پیش‌بینی «حسن روشن» از دربی ۱۰۲ و بلیت‌هایی که معلوم نیست کجا می‌رود
پیش‌بینی «حسن روشن» از دربی ۱۰۲ و بلیت‌هایی که معلوم نیست کجا می‌رود

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، دربی شماره ۱۰۲، فوتبال ایران را تحت الشعاع خود قرار داده و همه منتظر هستند که ببینند این بازی حساس چه سرانجامی خواهد داشت. وضعیت دو تیم و تلاش برای بهبود شرایط خود در بالای جدول بر حساسیت‌ها افزوده است و از سوی دیگر موضوع داوری مسابقه، نگرانی‌هایی را به دنبال […]

شهر آورد پایتخت - پیش‌بینی «حسن روشن» از دربی ۱۰۲ و بلیت‌هایی که معلوم نیست کجا می‌رود

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، دربی شماره ۱۰۲، فوتبال ایران را تحت الشعاع خود قرار داده و همه منتظر هستند که ببینند این بازی حساس چه سرانجامی خواهد داشت. وضعیت دو تیم و تلاش برای بهبود شرایط خود در بالای جدول بر حساسیت‌ها افزوده است و از سوی دیگر موضوع داوری مسابقه، نگرانی‌هایی را به دنبال داشته که درباره این موارد با «حسن روشن» پیشکسوت فوتبال ایران گفت‌‍وگویی را انجام داده ایم. حسن روشن در ابتدا گفت: آدم فوتبال نگاه می‌کند که لذت ببرد. وقتی می‌بینیم مشکلات داخل زمین به زندگی مان منتقل می‌شود خب ترجیح می‌دهم که تماشا نکنم. همه با هم دعوا دارند. تنها چیزی که نمی‌بینیم فوتبال است. من ترجیح می‌دهم فوتبال خارجی تماشا کنم. صرف نمی‌کند فوتبال ایران را تماشا کنیم.

وی درباره جنجال‌های بازی اخیر فولاد و استقلال به خبرنگار اطلاعات آنلاین گفت: من بخش‌هایی از آن را در موبایلم دیدم. شنیدم که مربی آن‌ها به هاشمی نسب حرفی زده و کار به دعوا کشیده و … معمولا هاشمی نسب دنبال حق گرفتن است. وضعیت طوری است که با یک لفظ بد دعوا به راه می‌افتد. سخت است که قضاوت کنیم حق با چه کسی است. هاشمی نسب بچه خوبی است. من هم دعوایی بودم، اما دنبال دعوا نمی‌رفتم. بنده تلاش کردم مهدی بیاید استقلال که کمک کند. اگر می‌دانستم این مسایل پیش می‌آید دنبال نمی‌کردم تا بیاید. تیم‌ها قبل از بازی داور را تحریک می‌کنند و نتیجه اش این می‌شود. شنیدم قبل از بازی هم طرفداران دو تیم هم دیگر را کتک می‌زدند. این برمی گردد به نوع صحبت اعضای تیم‌ها قبل از بازی. اصولا در دنیا این مسایل مستقیما به فدراسیون فوتبال ارتباط ندارد و سازمان لیگ و اتحادیه‌ها درباره این مسایل تصمیم می‌گیرند.

وی درباره وضعیت استقلال گفت: الان صدر جدول است و خدارا شکر هوادار راضی است، ولی نگه داشتن تیم در صدر خیلی سخت‌تر است. راه استقلال برای قهرمانی سخت است. برخی تیم‌ها چراغ خاموش پیش می‌روند و مشکلات حاشیه‌ای ندارند. همه بدبختی‌ها برای این دو تیم (استقلال و پرسپولیس) است.
روشن درباره دربی پیش رو گفت: قطعا یک بازی جنجالی می‌شود. بهتر است قبل از بازی دو تیم را توجیه کنند. سرمربیان دو تیم نباید اجازه دهند کار به جنجال بکشد. معمولا مسئولان ورزش دوست دارند بازی مساوی شود تا جنجال کمتر شود. این بازی با احتیاط شروع می‌شود و سرمربیان هر دو تیم با ترس می‌آیند تا نبازند. نه نکونام و گل محمدی از دقیقه اول با نیت برد نمی‌آیند و ابتدا دنبال نباختن هستند. همه دنیا از فوتبال لذت می‌برند، اما من شاید بازی را تماشا نکنم، چون می‌دانم قرار است چه اتفاقاتی بیفتد.

وی درباره اینکه آیا دوست دارد به استادیوم برود گفت: دوست ندارم. ضمنا چجوری بروم استادیوم؟ خرید بلیت که می‌گویند اینترنتی است و من اصلا بلد نیستم اینگونه خریداری کنم. نمی‌دانیم بلیت را به چه کسانی می‌دهند. شنیده ام سازمان لیگ تعدادی بلیت به دو باشگاه می‌دهد؛ حالا کجا می‌رود خدا می‌داند.
بازیکن اسبق استقلال پیرامون این موضوع که پرسپولیس برای برون رفت از بحران داخلی قطعا به دنبال بردن مسابقه است گفت: هر دو تیم بحران دارند. حالا استقلال نتیجه گرفته و مشکلات مخفی شده است. در استقلال هم دو سه ماه قبل جواد و خطیر این مشکلات را داشتند و حالا یحیی و درویش؛ فرقی نمی‌کند. وی درباره این موضوع که هوادار دو تیم می‌گویند ما این حاضریم این بازی را ببریم و حتی قهرمان نشویم گفت: وقتی تیمی کم می‌آورد هوادارش این حرف را می‌زند وگرنه ارزش قهرمانی خیلی بیشتر است؛ این طرز فکری غلط است. سال ۵۴ که قهرمان جام تخت جمشید شدیم آخرین بازی مان با پرسپولیس بود. قبل از بازی قهرمانی مان قطعی شده بود. باید در آن دربی چند گل می‌زدیم که توپ‌های مان درون دروازه آن‌ها نرفت و باختیم و اتفاقی هم نیفتاد.
پیشکسوت استقلال درباره داوری این بازی گفت: وضعیت داوری فوتبال ما یک مقدار به هم ریخته است. داوران ما جوان شده اند و تحصیلکرده هستند و حتی شکل و قیافه شان بهتر شده، اما هنوز تجربه لازم را ندارند. توصیه ام به داور دربی این است که در تصمیمات خود عجله نکند و در تقابل با مربیان و بازیکنانی که ممکن است روی برخی صحنه ها عصبانی و برافروخته باشند رفتار درستی داشته باشد. کاری کنیم پنجشنبه آبروی فوتبال مان نرود.

منبع: اطلاعات انلاین