دستیار هوش مصنوعی ایلان ماسک جنجال به پا کرد
دستیار هوش مصنوعی ایلان ماسک جنجال به پا کرد

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تنها یک هفته بعد از معرفی رسمی اولین دستیار هوش مصنوعی شرکت xAI ایلان ماسک با نام Grok واکنش ها و انتقادات به این چت بات مصنوعی رسانه ای شده است.  در جریان معرفی این چت بات گفته شده بود که این ابزار طوری طراحی شده است تا تقریباً به هر […]

- دستیار هوش مصنوعی ایلان ماسک جنجال به پا کرد

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تنها یک هفته بعد از معرفی رسمی اولین دستیار هوش مصنوعی شرکت xAI ایلان ماسک با نام Grok واکنش ها و انتقادات به این چت بات مصنوعی رسانه ای شده است. 

در جریان معرفی این چت بات گفته شده بود که این ابزار طوری طراحی شده است تا تقریباً به هر سؤالی پاسخ دهد و این کار را با هوشمندی، شوخ‌طبعی و اندکی سرکشی انجام می‌دهد.

اما کاربران گفته اند که در گفت وگو با Grok متوجه شده آند که این چت بات متقلبانه پاسخ می دهد یا این که بخشی از پاسخ های خود را از داده های رقیب خود به نام chat GPT به دست آورده است.

این در حالی است که وب‌سایت xAI درباره Grok گفته بود که این دستیار هوش مصنوعی به‌صورت آنی به جدیدترین وقایع دنیا دسترسی دارد، چون به‌طور مستقیم به پلتفرم ایکس وصل است. این ابزار می‌تواند به سؤالاتی پاسخ دهد که سایر چت‌بات‌های هوش مصنوعی قادر به پاسخ‌دادن به آن‌ها نیستند.

کاربران همچنین تاکید کرده اند که این چت بات در پاسخ به یک سؤال نوشته است: «متأسفانه نمی‌توانم پاسخ این درخواست را بدهم، چون این درخواست برخلاف سیاست‌های OpenAI است.»

شرکت xAI اذعان کرده است که «گروک» را تنها با دو ماه آموزش ساخته و این محصول هنوز در مراحل اولیه بتا قرار دارد. این هوش مصنوعی از موتوری موسوم به Grok-1 استفاده می‌کند که یک مدل زبانی بزرگ بوده و در طول چهار ماه گذشته توسعه داده شده است.

البته xAI وعده داده است که قابلیت‌های گروک درزمینه درک مطلب و استخراج اطلاعات افزایش می‌یابد تا این سیستم بتواند در صورت لزوم، به‌راحتی اطلاعات خود را از هر کجا که نیاز باشد، به‌دست آورد. شرکت ایلان ماسک همچنین اعلام کرده است که هوش مصنوعی آن‌ها دائماً به‌دنبال دریافت بازخورد و بهینه‌سازی خود خواهد بود تا تجربه بهتری را به کاربران ارائه کند.

منبع: اطلاعات انلاین