به گزارش خبرنگار مهر، رحیم زارع در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز (یکشنبه، ۱۹ آذر ماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق حاضر شدند. وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گزارشی […]

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم زارع در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز (یکشنبه، ۱۹ آذر ماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق حاضر شدند.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گزارشی از منابع بودجه سال آینده ارائه کردند، گفت: بر اساس دغدغه نمایندگان و تحلیل دیدگاه کارشناسان اصلی‌ترین چالش منابع مالی بودجه و همچنین منابع هدفمندی یارانه‌ها، کسری ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه است که البته ما هنوز این مسأله را نتیجه‌گیری نکرده‌ایم و ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم این موضوع را به حداقل برسانیم و مانع تورم‌های حاصله شویم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به بررسی درآمدهای مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه کمیسیون، بیان کرد: در این جلسه مطرح شد که چرا درآمدهای مالیاتی به این صورت افزایش پیدا کرده است که وزیر اقتصاد در ادامه درباره موارد جلوگیری کننده از فرار مالیاتی و شناسایی مؤدیان جدید توضیحاتی را به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

زارع با بیان اینکه پایه مالیاتی جدیدی در بودجه پیش بینی نشده است، گفت: همچنین مالیات، مالیات دهندگان هم هیچ تغییری نداشته است.

وی با اشاره به بررسی مصارف بودجه در جلسه فوق ادامه داد: نمایندگان در این بخش تاکید داشتند که چرا افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه دولت به اندازه کافی دیده نشده است و باید این موضوع لحاظ شود.

زارع تصریح کرد: در مجموع نظر ما این است که نقش هدایت‌گری برنامه هفتم توسعه را در بودجه سال آینده پیگیری کنیم تا نتایج آن در زندگی و معیشت مردم دیده شود بنابراین حتماً مذاکراتی را با دولت و سازمان برنامه و بودجه در زمینه جزئیات بودجه خواهیم داشت تا برخی احکام و تبصره‌های بودجه را تغییر دهیم.

منبع: مـهر