و تعدادی از آن‌ها را به شهادت رسانده و برخی دیگر را زخمی کردند. همچنین تک‌تیراندازهای اشغالگر ۲ نفر از کادر پزشکی بیمارستان کمال عدوان را در ساعت‌های گذشته به شهادت رساندند.

وی افزود: اشغالگران در مدرسه خلیفه واقع در شمال نوار غزه نیز به قتل عام دست زدند و ده‌ها نفر را به شهادت رسانده یا زخمی کردند. درخواست کمک از چندین مدرسه به ما رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد: در ساعت‌های گذشته اشغالگران ۲۰ جنایت وحشتناک را مرتکب شدند و نسل چندین خانواده را به صورت کامل از بین بردند.

وی تاکید کرد: بخش بهداشتی غزه به کلی از هم پاشیده است. ما خواهان برگزاری تظاهرات در تمامی نقاط جهان طی فردا، در راستای محکومیت حمله اشغالگران به بخش پزشکی در غزه هستیم. جامعه بین‌الملل باید استفاده اشغالگران از خودروهای آمبولانس در عملیات نظامی را جرم‌انگاری کند.

القدره ادامه داد: در تلاشیم که بخشی از بیمارستان شفا را برای نجات‌دادن بیماران شمال نوار غزه به راه بیاندازیم. ما خواهان راه‌اندازی بیمارستان‌های میدانی و تأمین کادر پزشکی برای مقابله با بحران در نوار غزه هستیم. سازوکار کنونی خروج زخمی‌ها نیازهای حداقلی را هم برآورده نمی‌کند و ده‌ها زخمی به دلیل تأخیر در خروج از نوار غزه، به شهادت می‌رسند.

منبع: مـهر