امروز تعرفه اینترنت همراه ۳۰ درصد گران می‌شود؟
امروز تعرفه اینترنت همراه ۳۰ درصد گران می‌شود؟

شرق نوشت:وزیر ارتباطات در دو سال گذشته مقابل دوربین‌ها با «افزایش تعرفه، بدون افزایش کیفیت» این وزارتخانه به‌صورت چراغ‌خاموش پیگیر افزایش تعرفه اینترنت از ستاد تنظیم بازار بوده است. بر اساس شنیده‌ها اواخر شهریور رئیس رگولاتوری یعنی امیر محمدزاده لاجوردی، بعد از جلسه‌های مختلف با ستاد تنظیم بازار، بالاخره توانسته موافقت این ستاد را برای […]

- امروز تعرفه اینترنت همراه ۳۰ درصد گران می‌شود؟

شرق نوشت:وزیر ارتباطات در دو سال گذشته مقابل دوربین‌ها با «افزایش تعرفه، بدون افزایش کیفیت» این وزارتخانه به‌صورت چراغ‌خاموش پیگیر افزایش تعرفه اینترنت از ستاد تنظیم بازار بوده است.

بر اساس شنیده‌ها اواخر شهریور رئیس رگولاتوری یعنی امیر محمدزاده لاجوردی، بعد از جلسه‌های مختلف با ستاد تنظیم بازار، بالاخره توانسته موافقت این ستاد را برای افزایش تعرفه دریافت کند.

طبق این شنیده‌ها، احتمالا روز یکشنبه نوزدهم آذر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جلسه هفتگی خود با حضور وزیر ارتباطات به‌عنوان رئیس این کمیسیون، افزایش ۳۰‌درصدی تعرفه اینترنت برای اپراتور‌های همراه را ابلاغ خواهد کرد.

البته این تمام تغییراتی نیست که قرار است روی تعرفه بخش ارتباطی کشور رخ دهد. شرکت ارتباطات زیرساخت هم بعد از اینکه به جمع اپراتور‌های ارتباطی خسارت‌دیده از محدودیت اینترنت و فیلترینگ اضافه شد و صورت‌های مالی‌اش نشان داد که سود خالصش نسبت به سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۵ درصد کاهش داشته، حالا خواهان افزایش صددرصدی تعرفه فروش پهنای باندش به اپراتور‌ها شده است.

بر اساس شنیده‌ها، رگولاتوری نیز با این افزایش تعرفه موافقت ضمنی خود را اعلام کرده، اما بر سر میزان درصد این افزایش تعرفه همچنان رایزنی‌ها با شرکت زیرساخت ادامه دارد. همچنین طبق خبر‌هایی که به دست «شبکه شرق» رسیده، گویا در جلسه روز نوزدهم رگولاتوری، قرار است مصوبه افزایش تعرفه پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت به‌عنوان شرکت انحصاری واردکننده پهنای باند، تنها برای اپراتور‌های همراه به تصویب رسیده و ابلاغ شود.

حالا سؤال اصلی اینجاست که چرا کاربران نهایی در شرایطی که حداقل در یک سال گذشته اینترنت پر از اختلال و بی‌کیفیت را دریافت کرده‌اند و وضعیت این اینترنت هم روز‌به‌روز نامناسب‌تر شده است، باید هزینه سرمایه‌گذاری اپراتور‌ها روی شبکه خود و ضرر شرکت ارتباطات زیرساخت به خاطر پیاده‌سازی فیلترینگ پیشرفته‌تر را بدهند؟

منبع: اطلاعات انلاین