زمان زیادی تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باقی نمانده است. مسابقاتی که قرار است به میزبانی قطر برگزار شود و تیم ملی ایران امیدوار است پس از سال‌ها بتواند با حضور در مسابقه فینال، برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش کند که البته رسیدن به این هدف، دشواری‌های زیادی دارد. این مسابقات از ۱۲ […]

زمان زیادی تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باقی نمانده است. مسابقاتی که قرار است به میزبانی قطر برگزار شود و تیم ملی ایران امیدوار است پس از سال‌ها بتواند با حضور در مسابقه فینال، برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش کند که البته رسیدن به این هدف، دشواری‌های زیادی دارد.

این مسابقات از ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) آغاز می‌شود و بازی نهایی آن در ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) برگزار می‌شود. در این مسابقات، ۲۴ تیم حضور دارند که در ۶ گروه تقسیم شده‌اند. تیم‌های اول و دوم هر گروه مستقیما راهی مرحله بعد می‌شوند و از میان تیم ملی‌هایی که در گروه‌هایشان سوم شده‌اند، چهار کشوری که عملکرد بهتری داشته‌اند، راهی دور یک هشتم نهایی می‌شوند.

وب سایت فوتی رنکینگز در اقدامی جالب توجه با شبیه‌سازی نتایج رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، تیم‌های صعود کننده از مراحل گروهی تا فینال احتمالی و تیم قهرمان را پیش‌بینی کرده است که طی آن ژاپن از بیشترین بخت برای بالای سر بردن جام برخوردار است و ایران در رتبه دوم قرار دارد.

فوتی رنکینگز از مرحله گروهی اقدام به شبیه‌سازی مسابقات کرده که این پروسه براساس رتبه‌بندی تیم‌ها در رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و همچنین نتایج قبلی تیم‌ها در مسابقات مختلف بوده است که آن را در زیر بررسی می‌کنیم.

این وب سایت پیش‌بینی کرده است که قطر، استرالیا، ایران، ژاپن، کره جنوبی و عربستان به عنوان سرگروه‌های ۶ گانه راهی مرحله بعد می‌شوند. سایر تیم‌ها نیز با ایستادن در رتبه‌های دوم به همراه چهار کشور برتر که در گروه‌هایشان سوم شده‌اند، راهی دور بعد می‌شوند.

ایران و ژاپن فینالیست جام ملت‌های آسیا می‌شوند!

فوتی رنکینگز درباره گروه ایران احتمال داده است که شاگردان قلعه‌نویی به احتمال ۶۷.۸۱ درصد به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد می شود، ضمن اینکه احتمال ایستادن در رتبه دوم ۱۹.۲۹ درصد بوده و ۱۱.۹۱ درصد احتمال سوم شدن ایران است. ایستادن ملی‌پوشان در رتبه چهارم ۰.۹۹ درصد است.

ایران و ژاپن فینالیست جام ملت‌های آسیا می‌شوند!

شبیه‌سازی بعدی به نحوه احتمال صعود تیم‌ها به مرحله یک هشتم نهایی است. ژاپن به احتمال ۹۸.۹۹ درصد در یکی از رتبه‌های اول یا دوم قرار می‌گیرد. شانس صعود این تیم به طور کلی ۹۹.۹۳ درصد است.

درباره ایران نیز به احتمال ۸۷.۱۰ درصد، ملی‌پوشان با ایستادن در یکی از رتبه‌های اول یا دوم صعود می‌کنند. احتمال اینکه شاگردان قلعه‌نویی به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم صعود کنند نیز ۹.۴۱ درصد است. ضمن اینکه ایران به احتمال ۹۶.۵۱ درصد از گروهش صعود می‌کند.

ایران و ژاپن فینالیست جام ملت‌های آسیا می‌شوند!

درخصوص بخت کشورهای آسیایی برای حضور در بازی فینال، فوتی رنکینگز شانس ژاپن را ۵۳.۶۵ درصد پیش بینی کرده است. ایران نیز ۳۳.۴۹ درصد شانس حضور در مسابقه پایانی را دارد. استرالیا، کره جنوبی، قطر، ازبکستان، عراق و عربستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

ایران و ژاپن فینالیست جام ملت‌های آسیا می‌شوند!

این سایت معتقد است تیم ملی ژاپن با ۳۶.۳۶ درصد بیشترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دارد و پس از آن تیم ملی ایران با ۱۷.۵۷ درصد و سپس استرالیا با ۱۴.۸۴ درصد قرار دارند. کره جنوبی نیز ۱۳.۱۱ درصد بخت کسب قهرمانی را دارد. قطر، ازبکستان، عراق و عربستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

با توجه به ستاره‌هایی که تیم ملی ژاپن در ترکیب خود دارد، بدیهی است که سامورایی‌ها در نظرسنجی و شبیه‌سازی‌ها از بخت بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار باشند. شاگردان قلعه‌نویی تقریبا نصف تیم موریاسو از بخت بالای سر بردن جام برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: ستاره برزیلی: خیلی دوست دارم در تیم ملی ایران بازی کنم/ با نیمار همبازی بودم و طارمی در یک سطح متفاوت است/ شماره ۱۰ ایتالیا را پوشیده‌ام

منبع: خبـر ورزشی