ترجمه اقتصاد خرد به روایت پل کروگمن منتشر شد
ترجمه اقتصاد خرد به روایت پل کروگمن منتشر شد

کتاب نیوز نوشت: کتاب «اقتصاد خرد» در ۲۰ فصل با بیانی همه‌فهم و مثال‌های جذاب و نمودارهای ساده، سعی دارد پاسخی باشد برای سؤالات مشهوری از قبیل: نظامهای اقتصادی چگونه کار می‌کنند؟ شرکت‌های تجاری چرا و چگونه سودآور و یا ورشکسته می‌شوند؟ قوانین حاکم بر بازار عرضه و تقاضا کدام است؟ چرا اقتصادها دچار فراز […]

کتاب نیوز نوشت: کتاب «اقتصاد خرد» در ۲۰ فصل با بیانی همه‌فهم و مثال‌های جذاب و نمودارهای ساده، سعی دارد پاسخی باشد برای سؤالات مشهوری از قبیل: نظامهای اقتصادی چگونه کار می‌کنند؟ شرکت‌های تجاری چرا و چگونه سودآور و یا ورشکسته می‌شوند؟ قوانین حاکم بر بازار عرضه و تقاضا کدام است؟ چرا اقتصادها دچار فراز و نشیب می‌شوند؟ و… چرا آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای توسعه‌یافته در طول زمان ثروتمندتر می‌شوند؟

مهمترین سرفصل‌های کتاب «اقتصاد خرد» عبارتند از: اصول اولیه علم اقتصاد؛ مدل‌های اقتصادی؛ عرضه و تقاضا؛ مازاد مصرف کننده و تولیدکننده؛ کنترل قیمتها و دخالت در بازار؛ مساله مالیات؛ مزیت رقابتی و تجارت بین‌الملل؛ پشت پرده منحنی عرضه: ورودی‌ها و هزینه‌ها؛ رقابت و انحصار در بازار و مسایل اقتصادی مرتبط با دولت رفاه.

پل رابین کروگمن متولد ۲۸ فوریه ۱۹۵۳ و استاد دانشگاه پرینستون است. او در سال ۲۰۰۸ میلادی موفق به دریافت جایزه نوبل اقتصاد گردید. کروگمن نگارش این کتاب را با همکاری همسرش رابین ولز [Robin Wells] به پایان رسانده است.
پل کروگمن را یک اقتصاددان لیبرال با دیدگاه مترقی از مکتب «نو کینزی» می‌دانند. طرفداران اقتصاد کینزی با وجود اعتقاد به اقتصاد آزاد از مداخله دولت برای جلوگیری ازانحراف بازار آزاد حمایت می‌کنند. کروگمن می‌‍گوید: «من خودم را هم لیبرال و هم مترقی می‌دانم. خیلی فرقی با چیزی که در اروپا سوسیال دموکرات نامیده می‌شود نیست…»

کروگمن و ولز در این کتاب نشان دادند دارای این توانایی هستند که مفاهیم پیچیده و دشوار اقتصادی را به زبانی بسیار ساده برای عموم مردم شرح دهند. در حالی که پیچیده نویسی و استفاده از فرمولهای دشوار و گاه طولانی و تکنیکهای آماری به یک تفاخر علمی میان اقتصاددانان تبدیل شده، آنها در این کتاب مفاهیم پایه اقتصاد را با نمودارهایی واضح و به دور از پیچیدگی بیان می‌کنند. لذا این کتاب نه تنها برای دانشجویان، مدرسان و متخصصین اقتصادی قابل استفاده است بلکه برای عموم مردم هم کتابی آموزنده و موثر است.

ترجمه اقتصاد خرد به روایت پل کروگمن منتشر شد

هاتف سیدپور (۱۳۵۶- ) مدیر مدرسه سرمایه گذاری هاتف است و پیش از این دو کتاب «چگونه با آینده‌نگری سود کنیم؟» و «اصول راه‌اندازی کسب و کار موفق» را ترجمه و منتشر کرده بود. سیدپور این کتاب را به استادش مرحوم منوچهر فرهنگ (۱۲۹۸ -۱۳۸۸) تقدیم کرده است.

کتاب «اقتصاد خرد» با ترجمه هاتف سیدپور در ۴۲۸صفحه در قطع رحلی، دورنگ و با جلد سخت به قیمت ۵۵۰هزار تومان توسط انتشارات میراث اهل قلم عرضه شده است.

منبع: اطلاعات انلاین