به آتش کشیدن پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه
به آتش کشیدن پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه

تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تشدید یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

 زیرنویس، گروه بین الملل: همزمان با حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه به نظر می‌رسد تنش‌ها و درگیری‌ها در کرانه باختری میان نیروهای فلسطینی و اشغالگران صهیونیست افزایش یافته است.

تداوم حملات هوایی و توپخانه ای / آتش زدن پناهگاه آوارگان فلسطینی

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز و ساعت‌های گذشته حملات جدیدی علیه شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام داده اند.

این حملات شهر رفح واقع در جنوب غزه را نیز دربرگرفته است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه منطقه الزوایده و اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه نیز انجام دادند.

حملات هوایی علیه مناطق التفاح و الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه و دیگر مناطق شمالی آن نیز ادامه داد.

به آتش کشیدن پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه اطراف یکی از بیمارستان‌های خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه دارد. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را نیز هدف قرار داد.

اشغالگران صهیونیست بعد از آنکه آوارگان فلسطینی را از مدرسه خلیفه واقع در بیت لاهیا بیرون کردند این مدرسه را به آتش کشیدند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در اطراف اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه در جریان است.

درگیری نیروهای مقاومت با عناصر صهیونیست در کرانه باختری / ‏‬ حمله موشکی به منازل مسکونی

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند. این متجاوزان به اردوگاه جدید عسکر واقع در شرق نابلس یورش بردند و صدای چند انفجار از این منطقه به گوش رسیده است.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه عایده واقع در شهر بیت لحم نیز حمله کرده و تجهیزات نظامی گسترده خود را در شرق نابلس مستقر کرده اند. نظامیان اشغالگر در این حملات خود تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه را بازداشت کرده و اموال آنها را مصادره و یا تخریب کردند.

شهر طوباس واقع در شمال شرقی کرانه باختری نیز از حملات اشغالگران در امان نبوده به طوریکه ورودی‌های این شهر نیز بسته شده است. منابع آگاه از وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطین و متجاوزان در این شهر خبر داده اند.

به آتش کشیدن پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه

منابع فلسطینی تاکید کردند که نیروهای مقاومت تجهیزات نظامیان صهیونیست را با پرتاب نارنجک‌های قدرتمند در شهر طوباس منهدم کردند.

هلال احمر فلسطین در شهر نابلس اعلام کرد که یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان در گیری ها در منطقه عصیره شمالی نزدیک شهر طوباس زخمی شده است.

نیروهای فلسطینی همچنین به سمت نظامیان اشغالگر در نزدیکی اردوگاه قدیمی عسکر واقع در شرق نابلس شلیک کردند. در حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه عسکر ۲ جوان فلسطینی زخمی شدند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی در شهر نابلس و روستای برقه نیز حمله کردند. ثائر العامر اسیر آزادشده فلسطینی در جریان این حمله بار دیگر بازداشت شد. نظامیان صهیونیست به شهر جنین در شمال کرانه باختری نیز یورش بردند.

این اشغالگران به منطقه ام رکبه در جنوب الخضر در جنوب بیت لحم نیز حمله کرده و علیه فلسطینی‌ها از گاز اشک آور استفاده کردند. متجاوزان صهیونیست ۲ خانه مسکونی در کرانه باختری و مشخصاً طوباس را با حملات موشکی تخریب کردند و مانع ورود خودروهای امدادرسان به منطقه شدند.

به آتش کشیدن پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه

افزایش تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر گذشته تاکنون به ۲۷۴ تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش تعداد زخمی‌ها در کرانه باختری طی مدت اعلام شده به سه هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافته است. این وزارتخانه اعلام کرد که حملات شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها تشدید شده به طوریکه از ۷ اکتبر تاکنون ۳۰۸ مورد از این حملات که به تخریب اموال فلسطینی‌ها و بیرون راندن دست کم ۱۴۳ خانواده فلسطینی یعنی هزار و ۱۴ شهروند فلسطینی از جمله ۳۸۸ کودک منجر شده رخ داده است.

در حال تکمیل

منبع: مـهر