توماس هیتسل سپرگر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان که سابقه بازی در تیم‌هایی چون اشتوتگارت، اورتون و استون ویلا را در کارنامه دارد گفت و گویی با مجله «فور فور تو» انجام داده و در آن به مهمترین مسابقه‌ای که با لباس تیم ملی آلمان به میدان رفته اشاره کرده است. «هیتسلسپرگر» در این […]

- بازی با تیم ملی ایران زندگی من را تغییر داد

توماس هیتسل سپرگر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان که سابقه بازی در تیم‌هایی چون اشتوتگارت، اورتون و استون ویلا را در کارنامه دارد گفت و گویی با مجله «فور فور تو» انجام داده و در آن به مهمترین مسابقه‌ای که با لباس تیم ملی آلمان به میدان رفته اشاره کرده است.

«هیتسلسپرگر» در این گفت و گو به دیدار تیم ملی فوتبال آلمان در تهران با تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرده که در حمایت از زلزله‌زدگان بم در روز ۱۸ مهر ۱۳۸۳ در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی برگزار شد.

آلمان در این بازی با تمام ستارگان خود و به مربیگری یورگن کلینزمان به تهران آمده بود و بازیکنانی چون «ینس لمان»، «میشل بالاک»، «فیلیپ لام» و «میروسلاو کلوزه» در این تیم حضور داشتند. «هیتسل سپرگر» در این مسابقه برای نخستین بار به تیم ملی آلمان دعوت شد.

این بازیکن آلمانی در خصوص این مسابقه گفت: این بازی اولین باری بود که «کلینزمن» من را به تیم ملی بزرگسالان دعوت کرده بود و اولین بازی ملی من محسوب می‌شد و کمی احساس خجالت می‌کردم. این مسابقه در تهران برگزار می‌شد که برای اولین بازی ملی، تجربه بسیار ویژه ای بود. ما اهمیت این بازی را درک کرده بودیم زیرا معمولاً این فرصت کم‌تر پیش می‌آید که برای بازی به ایران برویم.

او در ادامه افزود: ما مدتی را در شهر تهران گذراندیم تا ببینیم زندگی در این کشور چگونه است. بنابراین ما فقط در آنجا نبودیم که یک بازی دوستانه انجام دهیم بلکه برای درک یک فرهنگ متفاوت هم به آنجا رفته بودیم و می‌خواستیم تا جایی که می‌شود این فرهنگ را لمس کنیم.

او در پایان گفت: من در این مسابقه به مدت ۲۵ دقیقه وارد زمین شدم، اما در کل این سفر تأثیر ماندگاری بر من گذاشت.

این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم ملی آلمان به پایان رسید و عواید آن برای زلزله زدگان بم اختصاص یافت.

منبع: خبـر ورزشی