حساسیت دربی پایتخت بر هیچکس پوشیده نیست و به همین خاطر تمام عوامل برگزاری این بازی به دنبال آن هستند تا فضا را به گونه‌ای جلو ببرند که مسابقه جذابیت داشته باشد اما دچار حساسیت کاذب نشود. در همین راستا فدراسیون فوتبال نیز اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خودش قرار داده که بخشی از […]

استقلال, پرسپولیس, شهر آورد پایتخت, فوتبال - ماموران مخفی به دنبال بازیکنان استقلال و پرسپولیس!

حساسیت دربی پایتخت بر هیچکس پوشیده نیست و به همین خاطر تمام عوامل برگزاری این بازی به دنبال آن هستند تا فضا را به گونه‌ای جلو ببرند که مسابقه جذابیت داشته باشد اما دچار حساسیت کاذب نشود. در همین راستا فدراسیون فوتبال نیز اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خودش قرار داده که بخشی از آنها جنبه اجرایی گرفته است و مابقی نیز طی روزهای باقی مانده تا دربی جلو می‌رود. حتی قرار بر این است که این اقدامات تا ساعتی پس از پایان تقابل استقلال و پرسپولیس نیز حالت اجرایی خود را از دست ندهند.

محرومیت برای سرمربیان استقلال و پرسپولیس

فدراسیون فوتبال از ابتدای این فصل قانون ویژه‌ای را مد نظر قرار داده که سرمربیان تیم‌ها در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان مسابقه اگر پیرامون شکل داوری انتقادات تندی داشته باشند، بلافاصله احضار می‌شوند و حتی برخی مربیان با جرایم نقدی و محرومیت‌های تعلیقی هم مواجه شده‌اند. طبق خبرهای رسیده، این قانون در مورد جواد نکونام و یحیی گل محمدی پیرامون بازی استقلال و پرسپولیس به طور جدی مد نظر می‌گیرد و سرمربیان هر دو تیم فوق العاده باید مراقب حرف‌هایشان در قبل و پس از پایان بازی باشند. به ویژه بعد از خاتمه مسابقه که اگر در مورد شکل قضاوت تیم داوری حرف‌هایی خارج از عرف مدنظر فدراسیون و کمیته انضباطی بزنند، قطعاً فراخوانده می‌شوند و احتمال محرومیت آنها در دیدارهای بعد از دربی در صورت مصاحبه تند این مربیان اصلاً کم نیست. اینطور که خبردار شده‌ایم قاعده مذکور پیرامون همه اعضای کادر فنی دو تیم اجرا می‌شود و صرفاً محدود به نکونام و گل محمدی نخواهد شد.

ماموران مخفی!

علاوه بر سرمربیان و دستیارانشان، بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس هم به صورت جدی تا بعد از دربی رصد می‌شوند. یک منبع آگاه در این رابطه به خبر ورزشی گفت: به هیچ عنوان نمی‌خواهیم جذابیت مسابقه استقلال و پرسپولیس تحت تاثیر قرار بگیرد و خودمان می‌دانیم که این مسابقه فوق العاده حساس است. قطعاً بازیکنان هر دو تیم هم این اجازه را دارند که مصاحبه کنند و کسی آنها را از چنین حقی محروم نکرده است ولی دلمان نمی‌خواهد با حرف‌ها و مطالب غیرمتعارفی که یک بازیکن بر زبان می‌آورد یا در فضای مجازی منتشر می‌کند، حساسیت کاذبی ایجاد شود که به زیبایی کار لطمه بزند به همین خاطر ناظران ویژه اخلاقی برای دربی کارشان را آغاز کرده‌اند و وظیفه دارند مصاحبه‌ها و فعالیت‌های همه بازیکنان استقلال و پرسپولیس را رصد کنند تا اگر کسی رفتاری خارج از عرف داشته باشد، به کمیته انضباطی یا کمیته اخلاق معرفی شود. این روند حتی مصاحبه‌های پس از پایان مسابقه بازیکنان را هم شامل می‌شود. باز هم تاکید می‌کنیم با مصاحبه‌ها و فعالیت‌های نفرات دو تیم در رسانه‌ها یا فضای مجازی هیچ مخالفتی نداریم حتی با کرکری خواندن هم مشکلی نداریم ولی ناظران ما قضیه را رصد می‌کنند تا رفتار خارج از عرف صورت نگیرد و پیرامون این مسئله کاملاً جدی هستیم و اغماض نمی‌کنیم.

منبع: خبـر ورزشی