به گزارش زیرنویس، سرهنگ احمد نگهبان در مشهد اظهارداشت: به دنبال گزارش چند فقره اخاذی تحت عنوان مامور توسط اعضای یک باند حرفه ای کلاهبرداری در محدوده بولوار احمدآباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. این مقام انتظامی افزود: در بررسی اظهارات یکی از مالباخته‌ها که متصدی فروشگاه موبایل است، مشخص شد مردی […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ احمد نگهبان در مشهد اظهارداشت: به دنبال گزارش چند فقره اخاذی تحت عنوان مامور توسط اعضای یک باند حرفه ای کلاهبرداری در محدوده بولوار احمدآباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی اظهارات یکی از مالباخته‌ها که متصدی فروشگاه موبایل است، مشخص شد مردی جوان با ۲ نفر دیگر که نقش بادیگارد را برای نفر اول بازی می‌کنند با مراجعه به فروشگاه، ضمن معرفی خود به عنوان بازرس یک دستگاه نظارتی و متذکر شدن پاره ای تخلفات صنفی، ۳ دستگاه گوشی موبایل آیفون گران قیمت را برای چشم پوشی از تخلفات صنفی وی اخاذی می‌کنند.

نگهبان بیان کرد: ماموران تجسس کلانتری احمدآباد با به دست آوردن مشخصات ظاهری اعضای این باند حرفه ای کلاهبرداری و اخاذی ضمن توجیه کسبه حوزه استحفاظی تحقیقات میدانی خود را برای دستگیر این افراد آغاز کردند.

وی تصریح کرد: تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا این که حضور این افراد در یکی از فروشگاه های موبایل به پلیس گزارش و بلافاصله ماموران تجسس کلانتری احمدآباد به محل اعزام و این افراد را قبل از فرار دستگیر و در بازرسی از آن ها ۴ قطعه کارت شناسایی جعلی دستگاه های نظارتی و یک قبضه کلت قلابی کشف کردند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی در مواجهه با تعدادی از مالباخته ها به ۵ فقره اخاذی از شهروندان در پوشش مامور اعتراف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد اعضای این باند در یکی از شهرهای شمالی استان با تهیه پاره ای از اسناد و مدارک جعلی قصد کلاهبرداری املاک حاشیه شهر را داشتند که قبل از اجرای کردن نقشه شوم شان به دام افتادند.

سرهنگ نگهبان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شگرد مامورنما ها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می‌کنند.

فرمانده انتظامی مشهد عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامور نماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور عنوان کرد و گفت: در چنین مواقع حتما خونسردی خود را حفظ حتما از آن ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

منبع خبر: رکنـا