مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دمای هوا در بیشتر مناطق استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، اظهار داشت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سلسیوس […]

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دمای هوا در بیشتر مناطق استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، اظهار داشت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با کمینه دمای یک درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت پیش رو خواهند بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از استقرار جوی پایدار از امروز تا اواسط هفته خبرداد و گفت: این شرایط طی ۷۲ ساعت آینده به افزایش تدریجی غلظت آلاینده و کاهش کیفیت هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلان‌شهر اصفهان منجر می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه سکون جوی تا بعد از ظهر چهارشنبه در استان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: درخصوص تشدید پایداری هوا از فردا دوشنبه تا روز چهارشنبه در مناطق مرکزی استان از جمله اصفهان، خمینی شهر، برخوار (دولت آباد)، لنجان، صنعتی اصفهان، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، شاهین شهر و میمه، نجف آباد هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.

به گفته وی، به دلیل تشدید سکون جوی طی ۷۲ ساعت آینده، افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی وجود دارد و در صورت رعایت نکردن و عدم کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از بعدازظهر روز چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان، بارش باران و برف در غرب استان آغاز می‌شود و به تدریج تا روز پنجشنبه در اکثر مناطق استان، شاهد بارش خواهیم بود.

منبع: مـهر